Battlefront 1440P Systeem

Pagina: 1
Acties:

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Star Wars: Battlefront, Skype en Chrome.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zo min mogelijk. Tsja als dit allemaal binnen 1000 euro kon zou mooi zijn maar dat is denk ik niet realistisch dus een kleine 1500 max. inclusief verzend, assemblage, 1440P monitor en Windows 10.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Keyboard (Logitech), muis Fujitsu) en speakers (Creative).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

GTX 970/980 of R9 290/290X/390. Het liefst heb ik een nvme ssd maar dat gaat binnen dit budget en met mijn eisen/wensen denk ik niet lukken. Zoiezo 16 gb geheugen kitje en liefste DDR4.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Zo compact en stil mogelijk. Ik wil niet dat het geluidsniveau vd pc tijdens gamen mijn speakers overstijgt. Energieverbuik is van minder belang.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Geen overklokwensen/eisen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zo snel mogelijk maar ook zo veel mogelijk bang for the buck.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Er zal zo wel gezegd worden om even een lijstje samen te stellen via de pricewatch door een moderator. Dus doe dit even zodat we wat inzet zien vanuit jouw kant, de reacties zullen dan ook wel binnen stromen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Progeny
Ik zat er al aan te denken idd, thanks. Ben er nu eventjes 1 aan t maken.

• Progeny
Slechts een opzet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,80€ 229,80
1Asus TROOPER H110 D3€ 72,-€ 72,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,85€ 353,85
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 68,85€ 68,85
1Dell P2416D Zwart€ 255,95€ 255,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 95,-€ 95,-
1be quiet! Pure Rock€ 29,95€ 29,95
1Kingston ValueRAM KVR16LN11K2/16€ 78,95€ 78,95
1LG GH24NS95 Zwart€ 20,50€ 20,50
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.361,80

[ Voor 7% gewijzigd door Progeny op 27-10-2015 17:31 ]

• Progeny
Mn vriendin heeft liever 1000, max 1200 maar volgens mij ga ik dan te veel snijden in kwaliteit en geluidsproductie.

Verwijderd

Als je tog met een stille kast gaat dan zou ik de R9 390 8GB nemen inplaats van de GTX 970 meer future proof en 8GB. Als je hem stiller wilt dan zou ik de dvd brander er buiten halen maar dat is een optie omdat de case die je in je lijstje hebt staan over stille demping materiaal beschikt.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
De kast en je moederbord gaan niet samen door 1 deur, de kast is micro atx en je moederbord is ATX. Je zult dus op zoek moeten naar een micro atx moederbord.
Wellicht is de gigabyte h110m-s2h een optie? Als je daarvoor kiest moet je ook ddr4 geheugen nemen.

Je geeft aan liever ddr4 te willen, maar kiest een bord met ddr3L geheugen? Op zich maakt ddr3 of 4 niet uit voor je prestaties maar ik wilde het toch vragen.

Ik zou nu juist niet kiezen voor een 390 als je een stille built wilt, dat verpest weer de investering in een stille kast. Wel is de 390 qua prestaties wat beter op 1440p.

[ Voor 9% gewijzigd door Philpend op 27-10-2015 17:47 ]

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12 22:30
*weg* dit mag niet via het forum.

En met VRAM, ik heb niet het idee dat 8 GB ook maar iets gaat uitmaken voor de prestaties. Sterker nog, ik denk dat wanneer je die 8GB echt nodig gaat hebben dat de kaart het niet meer gaat trekken. Bij de 980TI is het discutabel of die 6GB echt vol gaan komen maar dit is dan ook een veel krachtigere kaart.

[ Voor 38% gewijzigd door br00ky op 27-10-2015 17:59 ]

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-12 09:58
Je kan beter een windows 8 licentie kopen is goedkoper :) en dan gewoon zelf upgraden naar windows 10.

