Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aansluiten 1utp cat6 kabel op mediaspeler en versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die een mooie oplossing weet voor mijn probleem?

Vanuit de meterkast loopt er een Cat6 kabel vanuit de router naar de woonkamer.
Nu wil ik in de woonkamer 2 apparaten hierop aansluiten. Momenteel plug ik elke keer mijn utp kabel maar om in de 2 apparaten wanneer ik ze nodig heb.
In dit geval de Boxeebox mediaspeler en de Sony versterker.
Ik heb al even gezocht naar een UTP Cat6 splitter, maar word afgeraden.
Ik zie ook een Switch , maar weet niet goed of ik die op deze manier het beste kan gebruiken.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Een (goedkope) switch lost je probleem op. Cat6 kabel in de switch, 2 korte UTP kabeltjes naar de andere twee apparaten en klaar :)

[ Voor 51% gewijzigd door Rukapul op 27-10-2015 11:45 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

FreakNL

Well do ya punk?

Dit is toch wel heel erg networking 101. Maargoed, iedereen moet ergens beginnen.

Ga aub niet met splitters aan de gang!

Koop gewoon een switchje, werk het weg in je hifi meubel en je bent klaar:
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Nog een kanttekening:
Heb je glasvezel (of wil je dat ooit gaan nemen) is het wellicht handig om meteen alvast een switchje te nemen met vlan ondersteuning.
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Bij glasvezel is het vaak zo dat je 2 UTP uitgangen hebt, 1 voor TV en 1 voor internet. In de praktijk betekent dat vaak dat je 2 netwerkkabels naar je HiFi set moet brengen (1 voor tv, 1 voor internet). Een switch met vlan ondersteuning kan 2 fysieke netwerkkabels "trunken", zodat je de kabels als het ware samenvoegt tot 1 kabel bij switch1 en dan bij switch 2 weer splitst. Te zijner tijd heb je dan dus wel een 2e switch nodig in je meterkast.

Als je niet naar glasvezel gaat is bovenstaande niet nodig. Bovendien is het tegenwoordig ook al zo dat je bij glasvezel vaak weer wel je coax kunt gebruiken voor TV.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Voor zijn toepassing met alleen streaming clients kan hij ook een 100mbit switch nemen voor een paar euro. Als hij dan alsnog later glas neemt kan hij alsnog een gbit switch met eventueel vlan ondersteuning kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 27-10-2015 11:59 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

FreakNL

Well do ya punk?

Klopt, maar ik zou echt geen 100mbit switch meer kopen. Die TP-link heb je voor 2 tientjes in huis....

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
FreakNL schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:51:

Nog een kanttekening:
Heb je glasvezel (of wil je dat ooit gaan nemen) is het wellicht handig om meteen alvast een switchje te nemen met vlan ondersteuning.
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Bij glasvezel is het vaak zo dat je 2 UTP uitgangen hebt, 1 voor TV en 1 voor internet. In de praktijk betekent dat vaak dat je 2 netwerkkabels naar je HiFi set moet brengen (1 voor tv, 1 voor internet). Een switch met vlan ondersteuning kan 2 fysieke netwerkkabels "trunken", zodat je de kabels als het ware samenvoegt tot 1 kabel bij switch1 en dan bij switch 2 weer splitst. Te zijner tijd heb je dan dus wel een 2e switch nodig in je meterkast.

Als je niet naar glasvezel gaat is bovenstaande niet nodig. Bovendien is het tegenwoordig ook al zo dat je bij glasvezel vaak weer wel je coax kunt gebruiken voor TV.
Ik denk dat de TS starter niet op het niveau van Vlans zit.
Pagina: 1