Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 16:52
Iedereen gebruikt hier natuurlijk wel eens een smartphone, alle veegbewegingen die je maakt laten, in min of meerdere mate, sporen achter op het scherm van je telefoon/tablet.

Nu vroeg ik mij dus af hoe mensen hier vanaf komen. Zelf gebruik ik altijd een microvezel doekje om mijn scherm weer netjes schoon te maken. Nu is echter de oleophobic coating voor een klein deel zo vaak schoongemaakt door een doekje dat hij er op een plek niet meer netjes op zit. Daardoor krijg ik op één bepaald punt op mijn scherm sneller vingerafdrukken.

Er staan op meerdere websites dat je bijvoorbeeld de Fusso Oleophobic kit kan gebruiken.

Ook zijn er forums waar een bepaalde autowax wordt aangeraden: Meguiar's Ultimate Spray Wax is daar een voorbeeld van.

Zijn hier mensen die misschien het geheim hebben om een scherm goed schoon te maken, zonder dat er weer veel vingerafdrukken achter blijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ontvetten zonder alcohol is het beste.. dus iets als afwasmiddel (mits niet agressief)

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 26-10-2015 21:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
DukeBox schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:45:
Ontvetten zonder alcohol is het beste.. dus iets als afwasmiddel (mits niet agressief)
Tips welke hier bijvoorbeeld handig voor is? Kunnen tweakers direct naar de winkel ;)

edit: :/
Dubro ontvetter bevat 2-aminoalcohol

[ Voor 8% gewijzigd door -Bas op 26-10-2015 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Een microvezel doekje doet wonderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
dutchgio schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:56:
Een microvezel doekje doet wonderen. ;)
En als je scherm nog steeds vettig voelt na het goed schoonmaken met een microfiber doekje?

Brillendoekjes zit volgens mij ook altijd alcohol in nietwaar?
Glassex is dus ook niet gebruiken...

[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 26-10-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

-Bas schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:58:
Brillendoekjes zit volgens mij ook altijd alcohol in nietwaar?
Glassex is dus ook niet gebruiken...
Ik heb hier van die (vochtige) brillendoekjes van Kruidvat liggen en de verpakking spreekt over alcohol en benzyl alcohol. Joost mag weten wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Iemand dan toevallig goede ervaringen met LCD clean sprays: CleanSafe Spray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:27

Barrycade

Through the...

Gewoon drupje water met een microvezel doekje. Maar in veel gevallen gewoon even over de broekspijp heen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

Hier meestal een microvezel doekje of brillendoekje.
Als die echt vet of vies is altijd glassex op een microvezeldoek spuiten, en dan over het scherm.
Nooit problemen mee gehad werkt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het beste schoon wordt hij met een goede schuurmachine. Dan weet je zeker dat alle vet van je scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:45
Screen 99! Of glassex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

-Bas schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:50:
Tips welke hier bijvoorbeeld handig voor is? Kunnen tweakers direct naar de winkel ;)
Gewoon een druppel dreft op 10cl water.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2015 08:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

Momus schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:01:
Het beste schoon wordt hij met een goede schuurmachine. Dan weet je zeker dat alle vet van je scherm is.
Prachtig oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik realiseer me dat dit een oud topic is, maar het is denk ik altijd nog beter m'n vraag hier te stellen dan weer een nieuw topic aan te maken met hetzelfde onderwerp.

Enige tijd terug heb ik een smartphone gekocht met een glazen achterkant. Deze achterkant bleek echter nogal krasgevoelig, en tot m'n frustratie had het toestel na enkele dagen dus ook al een drietal krassen opgelopen.

In een poging deze enigszins weg te polijsten ben ik op basis van een tip, die ik na een zoekactie met Google in meerdere lijstjes terug zag komen, aan de gang gegaan met (witte) tandpasta en een microvezeldoekje.

Uiteindelijk bleek dit weinig effectief om de krassen te verminderen, maar onbedoeld wel om de oleophobe coating van het glas te verwijderen op de plek waar ik had zitten boenen. Dit is niet zichtbaar als het glasoppervlak schoon is, maar zodra je het toestel in de hand hebt gehad zie je duidelijk de plek waar de coating is weggepoetst.

Op zoek naar of het mogelijk was om een nieuwe coating aan te brengen kwam ik in dit topic terecht waar het product Fusso Smartphone werd genoemd, en heb ik deze eerder vandaag ook besteld op eBay voor ca. €16,-.

Ik weet dat ik het risico loop dat het uiteindelijk niets helpt, maar ik vond het voor dit bedrag toch de moeite waard om het te proberen. Omdat het spul nog wel even onderweg is vanuit Japan vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit product, en hoe dit bevalt. Hoe het aan te brengen heb ik inmiddels bekeken op instructievideo's op YouTube, maar als iemand ook hier nog tips bij heeft hoor ik die graag.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Weemism maak toch maar even een nieuw topic aan. Het topic gaat over het schoonmaken van je scherm en jij hebt het over de achterkant. Twee verschillende dingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.