Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga hem gebruiken voor school en thuisgebruik(internet, muziek en iMovie

Wat is je budget?
bij nieuw max 1000 en 2e hands 550.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
dagelijks naar school accu duur moet minimaal 5 uur zijn.

heb je nog bepaalde merkvoorkeuren?
Apple :)

Ik gebruik nu mijn mac mini 2011 als "hoofdcomputer" (dit voldoet nog Prima) en mijn macbook white unibody 2009 als laptop voor school.
Nu wil ik de macbook graag vervangen.
Kan ik dan beter een macbook air 13" kopen en de mac mini verkopen (de macbook thuis aangesloten op scherm).
of de mac mini houden en een 2e hands macbook air kopen (2010 of nieuwer)?
Wat zouden jullie doen?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Nu online
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik denk dat het afhangt van je specs, zodat er beoordeeld kan worden waar de meeste prestatiewinst te halen valt en welke van de apparaten het meest dichtbij ' pensioen' zit.
Juist deze speek post je niet. Denk dat dit een goed startpunt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Nu online
de spcecs van de mac mini zijn: intel i5 2.3ghz 4GB ram 60GB ssd(voldoende)
en de macbook: core 2 duo 2.26ghz 4GB ram 120 GB ssd

de vraag is: is een macbook air op een extern scherm goed te gebruiken als desktop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
De macbook air 13" is prima aan te sluiten op een extern scherm en dit zal prima werken.
Je hebt hier wel een conversiestukje voor nodig.

De keuze om je Mac mini te behouden is lastig. Dit is denk ik meer een keuze gericht op gemak en gebruik dan hardware.
Bij het gebruik van slechts één computer ben je absoluut de sjaak als die computer kapot gaat. Als je de mac mini behoudt en een tweedehandse macbook air koopt kun je de schermen naast elkaar zetten. Ditzelf vind ik erg fijn als ik met een schoolproject bezig ben. Maken er meerdere mensen gebruik van de mac mini? Dan zou ik deze aanhouden want je zult je macbook vaak onderweg bij je hebben vanwege de mobiliteit.

Je geeft zelf aan dat je de mac mini gebruikt als hoofdcomputer. Doe je dit omdat de (huidige) macbook te traag is? Als je het liefste werkt op de huidige macbook maar deze te traag is, zou ik investeren in een nieuwe macbook air. Vind je het overzetten van bestanden van de macbook naar de iMac mini een rotklus? Dan zou ik ook investeren in een nieuwe macbook.

Een tweedehands blijft (vind ik) altijd een gok, dit is echt een persoonlijke mening, dat wil ik benadrukken.
Als er een glas water over een macbook is gevallen zie je er niks aan, maar kan hij morgen, over een half jaar, of twee jaar opeens de geest geven.

Eigenlijk is je vraag: "Ga ik één (1) of twee (2) computers gebruiken?".
Wil je simpliciteit en mobiliteit dan zou ik een nieuwe macbook halen en en een conversiestukje voor je beeldscherm.
Werk je graag met meerdere schermen en/of 'scheid' je graag privé en school/werk, dan zou ik investeren in een tweedehands macbook en de mac mini aanhouden.

Hou er wel rekening mee dat je aangegeven hebt een budget te hebben voor een nieuwe laptop van 1000,- terwijl een nieuwe macbook air (instapmodel) 13" een kostenplaatje heeft van 1099,-. Ik weet niet of de verkoop van je Mac Mini terugvloeit in je budget of niet.

Heb je hier wat aan?

[ Voor 0% gewijzigd door Viince1 op 28-10-2015 12:33 . Reden: Misclick, post te vroeg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:29
De mediamarkt verkoopt vandaag voor dat geld (1099) een Cto model met 8Gb ram voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Nu online
Viince1 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:32:

Je geeft zelf aan dat je de mac mini gebruikt als hoofdcomputer. Doe je dit omdat de (huidige) macbook te traag is? Als je het liefste werkt op de huidige macbook maar deze te traag is, zou ik investeren in een nieuwe macbook air. Vind je het overzetten van bestanden van de macbook naar de iMac mini een rotklus? Dan zou ik ook investeren in een nieuwe macbook.
....
Heb je hier wat aan?
Bedankt voor je reactie!
De macbook is niet te traag maar mijn mac mini is sneller + groter scherm.
Ik heb zelf goede evaring met 2e hands Macs.
Ik ga toch even kijken naar een nieuwere air en de mac mini behouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Te duur voor je, maar anders zou een Apple Microsoft Surface Book perfect voor je zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 614 op 28-10-2015 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 614 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:15:
Te duur voor je, maar anders zou een Apple Microsoft Surface Book perfect voor je zijn ;)
Hij wil een Apple, dan kom jij met een Surface aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Nu online
Anoniem: 614 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:15:
Ik ben nu "te" gewend aan Apple. :)

Pagina: 1