Hoe kan jij een tekst centreren in een menubalk in css met html als omgeving.
Dat kan door het volgende op het element te zetten:
Verder is dit basisinfo CSS, dus ik raad je aan om W3schools te gaan checken. Hier staat alle basisinfo op die je moet weten.
code:
1
| text-align: center; |
Verder is dit basisinfo CSS, dus ik raad je aan om W3schools te gaan checken. Hier staat alle basisinfo op die je moet weten.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dank je wel maar text-align:center werkt niet bij ons.
dit is de css code:
ul {list-style: none;padding: 0px;margin: 0px;}
ul li {display: block;position: relative;float: left;border:0px solid #000;}
li ul {display: none;}
ul li a {display: block;background: #000;padding: 10px 10px 10px 230px;text-decoration: none;
white-space: normal;color: #fff;}
ul li a:hover {background: #f00;}
li:hover ul {display: block; position: absolute;}
li:hover li {float: none;}
li:hover a {background: #f00;}
li:hover li a:hover {background: #000;}
#drop-nav li ul li {border-top: 0px;}
dit is de css code:
ul {list-style: none;padding: 0px;margin: 0px;}
ul li {display: block;position: relative;float: left;border:0px solid #000;}
li ul {display: none;}
ul li a {display: block;background: #000;padding: 10px 10px 10px 230px;text-decoration: none;
white-space: normal;color: #fff;}
ul li a:hover {background: #f00;}
li:hover ul {display: block; position: absolute;}
li:hover li {float: none;}
li:hover a {background: #f00;}
li:hover li a:hover {background: #000;}
#drop-nav li ul li {border-top: 0px;}
Alles werkt namelijk, behalve dat de tekst IN de menubalk niet gecentreerd is in elke optie waarop jij kan klikken. Dus bijvoorbeeld:
, Homepagina, Borrelcafes, Uitgaancafes,
waarbij tussen de komma's de blokken zijn waarop jij kan klikken. wat wij dus willen is dat Homepagina in het midden staat tussen die twee komma's
In iedergeval alvast bedankt!
, Homepagina, Borrelcafes, Uitgaancafes,
waarbij tussen de komma's de blokken zijn waarop jij kan klikken. wat wij dus willen is dat Homepagina in het midden staat tussen die twee komma's
In iedergeval alvast bedankt!
Dit werkt ook niet?
Edit: gewoon in lijstje erbij zetten zoals ik het getypt heb.
maar ik zie ook een padding van 230px staan op de ul li a. Haal die eens weg en zet de padding van 10px op de ul li in de plaats ervan(iig het element wat om die a heen staat).
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| ul, li { text-align: center; } |
Edit: gewoon in lijstje erbij zetten zoals ik het getypt heb.
maar ik zie ook een padding van 230px staan op de ul li a. Haal die eens weg en zet de padding van 10px op de ul li in de plaats ervan(iig het element wat om die a heen staat).
[ Voor 63% gewijzigd door Zeror op 27-10-2015 14:20 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Sorry, maar GoT werkt niet op deze manier. We verwachten toch een klein beetje eigen inzet en zelfredzaamheid. Je kan bijvoorbeeld zoeken naar "centreren" of [google=css center text]. Sowieso hebben we een De Quickstart met wat simpele regeltjes waaraan een topicstart moet voldoen zodat we niet onze en jouw tijd hoeven te verspillen aan antwoorden waar je niks aan hebt.
Open gerust een nieuw topic maar lees dan wel eerst even de quickstart door zodat je in dat nieuwe topic wat gerichtere vragen kan stellen.
Open gerust een nieuw topic maar lees dan wel eerst even de quickstart door zodat je in dat nieuwe topic wat gerichtere vragen kan stellen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.