Gebruikers review reminder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben sinds pak en beet een jaartje 'overgestapt' van Marktplaats naar Tweakers V&A en als het niet hoeft wil ik ook niets meer via Marktplaats aanschaffen. Dit komt mede door het feedbacksysteem dat Tweakers geïmplementeerd heeft waar mensen hun ervaringen met mede-Tweakers kunnen verwoorden. Ik maak dan ook als een goede Tweaker gebruik van dit systeem door iedereen waarmee ik zaken doe een waardering te geven. Wat mij een doorn in het oog is, is dat ondanks een vriendelijk verzoek er gebruikers zijn die geen ervaring achterlaten op je profiel.

Om dit te doen verminderen en niet meteen te overdreven te doen, dacht ik dat het misschien een goed idee is als de Tweakers website éénmalige reminder stuurt naar een gebruiker als deze feedback heeft ontvangen van een andere gebruiker. Aangezien je kan aangeven om welke advertentie het gaat zou wellicht op deze manier een check plaats kunnen vinden (indien nodig).

Ik heb even een snelle zoekopdracht gedaan en ben een eerdere suggestie hiervoor niet tegengekomen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 22:51

P_Tingen

omdat het KAN

Krijg je geen notificatie dan, wanneer iemand feedback achterlaat op een v&a?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dat instellen, er dezelfde dag een topic komt dat mensen het uit willen kunnen schakelen en ze zelf wel bepalen of ze een review plaatsen.
Dan kan je een heel ingewikkeld systeem maken waarbij je reminders kan uitschakelen en andersom kan aangeven naar wie de reminder moet, maar daar is al een simpelere oplossing voor...

Stuur zelf even een berichtje naar iemand met wie je zaken hebt gedaan met de vraag om een review. Ook dan zal je hem niet altijd krijgen, en het lijkt me eveneens een slecht plan het te verplichten.

Mensen die niet doorhebben dat ze een review krijgen hechten er doorgaans ook niet zoveel waarde aan; blijkbaar kijken ze niet naar hun beoordelingen.

We kunnen een ticket inschieten dat je het zelf aan zou kunnen zetten, maar dan bereik je wederom alleen de mensen die het toch al in de gaten houden. Plus dat het waarschlijnlijk niet een heel hoge prio zal krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

Seroczynski schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:16:
Wat mij een doorn in het oog is, is dat ondanks een vriendelijk verzoek er gebruikers zijn die geen ervaring achterlaten op je profiel.
Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat het review systeem fijn is om te kunnen zien hoe iemand handelt, en ik ook altijd heel blij ben met reviews (en ze zelf dan ook plaats), vind ik wel dat je wat 'entitled' overkomt. Je hebt geen 'recht' op een review toch?

En ik snap dat het jammer is dat je geen extra kudos krijgt na een geslaagde deal, maar 'een doorn in het oog' als iemand gewoon niet doet waar ze geen verplichtingen toe hebben, lijkt me wat overdreven.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
EnnaN schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:42:
[...]

Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat het review systeem fijn is om te kunnen zien hoe iemand handelt, en ik ook altijd heel blij ben met reviews (en ze zelf dan ook plaats), vind ik wel dat je wat 'entitled' overkomt. Je hebt geen 'recht' op een review toch?

En ik snap dat het jammer is dat je geen extra kudos krijgt na een geslaagde deal, maar 'een doorn in het oog' als iemand gewoon niet doet waar ze geen verplichtingen toe hebben, lijkt me wat overdreven.
Het is maar net hoe ik het verwoord en jij het interpreteert :) Ik lig er niet wakker van hoor, maar ik stel het telkens op prijs als ik een waardering krijg voor het handelen op de V&A. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik het persoonlijk jammer vind als mensen geen waardering achterlaten na een prettige afhandeling omdat ik, iemand die graag op V&A rondhangt, wat meer waarde aan de beoordeling hangt dan wellicht een ander dat doet. Dit topic was niets meer dan een suggestie voor de V&A.

Floppus' reactie is meer dan duidelijk. Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:25:
Als we dat instellen, er dezelfde dag een topic komt dat mensen het uit willen kunnen schakelen en ze zelf wel bepalen of ze een review plaatsen.
Dan kan je een heel ingewikkeld systeem maken waarbij je reminders kan uitschakelen en andersom kan aangeven naar wie de reminder moet, maar daar is al een simpelere oplossing voor...
[...]
We kunnen een ticket inschieten dat je het zelf aan zou kunnen zetten, maar dan bereik je wederom alleen de mensen die het toch al in de gaten houden. Plus dat het waarschlijnlijk niet een heel hoge prio zal krijgen.
Dat notificatiesysteem met persoonlijke voorkeuren is er al, dus ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo'n gekke suggestie dat de gebeurtenis "iemand heeft V&A feedback gepost op je profiel" daar ook in wordt opgenomen?

En volgens mij zijn andere uitbreidingen van het notificatie systeem ook middels opt-out gegaan (dus default aan bij introductie, degenen die het niet willen kunnen het uitzetten).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Denk dat Floppus vooral doelde op een reminder vanuit tweakers met de melding: je hebt nog geen review achtergelaten bij de koper/verkoper.

Een berichtje met de melding dat er feedback is achtergelaten op je profiel naar aanleiding van V&A, zoals Orion84 aangaf, lijkt me erg wenselijk.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat betreft de melding bij een nieuwe feedback was al een topic geopend in MF: Notificatie bij nieuwe V&A feedback?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Migrator schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:17:
Wat betreft de melding bij een nieuwe feedback was al een topic geopend in MF: Notificatie bij nieuwe V&A feedback?
Ah, net de verkeerde zoekopdracht gebruikt dan. Zie dat er daar ook nog wel wat positieve reacties op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dennisk. schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:43:
Denk dat Floppus vooral doelde op een reminder vanuit tweakers met de melding: je hebt nog geen review achtergelaten bij de koper/verkoper.
Dat gaat ook niet, simpelweg omdat Tweakers geen weet heeft van of en zo ja wanneer er daadwerkelijk sprake is van afgeronde transacties.

Topicstarter gaf zelf het idee om een notificatie te sturen bij geplaatste feedback.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1