Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming Laptop 900-1200 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Sinds een tijdje ben ik aan het rondneuzen wat er zoal beschikbaar is in de prijsklasse 900-1200 euro wat betreft Gaming Laptops. Hierbij staar ik mij niet blind op specificaties op zich: ik wil vooral een product waar ik minstens vier jaar mee door kan, dat kwalitatief dus goed is, en een mooi design heeft.

Wat ga je met je laptop doen?
Het plafond is World of Warcraft en Civilization 5/Civilization: Beyond Earth op hoge instellingen. Voor de rest alleen algemeen gebruik.

Wat is je budget?
In principe tussen 900 en 1200 euro met een zekere marge naar boven, maar alleen wanneer hier solide redenen voor zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, in principe wel. Binnenshuis wissel ik nog wel eens van ruimte waar ik zit, en ik versleep mijn laptop ook wel eens richting vrienden om daar een potje te gamen. Mijn huidige systeem is een 17" bakbeest dat ik vier jaar lang op en neer naar mijn studie heb gesleept. Dit is achteraf niet zo'n slimme keuze geweest. Ik schrijf 17" niet geheel af, maar moet wel absoluut overtuigd zijn om weer voor een 17" te kiezen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In principe heb ik persoonlijk alleen maar ervaring met Dell. Mijn indruk van mijn vorige twee laptops is neutraal. Tot nu toe waren het vaak de beste deals wat betreft prijs/prestatie. Nu ik een iets breder budget heb vind ik het niet erg om iets aan prestaties in te leveren voor betere kwaliteit of een mooier design, tot op zekere hoogte:

CPU: i5-6300HQ of hoger, waarbij ik nog twijfel of een i5-6200U ook voldoende zou kunnen zijn voor World of Warcraft en Civilization, aangezien dit redelijk CPU intensieve games zijn. Tot nog toe heb ik hier geen eenduidig antwoord op kunnen vinden.

GPU: GTX 950M of hoger.

Resolutie: Minstens 1920x1080.

Opslag: SSD is geen must. Dit kan ik eventueel later nog uitbreiden.

Huidige systeem en mogelijke opties:

Op dit moment gebruik ik een pricewatch: Dell XPS (702X-6977) (i7-2670QM, GeForce GT 555M), maar dan met 1600x900 resolutie. Mijn nieuwe systeem moet dus in principe een 'upgrade' zijn, al hoef ik dus niet per se een dikke i7 aangezien ik het idee heb dat dit tot nu toe overkill is geweest voor waar ik mijn laptop voor gebruik, al weet ik dit niet zeker. Ik vermoed dat een i5-6300HQ ruim voldoende is.

De opties waar ik tot nu toe tussen twijfel zijn de volgende:

Dell Inspiron 7559 - i7-6700HQ - GTX 960M 4GB GDDR5 - SSHD - 999 euro
http://www.dell.com/nl/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC
+ Lijkt de beste deal, maar:
- ik vind 'm niet echt mooi vergeleken met de andere opties en vraag me af of de prijs zo laag is omdat de kwaliteit gewoon minder is. Ergo; op basis van mijn vorige ervaringen met Dell geloof ik best dat het beter kan.

HP Pavilion 15 Gaming Edition - i5-6300HQ - GTX 950M 4GB DDR3 - SSHD - 999 euroo
http://www.bol.com/nl/p/h...-laptop/9200000048733283/
+ Kan er niets aan doen, maar deze heeft gewoon een kek design.
- Wel balen van de DDR3 versie van de GTX 950M.

Acer Aspire VN7-572G-511V - i5-6200U - GTX 950M 4GB (?) - HDD + SSD - 1099 euro
http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-572g-511v.html
+ Stoere uitstraling.
+ SSD
- In verhouding nog duurder dan de HP, de SSD niet meegerekend.
- Reviews zijn niet heel erg positief over bouwkwaliteit.
- ULV processor.

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108Tl
Afgevallen vanwege negatieve geluiden over kwaliteit.

En last but not least, de Alienware 13, simpelweg omdat ik toch vind dat deze een zekere cool-factor heeft, wat betreft design en kwaliteit. Maar toch: prijzig, en alsnog weer die ULV processor.

In het begin heb ik ook gekeken naar custom bouwers zoals XNotebooks, XMG en BTO, maar gaandeweg besloten dat het wat betreft kwaliteit en design waarschijnlijk beter voor mij is om een samengesteld systeem van een bekende fabrikant te kiezen :)

Daarnaast probeer ik ook rekening te houden met wat er eventueel t/m december nog gaat verschijnen aan laptops. Voor zover weet ik dat Lenovo nog met de Ideapad Y700 komt, maar of deze ook in Nederland beschikbaar komt weet ik niet. Verder heb ik geen idee wat betreft mogelijke toekomstige opties.

