Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casvdgun
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-09-2021
Hallo allemaal,
Ik heb net op een Mac (Mac Pro 2010) Windows 8.1 Pro Legaal geïnstalleerd om daarna Windows 10 Pro erop te zetten (upgrade).
Maar die upgrade werkte niet omdat ik er een (2e) oude slechte grafische kaart had ingedaan, die Kaart heb ik er weer uitgehaald maar nu zegt de upgrade dat ik die kaart er nog steeds in zit.
En daardoor kan ik nu dus niet upgraden naar Windows 10. Is er een mogelijkheid om die scan(welke hardware erin je pc zit) op nieuw te doen of zo?

Alvast bedankt,
Cas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de videokaartdriver wel eerst verwijdert uit Apparaatbeheer voordat je 'm uit 't systeem trok? Zoek anders even op Google ofzo hoe je Apparaatbeheer start met de optie voor hidden devices, dan kan je 'm alsnog (hopelijk) verwijderen zonder de kaart erin te moeten doen.

Ik heb ook de topictitel even aangepast, want die was niet erg duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 27-10-2015 15:24 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casvdgun
Nee, dat werkt niet. Heb hem ook al opnieuw opgestart. : (
Hij zegt nog steeds dat ie er in zit. Moet ik nu hem er weer instoppen?

Mvg,
Cas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je weet dat je met de MCT de installatie ook gewoon kan doen? De upgrade assistent die je krijgt via het icoontje in de taakbalk doet de check en kan je gewoon negeren. Ik heb ook de upgrade op een laptop met een Radeon x1400 uitgevoert, terwijl de tool zelf dat niet wilde omdat de kaart niet ondersteund werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casvdgun
Ik dacht dat ik een keer gelezen had dat Windows 10 dan een product code ging vragen, zal dat proberen.
Bedankt voor je hulp en het snelle reageren.

Groeten,
Cas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
casvdgun schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:21:
Ik dacht dat ik een keer gelezen had dat Windows 10 dan een product code ging vragen, zal dat proberen.

Groeten,
Cas
Dat is een aanpassing die ergens in november doorgevoerd wordt.
Dit omdat er veel vraag naar was omdat mensen schoon wilden installeren ipv upgraden.

Ik heb laatst een windows 7 pc geupgrade middels de tool en deze ging gewoon goed zonder vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

casvdgun schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:21:

Groeten,
Cas
Niet als je de installatie vanuit Windows zelf doet. Met de MCT kan dat, maar je kan ook een ISO maken en van daaruit de installatie/upgrade starten zonder dat er om een key gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik had een probleem met een videokaart met upgraden. Bleek dat de resten niet goed verwijderd waren. Toen heb ik Driver Sweeper geprobeerd (driver cleaner software) en dat werkte.

http://www.guru3d.com/fil...ver-sweeper-download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casvdgun
Het is gelukt met de Media Creation Tool, hartstikke bedankt Hero of time (en andere Tweakers)!
Pagina: 1