Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cat 5e kabel werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• beest123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 12:50
http://www.netwerkkabelsh...3427b33876addc&sqr=93365&

Ik heb deze kabel vandaag aangeschaft op mijn PC aan te sluiten op mijn router.
Alleen krijg ik geen signaal door? Ik heb de kabel ook an Laptop -> router gedaan en nog steeds niks.

Heb ik een verkeerde kabel besteld?

Met vriendelijke groet,

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die kabel is CCA, copper clad aluminium, echt geweldig is dat niet, maar volgens mij hoort er nog wel internet door te komen na 20m.

People as things, that’s where it starts.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:45
Heb je een kabeltester? Werken alle 8 de aders?

Lekker!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Daarbij missen we nog info.
Hoe is hij aangesloten? En dan niet fysiek. Maar staat je PC op DHCP en regelt je router IP adressen.
Of heb je een static IP adres.

Wat zie je. Welk IP adres heb je. Waaraan concludeer je dat er geen signaal door komt?
Geeft ie fysiek aan dat er geen kabel in zit. Of krijg je geen IP adres e.d

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Gaan de ledjes branden op je apparatuur?
Zie je op je pc dat de kabel verbonden is?
Wat zegt ipconfig?
Eventueel testen met een kabeltester.

Battle.net :: FazerFreak#2695

• beest123
DarkSide schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:38:
Daarbij missen we nog info.
Hoe is hij aangesloten? En dan niet fysiek. Maar staat je PC op DHCP en regelt je router IP adressen.
Of heb je een static IP adres.

Wat zie je. Welk IP adres heb je. Waaraan concludeer je dat er geen signaal door komt?
Geeft ie fysiek aan dat er geen kabel in zit. Of krijg je geen IP adres e.d
Hij geeft fysiek aan dat er geen kabel in zit.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Probeer eens een andere kabel. Mijn ervaring met zulke platte kabels is slecht. Of ze zijn niet getwist of de adertjes zijn veel te dun.

• beest123
.Maarten schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:40:
Probeer eens een andere kabel. Mijn ervaring met zulke platte kabels is slecht. Of ze zijn niet getwist of de adertjes zijn veel te dun.
Net een kortere kabel gebruikt, die werkt gewoon...

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Dan zal ik die kabel snel terug sturen en een fatsoenlijke kabel halen. En niet zo'n platgeslagen dropveter

• beest123
.Maarten schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:47:
Dan zal ik die kabel snel terug sturen en een fatsoenlijke kabel halen. En niet zo'n platgeslagen dropveter
Ik ga het meteen retour versturen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En neem dan eentje zonder CCA of nog erger, CCS ;)

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Heb je al gekeken of het met andere kabels wel werkte?

Misschien is de connector op je laptop/router wat stoffig, en sluit hij niet meer helemaal goed.

Verder zou ik inderdaad ook een andere kabel aanschaffen. :)

• beest123
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:53:
Heb je al gekeken of het met andere kabels wel werkte?

Misschien is de connector op je laptop/router wat stoffig, en sluit hij niet meer helemaal goed.

Verder zou ik inderdaad ook een andere kabel aanschaffen. :)
Ja met een kortere UTP kabel (niet zo'n platte) deed ie het gelijk. Kabel is gewoon defect naar mijn mening.

Verwijderd

beest123 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:54:
[...]

Ja met een kortere UTP kabel (niet zo'n platte) deed ie het gelijk. Kabel is gewoon defect naar mijn mening.
Hmm. Dan is terugsturen inderdaad je beste optie. Hopelijk krijg je gauw een goede toegestuurd!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat terugsturen van die troep (want dat is het) de beste optie is mag duidelijk zijn. Hoe durven ze zo'n product cat5e te noemen. Weliswaar zullen ze misschien verschuilen achter het feit dat alle eigenschappen eerlijk worden genoemd, maar dat is dan ook alles. Het blijkt, dat is nog het ergte, nog niet te werken ook. Ik neem althans uit een en ander aan dat het een kabel is compleet met stekkertjes.

Uit de topicstart blijkt weer dat lang niet in brede kring bekend is wat van de benaming cat5e verwacht mag worden. Duidelijk is dat van dit gebrek aan kennis buitengewoon grof misbruik wordt gemaakt. Al leidt een en ander wel tot de vraag waarom deze specificaties op site niet worden gelezen. Zou men dat wel doen, dan liet iedere potentiele koper het wel uit z'n hoofd om zulke rotzooi te kopen. Zoek het maar even na, cat5e vermeldt overduidelijk waaraan die benaming moet voldoen. En dan zie je daar op die website vrolijk cca en AWG30 staan, een ragdun draadje, met een kwart van de doorsnede die het zou moeten hebben!

Niet iedereen is technisch geschoold, maar iedereen kan wel hier en daar z'n licht opsteken. Als dat wat meer zou worden gedaan zouden dergelijk handelaren geen kans meer maken de klanten zo om de tuin te leiden. Want daarvan is toch wel sprake met dat ten onrechte gebruiken van benamingen die ze in de verste verte niet waar maken. Dat vergoedt dat "eerlijk vermelden" niet, al mag daardoor dan misschien het woord belazeren niet worden gebruikt. Of zijn ze zelf te dom om dit te begrijpen? Wie daarop een antwoord weet mag het zeggen.

Edit:
Mellevanaar vermeldt: "Hmm. Dan is terugsturen inderdaad je beste optie. Hopelijk krijg je gauw een goede toegestuurd!". Ik heb bij een firma als deze mijn twijfels of dat wel een goede wordt. Ik zou eerder geld terug vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 27-10-2015 21:24 ]

Pagina: 1