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Yamotek schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:44:
[Mbr]*weg* dit mag niet via het forum.[/]

En met VRAM, ik heb niet het idee dat 8 GB ook maar iets gaat uitmaken voor de prestaties. Sterker nog, ik denk dat wanneer je die 8GB echt nodig gaat hebben dat de kaart het niet meer gaat trekken. Bij de 980TI is het discutabel of die 6GB echt vol gaan komen maar dit is dan ook een veel krachtigere kaart.
Maar die 3,5GB van een 970 op 1440p zit met high-end games zo vol ;)

/edit:

Zo vol klopt niet helemaal maar het kan oplopen tot boven de 4gb

http://www.tweaktown.com/...1080p-1440p-4k/index.html

[ Voor 13% gewijzigd door Ugraded op 27-10-2015 21:28 ]

• Progeny
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:30:
Als je tog met een stille kast gaat dan zou ik de R9 390 8GB nemen inplaats van de GTX 970 meer future proof en 8GB. Als je hem stiller wilt dan zou ik de dvd brander er buiten halen maar dat is een optie omdat de case die je in je lijstje hebt staan over stille demping materiaal beschikt.
Zoals aangegeven in de basispost zie ik een AMD kaart ook wel zitten, voornamelijk vanwege iets meer geheugen headroom.

Ook heb ik de benches bekeken van Battlefront en doet de 290 alleen al zo'n 10+ extra fps average tegenover de 970.

MAAR de minima schijnen weer lager te zijn met AMD kaarten, iets te maken met cpu overhead? Dat laatste heb ik me nog niet zo uitvoerig op ingelezen.

Mocht het een 390 worden dan vindt ik die van XFX wel een leuke variant (backplate,vrm- en geheugen koeling) naar wel een klein beetje luid. De Sapphire is dan wellicht iets verstandiger ivm geluidsproductie maar geen idee hoe die zich verhoudt tot de XFX.

Het is me niet te doen om te "futureproofen" aangezien ik me alleen op dit spel verheug en nog geen andere aankomende titels.

De dvd brander gaat niet te werk tijdens gamen en daar ging de geluidsproductie me meer om. Dat ik niet een storm naast me heb draaien. Een beetje blazen verders is geen ramp. De brander zelf trouwens is een stille variant, tenzij je stillere aanraders hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Progeny op 27-10-2015 19:23 ]

• Progeny
Philpend schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:43:
De kast en je moederbord gaan niet samen door 1 deur, de kast is micro atx en je moederbord is ATX. Je zult dus op zoek moeten naar een micro atx moederbord.
Wellicht is de gigabyte h110m-s2h een optie? Als je daarvoor kiest moet je ook ddr4 geheugen nemen.

Je geeft aan liever ddr4 te willen, maar kiest een bord met ddr3L geheugen? Op zich maakt ddr3 of 4 niet uit voor je prestaties maar ik wilde het toch vragen.

Ik zou nu juist niet kiezen voor een 390 als je een stille built wilt, dat verpest weer de investering in een stille kast. Wel is de 390 qua prestaties wat beter op 1440p.
Uhhh, foutje bedankt _/-\o_ Ik had niet gelet op t formaat ...

Klopt ik heb liever DDR4, ik zal zo m'n lijstje aanpassen en nogmaals posten. Ik had voor ddr3 gekozen omdat die Trooper geen DDR4 ondersteunde. Leek me wel een goed bordje eigenlijk en zeker voor de prijs.

Het scheelt natuurlijk al dat de kast gedempt wordt en er hopelijk geen irritante vibraties plaats vinden maar idd de 970 is al gauw zo'n 10 db stiller.

• Progeny
Yamotek schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:44:
[Mbr]*weg* dit mag niet via het forum.[/]

Vooralsnog heb ik nog niet opgemaakt uit de benches dat ik met 4 gb tekort zou komen maar mits ik het mis heb hoor ik het graag. Nogmaals de pc is alleen bedoeld voor 1 spel. Ik ga geen rekening houden met toekomstige spellen die ik misschien nooit zal spelen.

En ik zal je voorstel in gedachten houden maar svp niet voor mij reserveren die kaart van je.

[ Voor 6% gewijzigd door Progeny op 27-10-2015 19:22 ]

• Progeny
th3sander schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:29:
Je kan beter een windows 8 licentie kopen is goedkoper :) en dan gewoon zelf upgraden naar windows 10.
Ja dat kan idd maar liever niet. O-) Toch bedankt voor de tip.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van 4 quotes in vier aparte reacties, kan dat ook prima in 1 post. Zo doet iedereen dat hier en gaat prima :).

• Progeny
br00ky schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:28:
[Mbr]In plaats van 4 quotes in vier aparte reacties, kan dat ook prima in 1 post. Zo doet iedereen dat hier en gaat prima :).[/]
Sorry chef 8)7

• Yamotek
Ugraded schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:01:
[...]

