Fishing Planet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 13:05
Hallo allemaal. Ik speel sinds kort Fishing Planet, een vis simulator voor de pc. Het is een spel dat je gratis via steam kan spelen: http://store.steampowered.com/app/380600/ Zitten wel microtransacties en dlc in, iets wat ik zelf nog niet heb gebruikt. Zijn er meer mensen die dit hier spelen? Ben te noob om hier een nette startpost van te maken.

Ik vind het een leuk ontspannen spel, waarbij je op verschillende locaties in Amerika kan vissen op allerlei soorten. Laat ik nu in IRL geen visser zijn en ik heb dus amper tot geen verstand van alle rods, reels, tackles etc. Hoor graag of nog meer mensen dit spelen, wie weet kunnen we elkaar wat helpen.

Mijn steamprofiel: Sn3gG3l of zet hier iets neer.

[ Voor 0% gewijzigd door Sn3gG3l op 07-11-2015 13:25 . Reden: typo ]

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:13
Zit je dan net als in real life ook uren naar een dobbertje te staren of? Kan me niet voorstellen dat dit spel mij bezig kan houden. Zelf vind ik sims echt wel leuk.. maar dit? Neh

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
DonJunior schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:43:
Zit je dan net als in real life ook uren naar een dobbertje te staren of? Kan me niet voorstellen dat dit spel mij bezig kan houden. Zelf vind ik sims echt wel leuk.. maar dit? Neh
Tsja ik heb ook niet veel geduld maar hou van ontspannende games. Heb bijvoorbeeld ook al meer dan 500 uur Euro Truck Simulator gespeeld :p

Om je vraag te beantwoorden, ja en nee. Het kan soms even duren voor je een vis vangt, het is erg realistisch en houdt rekening met omgeving, tijd van de dag, periode, kleur water, bebossing, etc etc. Verder kan je rustig een dobbertje uitgooien en turen tot je iets vangt of je gooit een hengel uit met een spinner (sorry ik ben niet zo goed thuis in visteerminologie) en dan kan je via bepaalde technieken proberen vis te vangen. Voor geinteresseerden kan ik ook wel een Twitch streampje aangooien, er staan echter ook een hoop filmpjes/guides op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ze weten de prijzen wel, 115 euro voor alle DLC :+

Leuke game om naast ETS2 te laten draaien :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
RobinHood schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:53:

Leuke game om naast ETS2 te laten draaien :+
Ja die prijzen zijn idd niet mals, heb er nu nog geen behoefte aan om iets te kopen. Het is wel een spel waar je met gemak een hoop uren in kan steken.

Naast ETS2 werkt voor mij beetje lastig aangezien ik dit meestal stream en tevens met een stuur rijdt. Schakelen, sturen en vissen wordt dan pittig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heb het ook al een uurtje of twee gespeeld, best wel leuk, lekker muziekje luisteren.

Uren naar een dobber kijken doe je niet, hooguit 2 minuten in het begin, wel wat meer als je verkeerd werpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
RobinHood schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:42:
Heb het ook al een uurtje of twee gespeeld, best wel leuk, lekker muziekje luisteren.

Uren naar een dobber kijken doe je niet, hooguit 2 minuten in het begin, wel wat meer als je verkeerd werpt.
Ik kijk meestal ook filmpje ernaast. Je hoeft inderdaad geen uren naar een dobber te kijken. Als de vis niet bijt, kan je ook de tijd wat forwarden. Heb er nu 11 uur inzitten maar voel me nog een complete noob :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 10:32
RobinHood schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:53:
in vergelijking met train simulator een koopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
stijn014 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:48:
[...]

in vergelijking met train simulator een koopje ;)
Ja dat is pittig idd. Fishing planet is gratis en je hoeft die dlc niet te kopen. Vandaag was premium voor 30 dagen in de aanbieding, die heb ik nu wel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vind de vistripjes wel erg duur, terwijl het vissen zelf niet echt veel oplevert, 5 "dollar" voor een young channel catfish is niet echt geweldig, zeker als je stringer of viszak zo vol zit door die beesten. Bass is al wat lichter, maar die zijn wat irritanter te vangen.

En nu met de halloween dingen, de channel catfish en gar zijn te groot om in mijn fishtrap te doen, dus dat schiet al helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
RobinHood schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:44:
Vind de vistripjes wel erg duur, terwijl het vissen zelf niet echt veel oplevert, 5 "dollar" voor een young channel catfish is niet echt geweldig, zeker als je stringer of viszak zo vol zit door die beesten. Bass is al wat lichter, maar die zijn wat irritanter te vangen.

En nu met de halloween dingen, de channel catfish en gar zijn te groot om in mijn fishtrap te doen, dus dat schiet al helemaal niet op.
Je moet inderdaad wel goed plannen met die vistrips anders kan het inderdaad verlies geven. Ben nu net 7 dagen in Colorado geweest, best saai maar gisteren wel een Unique cutthroat trout gevangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Gisteren aan deze game begonnen, in mijn vrije tijd vaak zelf ook langs de waterkant te vinden dus vond het wel leuk om te proberen.
Moet zeggen dat het me positief verrast heeft, de physics en het gedrag van de dobber zijn echt realistisch. Ook de verschillende soorten aas,hengels,haken enz maakt het een stuk interessanter dan bijvoorbeeld Euro Fishing.
Van het weekend weer even verder, ben nu level 4.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
Bepaalde vissen kunnen inderdaad lang duren voordat ze keer bijten :) maar dat pret de druk voor mij niet weg. Momenteel bezig met de catfish god achievement en ondertussen geld sparen voor betere licenses/gear.

