Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luboli
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Mijn router is een sitecom WL-351 v1 002

Ik heb eergisteren een automatische firmware upgrade uitgevoerd.
De router was nog aan het upgraden, en dan is de stroom hier uitgevallen.

De wifi werkt niet meer, en de router functie ook niet (als ik een ethernetkabel aansluit ben ik volgens ipconfig aangesloten op de telenet modem en niet de router).
De web interface werkt ook niet.

Ik heb al een hard reset uitgevoerd, de router een paar minuten zonder stroom gelaten en dan terug gereset, allemaal zonder resultaat.

Is de router kapot, of kan ik hier nog iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:13
Ik ben bang dat je de router in het ronde archief kan wegstoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mischien kun je nog proberen of een 30-30-30 reset helpt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als de bootloader nog werkt (waarschijnlijk wel) kun je via de seriele en netwerk poort nieuwe firmware flashen. Dat kan de Sitecom firmware zijn (hoewel je die eerst moet aanpassen) of OpenWRT.Meer info hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29
Geven de lampjes nog blijk van enige activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luboli
  • Niet online
Zeehond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:13:
Juist geprobeerd, werkt niet
Mijzelf schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:46:
Als de bootloader nog werkt (waarschijnlijk wel) kun je via de seriele en netwerk poort nieuwe firmware flashen. Dat kan de Sitecom firmware zijn (hoewel je die eerst moet aanpassen) of OpenWRT.Meer info hier.
En hoe sluit ik m'n pc aan op zo'n seriele poort? Is daar een speciale adapter voor nodig?
jeroen3 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:03:
Geven de lampjes nog blijk van enige activiteit?
Lampjes werken nog allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je PC meer dan 5 jaar oud (wat met dergelijke oude low-end router wel te verwachten is) is, heb je er waarschijnlijk al eentje. Zo niet: USB->serieel adaptertje scoren. En dan de WL-351 openschroeven en serieel poortje erop opzoeken en aansluiten.

Zie hier blog van hoe te doen:
http://tigar.nl/2014/02/sitecom-wl-351-openwrt/

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 27-10-2015 18:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luboli
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:46:
Als je PC meer dan 5 jaar oud (wat met dergelijke oude low-end router wel te verwachten is) is, heb je er waarschijnlijk al eentje. Zo niet: USB->serieel adaptertje scoren. En dan de WL-351 openschroeven en serieel poortje erop opzoeken en aansluiten.

Zie hier blog van hoe te doen:
http://tigar.nl/2014/02/sitecom-wl-351-openwrt/
Zal ik doen

Ik zie hier wel geen seriele poort op, of vergis ik mij?
Hier is een foto van de binnenkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-08 15:18
Het is ook niet echt een 'poortje' zoals je dat verwacht in de behuizing van je PC. Het is meer contactpunten op het bordje. Je zal er zelf t een en ander op moeten solderen.
Die contactpuntjes zie je overigens rechts onderin in beeld, gelabeled met "RX", "TX", "GND" en "PWR".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luboli
  • Niet online
luxan schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:14:
Het is ook niet echt een 'poortje' zoals je dat verwacht in de behuizing van je PC. Het is meer contactpunten op het bordje. Je zal er zelf t een en ander op moeten solderen.
Die contactpuntjes zie je overigens rechts onderin in beeld, gelabeled met "RX", "TX", "GND" en "PWR".
Bedankt om dat even duidelijk te maken
Ik heb al niet zo veel hoop meer, maar ik kan er uit leren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-08 15:18
CrazyLB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

Bedankt om dat even duidelijk te maken
Ik heb al niet zo veel hoop meer, maar ik kan er uit leren :P
Je kunt bij de hobby electronica webwinkels pinnetjes kopen waar je je kabel op aan kunt sluiten. Daar kun je gelijk soldeer en de juiste soldeerbout kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zeehond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:13:
Hou er rekening mee dat dhcp mischien niet meer werkt en dat je even zelf je pc een ip moet geven
iets als 192.168.0.2 of 192.1681.2 ff vergeten welk subnet sitecom standaard gebruikt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Let wel, een standaard serieele poort zoals die op een PC zit, is niet bruikbaar. Dat is een RS232 poort, en die zit op 12 volt.
De Sitecom heeft een 3.3V poort, dus je hebt een TTL level poort nodig. Kosten een paar euro op ebay.
Hierbij moet je alléén GND, TX en RX aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Fish schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:32:
[...]

Hou er rekening mee dat dhcp mischien niet meer werkt en dat je even zelf je pc een ip moet geven
iets als 192.168.0.2 of 192.1681.2 ff vergeten welk subnet sitecom standaard gebruikt
De sitecom routers die ik tot nu toe ben tegen gekomen gebruikte allemaal 192.168.0.xxx

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luboli
  • Niet online
Zeehond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:08:
[...]

De sitecom routers die ik tot nu toe ben tegen gekomen gebruikte allemaal 192.168.0.xxx
De DHCP server werkt ook niet meer, als ik m'n pc aansluit op de sitecom router krijg ik een IP van de Telenet modem en geen lokale IP.
Ik ga binnen een paar dagen proberen de firmware te flashen via de seriele poort, en hopen dat hij dan terug werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28
Is het niet gewoon goedkoper en minder gedoe om een nieuwe router aan te schaffen? Just a thought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CrazyLB schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:30:
[...]

De DHCP server werkt ook niet meer, als ik m'n pc aansluit op de sitecom router krijg ik een IP van de Telenet modem en geen lokale IP.
Ik ga binnen een paar dagen proberen de firmware te flashen via de seriele poort, en hopen dat hij dan terug werkt
Oke bedankt voor de info. Inderdaad dan maar proberen de firmware te flashen via de seriele poort, of zoasl stverschoof ook schrijft een nieuwe router aanschaffen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luboli
  • Niet online
thomasv schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:37:
Is het niet gewoon goedkoper en minder gedoe om een nieuwe router aan te schaffen? Just a thought
Het is leuker om zelf dingen te herstellen :P, kan ik altijd iets uit leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28
CrazyLB schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

Snap ik helemaal als tweaker ;) Ik zat gewoon met de gedachtegang dat als je per direct het weer werkend wilt hebben soms de makkelijkste optie ook de goedkoopste en minst tijdrovende is. Ik zou het zelf waarschijnlijk ook proberen te fixen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 17:58
Ik weet niet of je nog geinteresseert bent in deze router. Maar in dit forum word geschreven dat het mogelijk is om Chaos Calmer(nieuwste stable release) werkend te krijgen. Ik heb zelf de sourcecode gecompileerd met een paar wijzigingen aan de RTL8366RB switch (de 5 ethernet poorten zijn aangesloten op de internet RTL8366RB switch en werken met vlans om de wan en lan te scheiden). Deze switch werd niet goed aangestuurd vanuit de CPU.

Dus als je nog interesse hebt laat het maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:27

Nox

Noxiuz

CrazyLB schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

Een sitecom router wil je niet herstellen :p

Maar via serieel is een vd weinige opties. Of garantie als je die nog hebt maar dat betwijfel ik.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1