40-43 inch tv voor +/- €500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 08:12
Hallo allemaal,

Ik zoek een?
Een goede TV voor op de slaapkamer. Een paneel van meer dan 50HZ refresh rate lijkt mij een must, denk ik? Een redelijke kijkhoek is ook wel van belang. Beeldkwaliteit is prioriteit nr 1. Smart TV zou leuk zijn als het goed werkt, maar met kan het ook met Chromecast.

Wat is je budget?
Rond de 500€ wil ik uitgeven. Iets erboven mag, als het het extra geld waard is. Iets minder is ook leuk natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken op de slaapkamer (bijv sport), af en toe filmpje spelen, af en toe Youtube en Netfix, af en toe verbinden via HDMI met de MacBook en in de toekomst misschien een console. Ik zit ongeveer gemiddeld 2.5 meter van de TV af.

Wat heb je zelf al gevonden?
Merken als Samsung, Sony, Panasonic en LG hebben bij mij een goede reputatie, waarvan de twee Japanse merken er qua design en bouwkwaliteit naar mijn mening strak uit zien. Maar andere merken die goed zijn mag ook. Ik heb een aantal gevonden die interessant zijn:

Model van vorig jaar, weinig mis mee opzich.
pricewatch: Samsung UE40H6200AW Zwart
Model van dit jaar. Duurder, is het de prijs waard?
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart
In de 6000 series van dit en vorig jaar zitten zoveel modellen, door de bomen zie je het bos niet meer..

Wat denken jullie van Sony/Panasonic modellen? Die zien er qua ontwerp wel gelikt uit.
pricewatch: Panasonic Viera TX-40CS630 Zilver
Dit lijkt mij een hele goede, ook ontzettend goede review, maar de webshop heb ik vraagtekens bij
pricewatch: Panasonic Viera TX-40CS620 Zilver
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart
Deze Sony heeft maar een refresh rate van 50hz, maar geoptimaliseerd 200. Welk getal zegt het meest?

Welke vragen heb je hier nog over?

Wat denken jullie van de goedkope 4K modellen? Is dat een wijze optie, of is de 4k resolutie amper te gebruiken/merken en komt het verder alleen met nadelen in deze prijsklasse? Hier een paar waar ik heb naar gekeken heb:
pricewatch: Samsung UE40HU6900S Zwart
Heeft een goede review, maar wel een 50hz paneel. Is dat belangrijk?
pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart
Dit is een van de vele LG 4K TV's van 500-600. Any good?

Ik zou heel blij zijn met wat advies, zelf weet ik het niet meer. Zoveel keuze en ik ben geen TV expert. Ik heb al veel topics doorgelezen, maar niet echt relevante/recente topics. De markt verandert immers snel.

Alvast vriendelijk bedankt,

Mrhp

[edit] Deze komt vanaf woensdag in de aanbieding voor €455. Volgens mij is hij gelijk aan de H6200. Wat denken jullie?
http://www.mediamarkt.nl/...9,1540787.html?langId=-11

[ Voor 9% gewijzigd door mrhp op 26-10-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10 20:14
Misschien is het een idee om deze vraag te plaatsen op het topic: Televisies & Beamers ?

Ik denk dat je dan reactie's krijgt .

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Ik zou zeggen dat 4K op zo'n formaat geen zin heeft. Maar je zit er wel dichtbij. Kijk eens hier voor het formaat/resolutie:

http://www.rtings.com/tv/...ce-relationship?uxtv=ec5c

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
hstrr schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:43:
Misschien is het een idee om deze vraag te plaatsen op het topic: Televisies & Beamers ?

Ik denk dat je dan reactie's krijgt .

Succes.
Dat zou geen goed idee zijn want aankoopadviezen horen nu eenmaal thuis in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Een topic in Televisies Beamers zou direct weer verplaatst worden die kant op. :+

Het gebrek aan reacties wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de stortvloed aan soortgelijke topics over dit onderwerp. Het aantal televisie adviestopics is enorm groot. Neem er eens een aantal door en je hebt direct antwoord op al je vragen. Over refreshrates en budget 4K-schermen zijn al pagina's vol geschreven.