Kortom; ik vind het moeilijk om te kiezen. Ik geef niet zonder zonder slag of stoot zoveel geld uit. Ik wil daarom een zo goed mogelijke afweging hebben gedaan, wat op zich best lastig is aangezien het gevoel wat ik bij een product krijg vaak een erg belangrijke factor is :P

Alle input welkom!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als je echt wilt gamen zou ik wel voor een 960 gaan, die zijn er binnen je budget zeker te vinden.

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-600NL

Zoek gewoon goed rond naar aanbieidngen met een 960, dan kun je er misschien wel ergens goedkoper eentje op de kop tikken. Ik heb destijds mijn laptop haast nieuw op marktplaats gekocht, inclusief bon en twee maanden oud. Scheelde 300,- met ( 30% ) met de goedkoopste uit de pricewatch. Moet je wel voor open staan.

Anders zijn er ook vaak kortingsacties, zoals btw vrije dagen dat je een laptop net wat goedkoper aan kunt komen. Scheelt op zulke bedragen toch al gauw honderd euro.

Plus nog een paar tientjes als je via een cashback website koopt, krijg je bv 3 a 6% extra korting.

[ Voor 79% gewijzigd door NeoMe op 27-10-2015 16:48 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Topicstarter
NeoMe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:45:
Als je echt wilt gamen zou ik wel voor een 960 gaan, die zijn er binnen je budget zeker te vinden.
Zoals ik aangeef, in principe beperk ik mij (al ruim tien jaar) tot World of Warcraft en Civilization.

Tot nu toe heb ik dat aardig kunnen doen op mijn GT 555M. De GTX 960M is misschien qua prestaties wel de betere optie, maar als ik betere kwaliteit kan vinden i.c.m. een GTX 950M dan kies ik liever daar voor.

Overigens zie ik dat jij een V15 Nitro gebruikt. Wat zijn je ervaringen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 16:48 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
De Dell is wel duidelijk de snelste van je opties.
Zeker gezien de games die je speelt is de processor van belang en die is gewoon top in die Dell. Ook de grafische kaart mag er wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:51:
De Dell is wel duidelijk de snelste van je opties.
Zeker gezien de games die je speelt is de processor van belang en die is gewoon top in die Dell. Ook de grafische kaart mag er wezen.
Dat idee heb ik ook. Maar de prijs maakt me dan toch een beetje achterdochtig. MSI's met een vergelijkbare prijs zijn vaak veel duurder. Hoe kan dit?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Geen idee, ik vind sowieso de nieuwe lijn van Dell erg scherp geprijst, ook de XPS laptops.

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:53:
Geen idee, ik vind sowieso de nieuwe lijn van Dell erg scherp geprijst, ook de XPS laptops.
Klopt, ja. Al kwam ik de volgende opmerking tegen van iemand die de Inspiron 7559 al in huis heeft:
"For those wondering about the FHD matte 1080p display, here's the info

BOE062F
NV15N41
Dell P/N YHDGT
6-bit panel

I have no idea what it is. So far it seems...average at best. I'll post more information after I've calibrated it.

Edit: I hope to god this calibration was just a mistake, because holy hell this thing sucks (used a Sypder4Express)
AdobeRGB: 53%
NTSC: 51%
sRGB: 70%"

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb de 850m en speelde GTA5 op high met wat aangepaste settings 1080p. Dat ging wel gewoon vloeiend, dus verder geen moeite mee. Daarnaast speel ik Titanfall op high met ook wat aangepaste settings op 900p dat gaat ook vloeiend, is een shooter dus vandaar geen 1080p. Liever wat meer fps dan iets hogere resolutie, dat gaat op zich allemaal prima. Heel soms als het druk wordt op het scherm merk je dat die het zwaar krijgt maar goed speelbaar. De 860 of 960 zal dit minder snel hebben, daar ligt eigenlijk de ondergrens wat betreft laptop gaming ( voor mij ). Het is dat ik deze voor een prikkie kon overnemen, anders was ik voor een 960 gegaan.

Verder vind ik de Nitro erg fijn, geen poespas erop behalve verlicht toetsenbord. In tegenstelling tot veel 'game' laptops, die hebbben vaak stickers, extra's, aparte dingen om maar beetje bling factor te krijgen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

lenovo y50
999 euro
i7 gtx 960m

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Inderdaad waar? ziet er ook heel goed uit alleen geen skylak proc.