Maar die 3,5GB van een 970 op 1440p zit met high-end games zo vol ;)
Ik heb er anders geen problemen mee gehad en ik game dan ook AAA titels op 1440P. GTA V is de grootste slurper met 3.3GB maar met de Witcher 3 heeft de GPU maar 1.6GB nodig (hairworks off). de 390 is nagenoeg gelijk aan de 290X en ik moet zeggen dat ik qua prestaties de 970 niet echt vind onderdoen aan de AMD tegenhanger of andersom.

Dit zijn echter wel mijn persoonlijke ervaringen met deze kaarten en welke keuze de TS dan ook maakt, de keuze is vrijwel altijd goed. Zeker met de komst van DX12 waarbij het energieverbruik van de kaarten ook gaat toenemen waardoor alles nog dichter bij elkaar komt te liggen. Met de huidige Dx11 spellen is de Nvidia kaart wel wat zuiniger en daardoor ook stiller.

PS excuses voor het aanbod, wist niet dat dit niet mocht in dit forum en zal het dan ook niet weer doen.

• Progeny
T ging volgens mij meer om die halve gb die niet goed (traag) scheen te functioneren op de 970 maar ik zie hier recentelijk geen klachten over dus ik neem een beetje aan dat t intussen gefixt is in de zin van dat t geen bottleneck meer vormt.

Ik kan uiteraard ook op full hd blijven maar met zulke specs is wellicht de overgang naar 1440P logischer.

• Ugraded
Progeny schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:23:
T ging volgens mij meer om die halve gb die niet goed (traag) scheen te functioneren op de 970 maar ik zie hier recentelijk geen klachten over dus ik neem een beetje aan dat t intussen gefixt is in de zin van dat t geen bottleneck meer vormt.

Ik kan uiteraard ook op full hd blijven maar met zulke specs is wellicht de overgang naar 1440P logischer.
Tja, het is nog nie gefixt, zodra je over de 3,5 heen gaat, gaan de fps omlaag

• Clinlio
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-11 18:21
Progeny schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:23:
Tenzij je bijvoorbeeld GTA V gaat spelen met vrij veel mods denk ik niet dat het problemen gaat opleveren.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ugraded schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:10:
[...]

Tja, het is nog nie gefixt, zodra je over de 3,5 heen gaat, gaan de fps omlaag
Stop eens met onzin verspreiden.

Uit meerdere testen is naar voren gekomen dat de hele hetze was gebaseerd op 1 programma, welke puur keek naar theoretische doorvoersnelheid. Uit gamestesten bleek dat de GTX970 perfect in lijn met de GTX980 bleef presteren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Ugraded
Jeroenneman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:15:
[...]

Stop eens met onzin verspreiden.

Uit meerdere testen is naar voren gekomen dat de hele hetze was gebaseerd op 1 programma, welke puur keek naar theoretische doorvoersnelheid. Uit gamestesten bleek dat de GTX970 perfect in lijn met de GTX980 bleef presteren.
Ohw 8)7 :X ik dacht altijd dat het als het op de laatste halve GB aankomt de prestaties minder worden.... Maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd dus :F

Ps. Na even opzoeken dit gevonden https://forums.geforce.co...gtx-970-3-5gb-vram-issue/ zie nu dat je helemaal gelijk hebt 8)7
[b]

The GTX 970 is unable to use more than 3.5GB ingame without serious performance issues occurring. A 980 uses 4GB at the same setting/resolution in FC4/Mordor etc.....while the 970 languishes at 3.5. This is not an issue of how much memory....I know the card has 4GB, the problem lies in the fact that something (drivers/hardware?) is preventing the GTX 970 from utilizing its 4GB vram.

[ Voor 22% gewijzigd door Ugraded op 27-10-2015 21:24 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ugraded schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:21:
[...]

