Over welk modem heb je het?
Bedoel je als accesspoint (wat is een wifiversterker???)?
Bedoel je als accesspoint (wat is een wifiversterker???)?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Inderdaad, een versterker is een onderdeel in een WiFi device, iets wat tussen radio en antenne in hangt. Dat zit intern in een WiFi-module (van bijv een AP) en om nu zo'n ding open te schroeven en onderdelen van een modem erin te zetten. Zal vast kunnen, maar vergt geheid meer kennis, gereedschap en tijd dan jij hier toont
Oslik blyat! Oslik!
Ik denk dat je hem kwijt bentdion_b schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:34:
Inderdaad, een versterker is een onderdeel in een WiFi device, iets wat tussen radio en antenne in hangt. Dat zit intern in een WiFi-module (van bijv een AP) en om nu zo'n ding open te schroeven en onderdelen van een modem erin te zetten. Zal vast kunnen, maar vergt geheid meer kennis, gereedschap en tijd dan jij hier toont
Doe eens wat onderzoek naar wat voor apparaat je eigenlijk hebt, en wat voor apparaat je nodig hebt om je doel te bereiken.
Zoek op:
- Wat is een modem
- Wat is een access point
- Wat is aan router
- Hoe gebruik ik een wireless router als access point
Daarmee geraak je er wel
Zoek op:
- Wat is een modem
- Wat is aan router
Daarmee geraak je er wel
Android developer & dürüm-liefhebber
Das leuk maar kun je tegenwoordig nog wel makkelijk het verschil tussen een modem en een router uitleggen? En tussen een router en een access point? Hoe zit het met apparaten die alle drie de functionaliteiten bezitten?Mavamaarten schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:22:
Doe eens wat onderzoek naar wat voor apparaat je eigenlijk hebt, en wat voor apparaat je nodig hebt om je doel te bereiken.
Zoek op:
- Wat is een modem
- Wat is aan router
Daarmee geraak je er wel
Bij de gemiddelde computerzaak kun je een draadloze router kopen. Is dat dan een router, een access point of beide? Zo heeft elke grote ISP een draadloos modem. Je kunt echter moeilijk ontkennen dat dit draadloos modem geen verkeer tussen jou netwerk en het netwerk van je provider routeerd (en daardoor ook een router genoemd kan worden). Daar komt dan nog bij dat veel mensen tegenwoordig een draadlose router aanschaffen en die in 'AP-modus' zetten. En als klap op de vuurpijl heb je nog providers die een Fritzbox uitleveren, een apparaat dat een xDSL modem aanboord heeft, ingezet kan worden als WiFi router met een extern modem via LAN1 of gewoonweg in 'AP-modus' in huis gezet kan worden om je WiFi netwerk te verbeteren.
Dat gezegd hebbende, met de gegeven informatie is niet te beoordelen of het mogelijk is. Gaat het hier om een modem dat je hebt gekregen bij een xDSL/Glasvezel abonnement? Of is het een 3G/4G usb modem? Gaat het misschien om een 3G/4G hotspot? Heb je het modem van Vodafone NL gekregen of een Vodafone branch in een ander land?
Afhankelijk van je antwoorden is het antwoord op je vraag:
- Ja
- Misschien
- Nee
Als je de definities apart begrijpt, dan is het niet moeilijk om te begrijpen wat zo'n "combi" apparaat doet.luxan schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:54:
[...]
Das leuk maar kun je tegenwoordig nog wel makkelijk het verschil tussen een modem en een router uitleggen? En tussen een router en een access point? Hoe zit het met apparaten die alle drie de functionaliteiten bezitten?
In deze situatie is de TS op zoek naar een access point, maar hij heeft een modem met router en ingebouwd access point (neem ik aan, hij vermeldt geen specifiek apparaat). Als je daarvan de modem en routerfunctionaliteit uitschakelt dan heb je een access point. Dat is waar TS naar moet zoeken.
Mijn eerste antwoord komt misschien wat grof en "simpel" over, maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je zelf wat inzet toont. Dat je bepaalde dingen als leek niet begrijpt is normaal, maar super algemene en vragen als deze vereisen gewoon wat inleeswerk. Als je niet weet wat een router of accesspoint is, kan je ook niet je eigen router instellen als AP.
Android developer & dürüm-liefhebber
Pagina: 1