Na gisteren al snel een topic te hebben geopend, nu nogmaals. Heb besloten de essentie van het systeem te veranderen. Maar daarover hieronder meer..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Geen spannende zaken. Internetten, Mediacenter, Software als QGIS/ArcGIS, beetje hobbyen, Gamen gebeurt niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500€ aan componenten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een 120GB SSD in mijn huidige brakke laptop zitten die ik in eerste instantie ga gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst, eventueel nog een koeler voor de processor en een externe Wifi adapter. Maar liefst zo weinig mogelijk componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een compacte, kleine en stille desktop. in eerste instantie als Windows PC. Zou mooi zijn als de component compatible zijn voor OSX zodat ik dit later kan gaan proberen.
Ga je overklokken?
Nee!
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een systeem neergezet, mede op basis van TonyMACx86. Dit systeem zou moeten voldoen aan de OSX eisen. Fijn lijkt me dat het moederbord voorzien is van WIFI, dan hoef ik geen aparte adapter te installeren. Resten mij nog wat vragen:
- Heb ik nog een koeler nodig voor de processor?
- Is de voeding in de behuizing voldoende, zo niet: welke voeding heb ik nodig en heb je dan een alternatief voor de behuizing?
- Overall nog een mening over dit systeem, wat zou je anders doen?
Hierbij:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Geen spannende zaken. Internetten, Mediacenter, Software als QGIS/ArcGIS, beetje hobbyen, Gamen gebeurt niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500€ aan componenten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een 120GB SSD in mijn huidige brakke laptop zitten die ik in eerste instantie ga gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst, eventueel nog een koeler voor de processor en een externe Wifi adapter. Maar liefst zo weinig mogelijk componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een compacte, kleine en stille desktop. in eerste instantie als Windows PC. Zou mooi zijn als de component compatible zijn voor OSX zodat ik dit later kan gaan proberen.
Ga je overklokken?
Nee!
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een systeem neergezet, mede op basis van TonyMACx86. Dit systeem zou moeten voldoen aan de OSX eisen. Fijn lijkt me dat het moederbord voorzien is van WIFI, dan hoef ik geen aparte adapter te installeren. Resten mij nog wat vragen:
- Heb ik nog een koeler nodig voor de processor?
- Is de voeding in de behuizing voldoende, zo niet: welke voeding heb ik nodig en heb je dan een alternatief voor de behuizing?
- Overall nog een mening over dit systeem, wat zou je anders doen?
Hierbij:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4360 Boxed | € 147,- | € 147,- |
| 1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | MS-Tech CI-70 (120 watt voeding) | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 45,98 | € 45,98 |
| 1 | Crucial CT2KIT51264BA160B | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 506,43 | |
[ Voor 3% gewijzigd door mcdorpers op 27-10-2015 15:29 ]