Ohw 8)7 :X ik dacht altijd dat het als het op de laatste halve GB aankomt de prestaties minder worden.... Maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd dus :F

Ps. Na even opzoeken dit gevonden https://forums.geforce.co...gtx-970-3-5gb-vram-issue/ zie nu dat je helemaal gelijk hebt 8)7

[...]
http://www.extremetech.co...u-have-a-memory-problem/2
I’m not dismissing the idea that there may be a small group of users out there for whom this RAM allocation is an actual problem, but in most cases, the gap betweeen 3.5GB and 4GB is nonexistent. The impact on the overwhelming majority of GPU users is going to be similarly small, and the GTX 970 remains an excellent value for almost everyone.

http://www.eurogamer.net/...geforce-gtx-970-revisited
In conclusion, we went out of our way to break the GTX 970 and couldn't do so in a single card configuration without hitting compute or bandwidth limitations that hobble gaming performance to unplayable levels. We didn't notice any stutter in any of our more reasonable gaming tests that we didn't also see on the GTX 980, though any artefacts of this kind may not be quite as noticeable on the higher-end card - simply because it's faster. In short, we stand by our original review, and believe that the GTX 970 remains the best buy in the £250 category - in the here and now, at least.

http://www.guru3d.com/new...970-vram-stress-test.html
Our product reviews in the past few months and its conclusion are not any different opposed to everything that has happened in the past few days, the product still performans similar to what we have shown you as hey .. it is in fact the same product. The clusterfuck that Nvidia dropped here is simple, they have not informed the media or their customers about the memory partitioning and the challenges they face. Overall you will have a hard time pushing any card over 3.5 GB of graphics memory usage with any game unless you do some freaky stuff. The ones that do pass 3.5 GB mostly are poor console ports or situations where you game in Ultra HD or DSR Ultra HD rendering. In that situation I cannot guarantee that your overall experience will be trouble free, however we have a hard time detecting and replicating the stuttering issues some people have mentioned.

Dus ja, zolang je niet in 4K + 2xSS speelt, is er weinig tot niks te merken van de 3,5GB blunder. Mocht je wel zover willen gaan, dat je er echt iets van gaat merken. Succes! (Enjoy de framerates, die tegen die tijd toch al zwaar onder speelbaar liggen 8)7 )

- Users op een forum quoten is niet echt een betrouwbare bron voor informatie. Placebo effect doet veel met mensen. Vooral tech enthusiasts.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Op 1440p gebruikt de Battlefront beta ongeveer 3GB van de GTX 970 (bron), en de GTX 970 is natuurlijk een prima kaart. Toch zou ik hier voor de MSI R9 390 gaan, die overall net wat sneller is. Het valt te betwisten of die 8GB echt nodig is, maar het kan geen kwaad. :) Ook is hij iets goedkoper. Verder lijkt Battlefront simpelweg beter te draaien op AMD kaarten, als ik een beetje naar benchmarks kijk.

• Koning Willy
  • Laatst online: 05-12-2023
Jeroenneman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:30:
[...]
Dus ja, zolang je niet in 4K + 2xSS speelt, is er weinig tot niks te merken van de 3,5GB blunder. Mocht je wel zover willen gaan, dat je er echt iets van gaat merken. Succes! (Enjoy de framerates, die tegen die tijd toch al zwaar onder speelbaar liggen 8)7 )

- Users op een forum quoten is niet echt een betrouwbare bron voor informatie. Placebo effect doet veel met mensen. Vooral tech enthusiasts.
Ik speelde Battlefront in 6880x2880 dus was mijn 6GB op. Daarnaast is de memory speed gewoon een dikke bottleneck. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/00cb0yt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ccYcfUL.jpg

Met een of twee 980Ti's zou Ultrawide 5K dus gewoon prima speelbaar zijn, tenzij je tegen vram aanloopt.
Je kan in vrijwel elke spel je vram maxen als je beetje moeite voor doet, bijvoorbeeld Fallout 3 in 8K met 8X AA.

"You can never have too much vram" :)

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Koning Willy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:04:
[...]

Ik speelde Battlefront in 6880x2880 dus was mijn 6GB op. Daarnaast is de memory speed gewoon een dikke bottleneck. _/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]

Met een of twee 980Ti's zou Ultrawide 5K dus gewoon prima speelbaar zijn, tenzij je tegen vram aanloopt.
Je kan in vrijwel elke spel je vram maxen als je beetje moeite voor doet, bijvoorbeeld Fallout 3 in 8K met 8X AA.

