Toon posts:

Foutmelding Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Oke, ik heb dan helemaal geen verstand van Apple of computers. Maar nu maak ik een hele
rare storing/melding mee. Indien ik wil inloggen krijg ik telkens een foutmelding en herstard de computer weer op. Het ziet er zo uit ; http://tinyurl.com/o74jbmz en zo http://tinyurl.com/nlhvn5h.
Nu kan ik dus niet inloggen in mijn account. Het gekke is dat ik wel kan inloggen op een gastaccount. Verder geeft ijn toetsenbord ook geen licht meer.
Waar zou kunnen dit door komen, wat is het probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je links zeggen niet zo veel en zijn een link naar een google-search naar "comacbook storingsmelding"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is hetzelfde probleem als de fotos op de link. Echter, ik kan wel inloggen met een gastaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat zijn kernel panics. Die worden doorgaans veroorzaakt door kapotte hardware of brakke drivers. Sinds wanneer heb je deze foutmelding? Wat heb je gewijzigd on geïnstalleerd? Zie OS X: When your computer spontaneously restarts or displays "Your computer restarted because of a problem." voor de mogelijke oorzaken en oplossingen. Als je deze handleiding hebt doorgenomen en je komt er niet uit; kun je dan precies vertellen wat je allemaal hebt gedaan, wat het resultaat was en waar je vastloopt?

Daarnaast, om je beter te helpen, is het handig om te vermelden om wat voor een MacBook het precies gaat. Zie How to identify MacBook models of How to identify MacBook Pro models om te achterhalen welk model je hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding is een half uur geleden ontvangen. De computer was bezig met een update naar el Capitan.
Wat ik heb begrepen van mijn partner is dat de computer is uitgeschakeld door de aan/uit knop door mijn zoon. Daarna begon het probleem. IK weet niet om welke model het precies gaat. Dit omda het logo enkel herstart, zet uit en opstartschijf aangeeft. Het is een 15 inch i7 model van 2009 of 10 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:01:
Dat zijn kernel panics. Die worden doorgaans veroorzaakt door kapotte hardware of brakke drivers. Sinds wanneer heb je deze foutmelding? Wat heb je gewijzigd on geïnstalleerd? Zie OS X: When your computer spontaneously restarts or displays "Your computer restarted because of a problem." voor de mogelijke oorzaken en oplossingen. Als je deze handleiding hebt doorgenomen en je komt er niet uit; kun je dan precies vertellen wat je allemaal hebt gedaan, wat het resultaat was en waar je vastloopt?

Daarnaast, om je beter te helpen, is het handig om te vermelden om wat voor een MacBook het precies gaat. Zie How to identify MacBook models of How to identify MacBook Pro models om te achterhalen welk model je hebt.
Nu krijg ik ook de melding

''unapproved caller''.
securityagent may only be involved by apple software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als wat toe te voegen hebt aan je bericht, gebruik dan de "Wijzig" knop, dat leest wat prettiger en schopt het topic niet onnodig omhoog :)

Om te achterhalen welke MacBook je precies hebt, kun je het serienummer op deze pagina invullen. Dit staat ook beschreven in How to identify MacBook models of How to identify MacBook Pro models.

Voor wat betreft de foutmelding die je nu krijgt; als je bijvoorbeeld zoekt naar unapproved caller securityagent may only be involved by apple software vind je al een hoop suggesties hoe je dit zou kunnen oplossen.

Met wat je nu hebt verteld, lijkt het erop dat brakke hardware niet het probleem is, maar een half afgemaakte upgrade. Als je een snelle oplossing wilt, en je hebt een backup gemaakt van al je gegevens, kun je de MacBook herstellen via OS X Recovery. Daarmee krijg je een schone installatie, of kun je herstellen van een Time Machine backup.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:52:
Als wat toe te voegen hebt aan je bericht, gebruik dan de "Wijzig" knop, dat leest wat prettiger en schopt het topic niet onnodig omhoog :)

Om te achterhalen welke MacBook je precies hebt, kun je het serienummer op deze pagina invullen. Dit staat ook beschreven in How to identify MacBook models of How to identify MacBook Pro models.

Voor wat betreft de foutmelding die je nu krijgt; als je bijvoorbeeld zoekt naar unapproved caller securityagent may only be involved by apple software vind je al een hoop suggesties hoe je dit zou kunnen oplossen.

