Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MS Excel - weergave decimaal getal

Pagina: 1
Acties:

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 21:02
Ik heb een kolom waarin verschillende cijfers staan, waarbij decimalen gescheiden worden met een punt.

Echter, ik wil dat deze hele kolom de decimalen scheiden met een komma. Anders kan Excel dit getal niet lezen als cijfer met decimaal.

Ofwel, waar 5.1 staat, wil ik nu 5,1 hebben staan. en dat voor alle cijfers in die kolom.

De hele kolom heeft als celeigenschap "getal" met één decimaal.

Is dit überhaupt mogelijk en zo ja hoe?

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Tot slot voor de volledigheid; ik maak gebruik van Excel 2013.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:42
Selecteer kolom, ctrl-h en dan "." vervangen voor ","?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Craven schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:18:
Selecteer kolom, ctrl-h en dan "." vervangen voor ","?
Lijkt me meer een vieze walk-a-sound dan een echte oplossing. Als het al werkt.
SniperEye schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:16:
Ik heb een kolom waarin verschillende cijfers staan, waarbij decimalen gescheiden worden met een punt.

Echter, ik wil dat deze hele kolom de decimalen scheiden met een komma. Anders kan Excel dit getal niet lezen als cijfer met decimaal.

Ofwel, waar 5.1 staat, wil ik nu 5,1 hebben staan. en dat voor alle cijfers in die kolom.

De hele kolom heeft als celeigenschap "getal" met één decimaal.

Is dit überhaupt mogelijk en zo ja hoe?

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Tot slot voor de volledigheid; ik maak gebruik van Excel 2013.
Ik denk dat je in de algemene instellingen moet gaan zoeken hoe Excel getallen weergeeft. Een decimale punt is Amerikaans, en dat moet je dus ergens kunnen omzetten naar Europees of Nederlands.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Werkt het niet gewoon als je de taalinstellingen aanpast van US naar Nederlands (of andersom) in Configuratie-scherm -> Land- en taalinstellingen (Region and Language)?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Deann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:27
Een eenmalig oplossing voor een kolom met data:
  1. Kolom selecteren
  2. Data tab in ribbon
  3. Text to columns
  4. Selecteer delimited
  5. Next
  6. Alle check UIT
  7. Next
  8. Advanced...
  9. Decimal seperator naar . (punt)
  10. Thousands seperator naar , (komma)
  11. OK
  12. Finish
Wat je doet is in principe data invoeren vanuit een andere bron (in dit geval amerikaans) je wilt niets veranderen, alleen de punt en komma verwisselen.

Als je hier bij al je data tegenaan loopt is de oplossing van naitsoezn een betere.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

De oplossing van Deann ga ik een keer proberen maar de oplossing van Craven is natuurlijk de eenvoudigste. Zelf gebruik ik vaak de substitutie formule.

Altijd fijn dat excel als enige programma wel naar de taal instellingen kijkt.

👑

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:53
Bestand > Opties > Geavanceerd > "Scheidingstekens van systeem gebruiken" al dan niet afvinken en vervangen. Klaar.

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 21:02
Allen dank. Tussentijds nog een ander alternatief gevonden; namelijk de functie zoeken en vervangen. Daarbij invoeren alle punten vervangen voor komma's.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Wat Stelde Craven dan voor?

• Deann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:27
Craven stelde de oplossing voor die SniperEye gebruikt heeft.

Dit werkt het makkelijkste zoals ajakkes zei, houd alleen rekening met het feit dat duizendtallen precies de andere kant op gaan (punt is komma, komma is punt). Als er straks 2 punten of 2 komma's staan kan het zijn dat Excel het niet meer herkend als getal maar als tekst.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18
En voor de moeilijkste manier:
Kolom toevoegen en met de formule
Visual Basic:
1
=(links(a2;vind.alles(".";a2;1)-1)&","&rechts(a2;lengte(a2)-vind.alles(".";a2;1))/1

Even uit mijn hoofd hoor, niet getest.
Mocht je duizendtallen hebben met , als seperatie, kun je met als-statements deze ook nog weghalen of wijzigen naar .

Maar daar heb ik even geen zin in...
Pagina: 1