Zo kun je wel bezig blijven natuurlijk, laten we naar maximaal 4K gaming kijken, al is 1440p momenteel de mooiste optie naar mijn mening. :+ Ik denk niet dat er veel mensen op 8K gaan gamen momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 28-10-2015 00:54 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Koning Willy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:04:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Ok Willy, we weten het nu wel denk ik. Jij gamed in 6K. Whoopetiedooe.

Niet echt relevant voor de meeste mensen.

• Koning Willy
Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:26:
[...]

Ok Willy, we weten het nu wel denk ik. Jij gamed in 6K. Whoopetiedooe.

Niet echt relevant voor de meeste mensen.
Meh, het ging over die 3.5Gb vram, zelfs als speel je gewoon 2560x1440 raakt hij vol. De R9 390 is op dat prijspunt eigenlijk een no-brainer, meer vram en dubbel de bus breedte. Maar voor 1500€ kan er makkelijk een 980Ti erin ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1MSI Z170A GAMING PRO€ 141,95€ 141,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 707,95€ 707,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 92,-€ 92,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.494,70

[ Voor 78% gewijzigd door Koning Willy op 28-10-2015 00:35 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Yamotek
Koning Willy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:30:
[...]

Meh, het ging over die 3.5Gb vram, zelfs als speel je gewoon 2560x1440 raakt hij vol. De R9 390 is op dat prijspunt eigenlijk een no-brainer, meer vram en dubbel de bus breedte. Maar voor 1500€ kan er makkelijk een 980Ti erin ;)
Dat kan, was het niet zo dat de TS er ook graag een 1440P scherm bij wilde hebben. Daarbij gaf de TS ook al aan zo dicht mogelijk bij de 1000 euro te willen zitten waardoor de 980TI een best dure keuze is. Een 970 is de helft! van de prijs van een 980TI en mocht toch blijken dat de 970 (of 390) niet genoeg is volgend jaar dan zou er dan altijd nog een upgrade gedaan kunnen worden.

Daarbij heb je met 1440p meer pixels, waardoor AA juist minder nodig is, dit bespaart weer vram en bovenal performance.

Het is leuk en kan allemaal wel, alleen is het in dit geval juist de verkeerde keuze.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Koning Willy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:30:
[...]

Nee, als je had gekeken naar de resultaten van 3 onafhankelijke bronnen, dan had je gezien dat ze echt rare dingen moesten doen om de GTX970 op de knieën te krijgen. Jouw supersampling techniek is niet echt iets wat normaal is voor de meeste mensen. Je doet alsof iedereen maar op 6K speelt. Dat is gewoon niet zo. Niet iedereen gaat 100% meer geld uitgeven, voor 10% winst in beeld kwaliteit.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
misschien is wel zo dat de GTX970 geen last heeft van de mindere hoeveelheid VRAM, maar zelfs dan is de R9 390 nog gewoon even snel tot sneller voor dezelfde prijs. dus de R9 390 is nog steeds een no-brainer als je geen extreem kleine kast wilt.
daarnaast hebben de AMD kaarten volgens mij betere DirectX12 support. correct me if I'm wrong.

• Koning Willy
Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:00:
[...]

Nee, als je had gekeken naar de resultaten van 3 onafhankelijke bronnen, dan had je gezien dat ze echt rare dingen moesten doen om de GTX970 op de knieën te krijgen. Jouw supersampling techniek is niet echt iets wat normaal is voor de meeste mensen. Je doet alsof iedereen maar op 6K speelt. Dat is gewoon niet zo. Niet iedereen gaat 100% meer geld uitgeven, voor 10% winst in beeld kwaliteit.
Waarom zo boos op mij joh? Jij bent degene met 960 en GTX 560 Ti hoe kan je uberhaubt alleen uit theorie praten over videokaarten?

Ik heb zelf de R9 290 gehad en nu MSi 980Ti 6G, R9 390 is dus rebrand met 4GB vram erbij. De 980Ti is niet 10% beter. Hij heeft bijna dubbel performance van een 970 SLI en in sommige games scoort hij beter.

Hier vanaf 13:07 kan je het vergelijking zien:

• Jeroenneman

Jeroenneman

Koning Willy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:56:
[...]

Waarom zo boos op mij joh? Jij bent degene met 960 en GTX 560 Ti hoe kan je uberhaubt alleen uit theorie praten over videokaarten?