Met wat je nu hebt verteld, lijkt het erop dat brakke hardware niet het probleem is, maar een half afgemaakte upgrade. Als je een snelle oplossing wilt, en je hebt een backup gemaakt van al je gegevens, kun je de MacBook herstellen via OS X Recovery. Daarmee krijg je een schone installatie, of kun je herstellen van een Time Machine backup.
Oke, leuk dat wijzig knopje. IK let erop.

Het betreft het model ''MacBook Pro (15-inch, Mid 2012)''.
Zou ik een backup kunnen maken van mijn gegevens als ik niet mijn account in kan. Want daar liggen de gegevens. Ik doe nu alles via een bezoekers account en hier heb je niks anders dan Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt alsof je zoon de upgrade heeft verstoord. Nu moet je OS X opnieuw installeren. Ik begrijp dat je dus geen time machine backup hebt gemaakt voor de upgrade? Is voor volgende updates een handig idee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:00:
Klinkt alsof je zoon de upgrade heeft verstoord. Nu moet je OS X opnieuw installeren. Ik begrijp dat je dus geen time machine backup hebt gemaakt voor de upgrade? Is voor volgende updates een handig idee.
Hi, ja dat klopt. Tijdens het updaten naar ''el capitan'' is de upgrade verstoord door mijn computer uit te zetten. Is er wellicht een mogelijkheid mijn gegevens veilig te stellen ? of is dit allemaal verloren zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:07:
[...]

Hi, ja dat klopt. Tijdens het updaten naar ''el capitan'' is de upgrade verstoord door mijn computer uit te zetten. Is er wellicht een mogelijkheid mijn gegevens veilig te stellen ? of is dit allemaal verloren zaak?
Dan zou je je Mac aan een andere Mac moeten aansluiten via FireWire of Thunderbolt en jouw Mac in Target Mode moeten zetten (bij opstarten de letter T ingedrukt houden; Mac toont dan een FireWire- of Thunderbolt-logo). Dan kan de andere Mac jouw Mac als een externe HDD zien en zo kan je de data proberen veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afhankelijk van hoe handig je bent en wat er precies gebackupt moet worden zijn er een aantal mogelijkheden:
  • Booten in Single User mode, of booten in Recovery Mode en via de Terminal de gewenste bestanden bestanden kopiëren naar een externe harde schijf.
  • Booten in Recovery Mode en via Disk Utility een (sparse) image te maken van de interne harde schijf naar een externe harde schijf. Je krijgt dan een kopie van je interne schijf die later in de schone installatie weer kunt mounten om de gewenste bestanden terug te zetten. Vereist een harde schijf ter grootte van minimaal de gebruikte ruimte op de interne harde schijf.
  • OS X installeren op een externe harde schijf. Kun je in ieder geval je computer weer normaal booten en zo bij de bestanden op de interne harde schijf. Vereist een externe schijf van minimaal 8.8 GB. Wellicht beter dan de vorige optie
  • Booten in Target Disk Mode. Hiermee wordt een externe harde schijf voor een andere Mac, zodat je de bestanden kunt kopieren. Vereist een ThunderBolt of FireWire kabel en een Mac (maar wellicht werkt een PC ook).
  • Booten in Recovery Mode en kiezen voor 'reinstall', en niet 'erase and install'. Je krijgt dan een nieuwe installatie, met het behoud van je oude documenten. Raadzaam om dan een backup van de bestanden te maken en een schone installatie te doen.
En voor het vervolg wel een backup maken. Het is, zeker met Time Machine, doodeenvoudig en je hebt er geen omkijken naar. Het enige wat je moet doen is een harde schijf aansluiten en aangeven dat deze gebruikt kan worden voor Time Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:07:
[...]

En je zoon(tje) een tik op de vingers geven om de computer niet uit te zetten met de Aan/Uit-knop als hij aan het updaten is. ;) Nooit. Niet tijdens het updaten/upgraden..
Die Aan/Uit knop werkt naar mijn idee altijd om je PC af te sluiten, maar waarom hij hem per se wilde afsluiten tijdens het updaten is mij een raadsel.. Moest hij er achter weg en moest de Mac uit?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Zal een "omdat het kan" moment zijn geweest.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje Daedalus, zal ik zeker meenemen. Ik ben super onhandig, vraag wel een beter wetende om nog meer ellende te voorkomen. En een update voortaan is gegarandeerd,

Vickiieee, het is een vent van 2. Waarom hij dit gedaan heeft, het antwoord blijft uit :)
Pagina: 1