gezocht hulp bij programmeren KNX domotica

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn bedrade domotica is een KNX van Gira.(aanschaf 2010)
In mijn appartement kan ik met het systeem de verlichting in diverse sferen instellen en mijn zonnewering bedienen.
Nu zou ik dat graag draadloos willen maken en via een app kunnen bedienen op mijn smartphone.
Echter het totale kostenplaatje weerhoudt mij.
Aanschaf van de aansluiting op mijn systeem en dan nog de programmering is voor mij een dure grap.
ik ben nu op zoek naar iemand (b.v. een student) die mij hiermee kan helpen en dat als een leuke uitdaging zou zien.
Wie kan mij hulp bieden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je zou dit voor elkaar kunnen krijgen met een servertje (kan een goedkope Raspberry Pi zijn) waarop je een domoticapakket draait die ondersteuning heeft voor knx. Voorbeelden zijn Symcon en OpenHab. Het koppelen met je knx-bus doe je door middel van een seriële interface of een knx/ip-interface. Dat laatste is mooier.

Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van knx en heb alleen de online ETS-cursus gevolgd. Mogelijk heb je ETS nodig om wijzigingen aan te brengen in de configuratie van je systeem. Als je eenmaal vanuit OpenHab of Symcon de status van je devices kunt opvragen en veranderen is het bouwen van een visualisatie niet zo moeilijk meer. Beide pakketten hebben smartphone en tablet apps die verbinding maken met de server en van daaruit je knx-apparaten kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord.
voor mij is het echter nog te technisch om er iets mee te kunnen doen op dit moment.
ik ga me wel verdiepen in die servers of die voor mijn systeem geschikt zijn en hoop nog iemand te vinden om de programmering over te zetten op een smartphone bediening.
nogmaals bedankt.
andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je kan doen is een oproepje doen op http://tweakers.net/categ...tware-development/aanbod/
Het forum is hier niet de plek voor.

Succes met je project!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kennis over knx is niet bepaald wijdverbreid. Hier op GoT zijn er ook niet zoveel gebruikers die ervaring hebben met het aanleggen en programmeren van een knx-systeem. Helaas is het ook geen systeem waar je zelf makkelijk in kunt klussen. Voor het programmeren heb je minimaal een ETS Lite-licentie van 200 euro nodig en als je systeem meer dan 20 knx-devices heeft moet je met ETS Professional van 1000 euro aan de slag. Heb je wel een kopie van jouw project in ETS zoals de installateur hem gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een kopie van mijn project.
ik heb ook minder dan 20 kno-devices. (als je daar mee bedoeld het aantal lichtpunten inclusief mijn zonnenschermen.
Dus met een ETS lite-licentie zou ik uit de voeten moeten kunnen.
Ik heb ook een advertentie geplaatst waar Teacher naar verwijst hierboven.
bedankt voor de tip Teacher.
Verder heb ik er niet zo veel verstand van, dus ik wacht de reacties verder af.

• solenoid
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42
Ik heb een Theserva van THeben draaien. Hiermee kun je een eigen app "bouwen". Er zit simple logica in en je kunt wat voorwaarden programmeren. Uiteindelijk heb ik een lichtmeter gebruikt om mijn zonwering aan te sturen:

Bij meer dan 10 minuten lang >80000 lux op de westgevel gaan de schermen naar beneden
Bij meer dan 20 minuten lang <80000 lux op de westgevel gaan de schermen naar beneden
Ik heb er een hysteresis van 20% opgezet om "klapperen" te voorkomen
Pagina: 1