Ik heb zelf de R9 290 gehad en nu MSi 980Ti 6G, R9 390 is dus rebrand met 4GB vram erbij. De 980Ti is niet 10% beter. Hij heeft bijna dubbel performance van een 970 SLI en in sommige games scoort hij beter.

Hier vanaf 13:07 kan je het vergelijking zien:

[video]
Ik zal het zo simpel mogelijk uitleggen ( ook al heb ik dat al meerdere malen gedaan, het is blijkbaar moeilijke stof):

- Ik quote 3 onafhankelijke bronnen, die met gedegen methodiek testen en geen reden zien om de GTX970 af te raden voor normale gebruikers. Welke kaart ik zelf heb, maakt daar mijn inziens niks voor uit. Als iedereen alleen mocht praten over producten die hij/zijzelf had, dan zou het een saaie wereld zijn, en zou iedereen alleen zijn eigen grut aanraden.

- Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het. 10% duidde duidelijk op "beeldkwaliteit". Jij komt aanzetten met fps. Dat is een maat voor kwantiteit. Als je een heel klein beetje beeldKWALITEIT opoffert (bijvoorbeeld geen 6K, maar gewoon 1440p, geen 8xAA, maar zoals normale mensen 2xAA), dan behaalt een GTX970 prima waarden qua fps en is een 980Ti gewoon overkill.

- Boos op jou? Nee, meer teleurgesteld.

PS: Als je het fijner vind kan ik ook wel een GTX980Ti Sli in mijn sig zetten. Blijkbaar heb je pas echt verstand van hardware als je er fiks geld aan uit wil geven. Natuurlijk zetten we dan ook lekker gewoon alles op max, zonder te kijken wat het effect op daadwerkelijke beeldkwaliteit is, en pleuren we er nog eens 32x AA op. Gewoon, omdat het kan. Dan ben je pas echt een kenner!!

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenneman op 28-10-2015 17:44 ]

• Koning Willy
Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:41:
[...]
- Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het. 10% duidde duidelijk op "beeldkwaliteit". Jij komt aanzetten met fps. Dat is een maat voor kwantiteit. Als je een heel klein beetje beeldKWALITEIT opoffert (bijvoorbeeld geen 6K, maar gewoon 1440p, geen 8xAA, maar zoals normale mensen 2xAA), dan behaalt een GTX970 prima waarden qua fps en is een 980Ti gewoon overkill.
En nu uitleggen waarom hij een 970 zou kiezen ipv R9 390 die duidelijk beter is en meer futureproof?

Brand fanboyism? Doen we niet aan hier op Tweakers ;)

• Jeroenneman

Jeroenneman

Koning Willy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:03:
[...]

En nu uitleggen waarom hij een 970 zou kiezen ipv R9 390 die duidelijk beter is en meer futureproof?

Brand fanboyism? Doen we niet aan hier op Tweakers ;)
Oh , zal me worst wezen wat TS kiest. Maar een product afbranden puur op theoretische "specs" vind ik onzin en Tweakers onwaardig. Dat is dom nablaten.

• Koning Willy
Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

Oh , zal me worst wezen wat TS kiest. Maar een product afbranden puur op theoretische "specs" vind ik onzin en Tweakers onwaardig. Dat is dom nablaten.
Nee genoeg benchmarks en video's te zien op het internet, daarnaast persoonlijk ervaring met de R9 290 wat gewoon dezelfde chip is.

970 is gewoon een grote faal geweest voor Nvidia door het 3.5GB schandaal. Ze zouden het kaart naar 275-300€ moeten verplaatsen om nog een kans te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Koning Willy op 28-10-2015 22:16 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Alright, volgens mij is er voor dit topic inmiddels wel genoeg gezegd over de verschillende videokaarten. Jullie kunnen verder keuvelen in VB als daar behoefte aan is :).

• Progeny
Naar aanleiding van jullie discussie toch de benches en de adviezen daarin nader bekeken en van de 2 reviews wordt idd de 390 aangeraden dus dan neem ik daar gelijk de stilste variant van.

Ik heb het nu zo staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,-€ 229,-
1Asus H170M-PLUS€ 97,95€ 97,95
1Powercolor PCS+ R9 390 8GB€ 347,68€ 347,68
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 68,72€ 68,72
1Dell P2416D Zwart€ 249,95€ 249,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 64,99€ 64,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 96,-€ 96,-
1Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold€ 97,-€ 97,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,89€ 88,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.390,63

• Progeny
Welke van deze bordjes lijkt jullie het beste? http://tweakers.net/price...;461127;461128/categorie/

• Progeny
Philpend schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:43:
De performence is inderdaad solide maar de pc in load is jammergenoeg te luidruchtig.