Dell XPS 15 9550 FHD

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Je krijgt 25,- extra korting via deze website, wordt die 943,-

https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/paradigit

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 28-10-2015 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen WiFi AC? En de harde schijf schijnt bar slecht te zijn. Verder vind ik het op zich wel een mooi ding. Ik vraag me dan wel af wanneer de opvolger (Y700) gaat verschijnen. Volgens mij zit die in dezelfde prijsklasse straks.

Verwijderd

Topicstarter
NeoMe schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:31:
Ik heb de 850m en speelde GTA5 op high met wat aangepaste settings 1080p. Dat ging wel gewoon vloeiend, dus verder geen moeite mee. Daarnaast speel ik Titanfall op high met ook wat aangepaste settings op 900p dat gaat ook vloeiend, is een shooter dus vandaar geen 1080p. Liever wat meer fps dan iets hogere resolutie, dat gaat op zich allemaal prima. Heel soms als het druk wordt op het scherm merk je dat die het zwaar krijgt maar goed speelbaar. De 860 of 960 zal dit minder snel hebben, daar ligt eigenlijk de ondergrens wat betreft laptop gaming ( voor mij ). Het is dat ik deze voor een prikkie kon overnemen, anders was ik voor een 960 gegaan.

Verder vind ik de Nitro erg fijn, geen poespas erop behalve verlicht toetsenbord. In tegenstelling tot veel 'game' laptops, die hebbben vaak stickers, extra's, aparte dingen om maar beetje bling factor te krijgen.
Ooit het idee dat de ULV CPU tekortschiet? Moet zeggen dat ik de Nitro erg stijlvol vind. Misschien wel de meest stijlvolle van alle opties.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Ooit het idee dat de ULV CPU tekortschiet? Moet zeggen dat ik de Nitro erg stijlvol vind. Misschien wel de meest stijlvolle van alle opties.
Ben niet technisch genoeg om dat te beoordelen, maar qua internetten enzo is die echt wel snel. Qua gamen zou het met zwaardere games wel tekort kunnen schieten. Ben geen fanatieke gamer, maar nieuwe titels op high hoef je niet te proberen.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:13
Van wat ik heb begrepen gaat het hier alleen maar om demomodellen. Heb net geprobeerd er 5 te bestellen, maar ze hebben geen nieuwe meer.

Niets...

Verwijderd

Topicstarter
Ahrnuld schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Van wat ik heb begrepen gaat het hier alleen maar om demomodellen. Heb net geprobeerd er 5 te bestellen, maar ze hebben geen nieuwe meer.
Wat moet je met vijf van deze toestellen? :o

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:15:
[...]
Wat moet je met vijf van deze toestellen? :o
Voor lessen game development, ik heb 5 laptops nodig met een redelijke GPU.

De y50 was het enige snel leverbare (binnen budget) wat ik zo kon vinden, maar die blijken dus helemaal niet leverbaar te zijn.

Niets...

Verwijderd

Topicstarter
NeoMe schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:54:
[...]

Ben niet technisch genoeg om dat te beoordelen, maar qua internetten enzo is die echt wel snel. Qua gamen zou het met zwaardere games wel tekort kunnen schieten. Ben geen fanatieke gamer, maar nieuwe titels op high hoef je niet te proberen.
Nooit World of Warcraft gespeeld op jouw Nitro? Daarnaast ben ik ook zeer benieuwd of de nieuwe versies de GDDR5 versie van de GTX 950M gebruiken. Zou wel verschil maken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Deze ook zeer interessant:

pricewatch: Toshiba Satellite P50-C-17F

Ten opzichte van:

http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-572g-511v.html

Iemand bekend met Toshiba laptops?

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 09:19

waseland

War... war never changes

een ****U processor? Hmm, ook zit hier een gtx 950m in die een behoorlijk stuk performance achter ligt op de gtx 960m. Toetsenbord ziet er niet zo heel geweldig uit + de kleur is goud? Ook zit er alleen een 256gb SSD in en geen HDD..

Denk dat ik de Toshiba oversla, hetzelfde geld voor de aspire. Een beetje te duur voor de specs die ze hebben. Toch bedankt!

Verwijderd

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

jammer dat ze die niet meer verkopen

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
232 heeft lijkt erop:
- Ander scherm geen TN
- grotere accu 60Wh ipv 41Wh
- wlan anders?

Verwijderd

Topicstarter
Axente schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:28:
[...]

232 heeft lijkt erop:
- Ander scherm geen TN
- grotere accu 60Wh ipv 41Wh
- wlan anders?
Het lijkt erop! Best vreemd voor dezelfde prijs.
Pagina: 1