Laptop aansluiten op andere PC voor meer capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hallo

Ik vroeg me af, mijn laptop zijn op vlak van specificaties voorlopig goed genoeg (2.2Ghz, 8GB RAM, 1TB HDD,...).

Maar mijn vraag, stel dat ik ooit eens iets moet doen, wat meer vraagt, bijvoorbeeld een zéér groot C++ project compileren, een groot tekstbestand genereren, iets ingewikkeld calculeren,... en ik heb een 'mini-supercomputer' nodig?

Stel dat ik nu één goeie vaste PC koop (32GB RAM, +- 4Ghz dual core, 500GB SSD,...), kan ik dan mijn laptop(s) daar op aansluiten, zodat ik vanaf mijn laptop bijvoorbeeld dat grote project kan compileren op de CPU en RAM van mijn mini-supercomputer?

Op school hebben wij bijvoorbeeld redelijk goeie PCs, kan ik als ik op school iets relatief intensief moet doen, mijn laptop op één van die PCs aansluiten, en dan de CPU en RAM van die computer laten werken, in plaats van mijn? Een soort van 'cloud-computing' maar dan zonder het 'cloud' gedeelte en met een kabel.

tl;dr:
Kan ik mijn laptop aansluiten op een andere computer met betere specificaties om daar compilaties, calculaties,... op te doen?

Is dit mogelijk?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom zou je je laptop willen verbinden? Je kunt toch ook zonder verbinding het werk laten doen door die pc en het resultaat transferen? Of in een VMware omgeving bijv. Maar dat ga je neem ik aan niet zomaar op je school kunnen gebruiken. Ik mag hopen dat de ICT beheerders dit soort zaken niet zomaar toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwd2
  • Laatst online: 16-02 20:53
Ja, dit is zeker mogelijk.

Je kunt je PC gebruiken als RDP, hiermee kun je op een andere locatie inloggen op je eigen PC.
Hiervoor moet je PC wel aanstaan natuurlijk.

http://windows.microsoft....outside-your-home-network

Zet wel je ports open in je firewall zodat je bijv. kunt inloggen op 82.111.111.111 i.p.v. 127.0.0.1.

Edit: Nvm, heb te snel gelezen.. lol..

[ Voor 5% gewijzigd door qwd2 op 26-10-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Nee helaas, je laptop kan niet slim samenwerken met krachtigere PC's in de buurt, en daardoor het werk verdelen.
Misschien dat de technologie over 5 jaar zo ver is..

RDP/VMWare lijkt me niet wat je wil.

[ Voor 10% gewijzigd door Pistolebob op 26-10-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als je een thunderbolt aansluiting hebt kun je een externe GPU toevoegen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BFkp0GHz5v8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Laatst online: 15-06 21:16
Dan snap ik eigenlijk niet hoe echte supercomputers werken. Ik neem aan dat deze geen scherm hebben, maar opdrachten elders vandaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:20
Ja, supercomputers hebben terminals. Wat jij zoekt is waarschijnlijk een soort van remote desktop al dan niet via RDP of SSH tussen de laptop en computer.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 19:37

JT

VETAK y0

Volgens mij wil je gewoon een server hebben met daarop GIT/SVN of whatever en dan op afstand een build kunnen triggeren nadat je je code hebt gecommit. Dat laatste kan met Jenkins middels een webinterface, geen idee of dat geld kost en of er gratis alternatieven voor zijn. Anders terminal en een shellscriptje.

Mooi dikke quadcore erin, slootje geheugen en een PCI-E SSD.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 28-10-2015 12:03 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1