Dit was t uiteindelijk geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 236,91€ 236,91
1Gigabyte GA-H170M-D3H€ 102,95€ 102,95
1Powercolor PCS+ R9 390 8GB€ 349,28€ 349,28
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 68,78€ 68,78
1Dell P2416D Zwart€ 241,-€ 241,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 45,50€ 45,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 98,95€ 98,95
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 170,01€ 170,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.460,83

De 390 doet t idd zeer goed op 1440P (100%) Extra BO3 maar in load is t geluid veel te hoog. De silent concept is dus de deur uit. Had ik eigenlijk net zo goed voor een normale kast kunnen kiezen met betere thermals. Systeem temp van 36c in idle is onnodig hoog nu. De fans op hoge stand maken daar geen verschil in. Ik twijfel nu om em indien mogelijk alsnog in te wisselen voor een 970.

T scherm heeft mij prettig verrast. De reviews op tweakers hadden mij doen geloven dat ik enorm last van ips glow zou hebben maar gelukkig is dat geheel afwezig bij mijn exemplaar.

De Nvme drive maakt dus wel enorm verschil met sata. Boot- en laadtijden behoren nu voorgoed tot het verleden. Performence verschil zelfs ivm een 850 PRO 512 GB is enorm in tegenstelling totdat wat men in t algemeen wil laten geloven.

Ik hoop dat ik met deze info toekomstige kopers een beetje heb kunnen helpen.

• dusty-2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Progeny schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:47:
[...]

De performence is inderdaad solide maar de pc in load is jammergenoeg te luidruchtig.

Dit was t uiteindelijk geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 236,91€ 236,91
1Gigabyte GA-H170M-D3H€ 102,95€ 102,95
1Powercolor PCS+ R9 390 8GB€ 349,28€ 349,28
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 68,78€ 68,78
1Dell P2416D Zwart€ 241,-€ 241,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 45,50€ 45,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 98,95€ 98,95
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 170,01€ 170,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.460,83

De 390 doet t idd zeer goed op 1440P (100%) Extra BO3 maar in load is t geluid veel te hoog. De silent concept is dus de deur uit. Had ik eigenlijk net zo goed voor een normale kast kunnen kiezen met betere thermals. Systeem temp van 36c in idle is onnodig hoog nu. De fans op hoge stand maken daar geen verschil in. Ik twijfel nu om em indien mogelijk alsnog in te wisselen voor een 970.

T scherm heeft mij prettig verrast. De reviews op tweakers hadden mij doen geloven dat ik enorm last van ips glow zou hebben maar gelukkig is dat geheel afwezig bij mijn exemplaar.

De Nvme drive maakt dus wel enorm verschil met sata. Boot- en laadtijden behoren nu voorgoed tot het verleden. Performence verschil zelfs ivm een 850 PRO 512 GB is enorm in tegenstelling totdat wat men in t algemeen wil laten geloven.

Ik hoop dat ik met deze info toekomstige kopers een beetje heb kunnen helpen.
Weet je zeker dat je GPU niet kapot is ofzo? Review https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/29.html geeft aan dat het een stille kaart is die onder load slechts 38 decibel produceert. 38 Decibel is zeker niet veel te hoog zoals jij het omschrijft.

Heb je al een custom fan curve ingesteld? Daarmee is het volume vrij eenvoudig wat terug te draaien.

Indien het volume toch als te hoog wordt ervaren, zelf na het aanmaken van een custom fan curve, dan kan ik je de Asus Strix GTX 970 aanraden:
https://www.techpowerup.c.../GTX_970_STRIX_OC/24.html
Zelfde reviewsite, zelfde meetmethode. 9 decibel stiller onder load. Onder load produceert ie dus 29 dBA. Dat is echt fluisterstil en komt niet eens boven het geluid van de voeding uit. Ik heb deze GPU zelf en hij is echt heel stil.

[ Voor 4% gewijzigd door dusty-2011 op 16-11-2015 21:49 ]

Pagina: 1