Ik kan het niet anders omschrijven.
Ik heb hier een netwerk met een 3-tal routers
Beneden - Apple Time Capsule (5th gen AC wifi) - Router
Keuken - Airport Extreme - 4th gen. Access Point (netwerk uitbreiden)
Overloop - Airport Extreme - 4th gen. Acces Point (netwerk uitbreiden)
Allen bedraad.
Draait al >1 jaar stabiel in deze opzet.
Maar sinds kort valt de airport extreme op de overloop uit? Tenminste volgens ons wifi bereik. Dat gaat drastisch naar beneden. Ik heb nog maar 1 streepje op mijn iPhone 6S en mijn vrouw met haar 5S ligt aan de verkeerde kant van het bed en haar iPhone gaat naar 4G in de nacht.
Dit is dus nu al vaak gebeurd. Ik heb geen instellingen gewijzigd. Alles lijkt normaal.
Ik heb de router ook al een paar keer gereset en opnieuw ingesteld.
Even stekker eruit en erin verhelpt het probleem wel even. Maar binnen een bepaald tijdsbestek valt het wifi signaal vanuit die AE dus toch weer weg.
Vreemde is dat wanneer mijn vrouw dus op 4G zit en ik slecht wifi bereik heb, de airport configuratie app geen problemen laat zien. Het lampje op de airport blijft ook groen.
Kabels tussen de routers zijn allemaal cat. 6 of zelfs cat. 7
Is er nog iets dat ik kan proberen qua instellingen?
Kan het zijn dat die Airport Extreme kapot is?
Ik heb hier een netwerk met een 3-tal routers
Beneden - Apple Time Capsule (5th gen AC wifi) - Router
Keuken - Airport Extreme - 4th gen. Access Point (netwerk uitbreiden)
Overloop - Airport Extreme - 4th gen. Acces Point (netwerk uitbreiden)
Allen bedraad.
Draait al >1 jaar stabiel in deze opzet.
Maar sinds kort valt de airport extreme op de overloop uit? Tenminste volgens ons wifi bereik. Dat gaat drastisch naar beneden. Ik heb nog maar 1 streepje op mijn iPhone 6S en mijn vrouw met haar 5S ligt aan de verkeerde kant van het bed en haar iPhone gaat naar 4G in de nacht.
Dit is dus nu al vaak gebeurd. Ik heb geen instellingen gewijzigd. Alles lijkt normaal.
Ik heb de router ook al een paar keer gereset en opnieuw ingesteld.
Even stekker eruit en erin verhelpt het probleem wel even. Maar binnen een bepaald tijdsbestek valt het wifi signaal vanuit die AE dus toch weer weg.
Vreemde is dat wanneer mijn vrouw dus op 4G zit en ik slecht wifi bereik heb, de airport configuratie app geen problemen laat zien. Het lampje op de airport blijft ook groen.
Kabels tussen de routers zijn allemaal cat. 6 of zelfs cat. 7
Is er nog iets dat ik kan proberen qua instellingen?
Kan het zijn dat die Airport Extreme kapot is?