Moet wel toegeven "dlc" is wel duur maar goed als hobby visser (of professionele) ben je veel meer kwijt dan aan dit spel haha.

Zometeen maar weer ff me hengel uit gaan gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Leuk om te zien dat er nog wat meer mensen dit spelen! Ik heb net de laatste gar achievement in florida gehaald, was best pittig kan echt 5+ min duren voordat je er 1 aan de haak hebt. Heb zelf alleen de halloween dlc gekocht zodat ik die gars kon vissen en houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb hem ook gedl'ed, maar wel is natuurlijk "freemium" wat o.h.a. betekent dat ze proberen de grind zo irritant proberen te maken dat je echte euro's besteed.

Ik ben net begonnen, en zit een rolletje fluoro lijn te overwegen (voel je meer strikes mee klaarblijkelijk), maar dat kost dus "goud", en wat schetst mijn verbazing, dat kun je dus niet met echte euro's kopen. Wat me dan op de volgende vraag brengt: zijn somminge van de achievements
( http://wiki.fishingplanet.com/index.php?title=Achievements ) herhaalbaar?

Trouwens: niemand speelde "Scaryfish v2.x" neem ik aan? http://webpages.charter.net/pmpsoft/download.htm . Heb toen 10 dollar in een envelop naar de VS gestuurd en een diskette met het progje teruggekregen :) . Volledige versie is nu freeware (hm, zou het geluid het ook doen onder windows?). Oud, maar uitstekend en ondergewaardeerd, en een idee wat het imho nog steeds prima zou doen.

edit: de manual zit er niet bij, en daar zitten de codes voor de geavanceerde werelden bij.

[ Voor 5% gewijzigd door abacaxi op 07-11-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
abacaxi schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:27:
Ik heb hem ook gedl'ed, maar wel is natuurlijk "freemium" wat o.h.a. betekent dat ze proberen de grind zo irritant proberen te maken dat je echte euro's besteed.

Ik ben net begonnen, en zit een rolletje fluoro lijn te overwegen (voel je meer strikes mee klaarblijkelijk), maar dat kost dus "goud", en wat schetst mijn verbazing, dat kun je dus niet met echte euro's kopen. Wat me dan op de volgende vraag brengt: zijn somminge van de achievements
( http://wiki.fishingplanet.com/index.php?title=Achievements ) herhaalbaar?

Trouwens: niemand speelde "Scaryfish v2.x" neem ik aan? http://webpages.charter.net/pmpsoft/download.htm . Heb toen 10 dollar in een envelop naar de VS gestuurd en een diskette met het progje teruggekregen :) . Volledige versie is nu freeware (hm, zou het geluid het ook doen onder windows?). Oud, maar uitstekend en ondergewaardeerd, en een idee wat het imho nog steeds prima zou doen.

edit: de manual zit er niet bij, en daar zitten de codes voor de geavanceerde werelden bij.
Die vis achievements zijn niet herhaalbaar volgens mij. Als je levelt krijg je ook gold coins, je kan ze inderdaad niet kopen. Verder moet je inderdaad flink grinden op wat hogere levels, maar als je niet wilt hoef je in principe er geen euro aan uit te geven. Dat Scaryfish zegt me niks, al is dit mn eerste echte visspel na Sega Bass Fishing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Nou ja, iedere 5e dag dat je inlogt krijg je 3 goud, en het schijnt dat er soorten zijn die goud geven, per gevangen vis als ik het goed begrijp. "Gold farming fishing planet" zoeken op youtube geeft resultaat. Er zullen ook wel evenementen zijn.

edit: Mhhh vraag me af of deze info klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door abacaxi op 09-11-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
abacaxi schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:35:
Nou ja, iedere 5e dag dat je inlogt krijg je 3 goud, en het schijnt dat er soorten zijn die goud geven, per gevangen vis als ik het goed begrijp. "Gold farming fishing planet" zoeken op youtube geeft resultaat. Er zullen ook wel evenementen zijn.

edit: Mhhh vraag me af of deze info klopt.
Unique vissen geven goud inderdaad. Ik heb bijvoorbeeld een Unique Largemount Bass gevangen en die gaf geloof ik 10 of 15 gold. Op internet zijn er ook guides hoe je gold kan verdienen geloof ik. De betere bait kost ook gold dus dan moet je soms wel uitrekenen of het winstgevend is.

Edit: nog even een toevoeging. Evenementen zijn er nog niet echt veel, er komen in de toekomst wel toernooien geloof ik. Wel is net halloween geweest waar je speciale gars kon vangen. Bij de tweede gar achievement (5 van de 15) kreeg je ook gold als reward, al kosten de baits ook wat gold.

Verder krijg je inderdaad ook 3 gold als je 5 dagen achter elkaar inlogt.

[ Voor 21% gewijzigd door Sn3gG3l op 10-11-2015 13:31 ]

Pagina: 1