Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extract gegevens uit txt file

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:25

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik heb een text file welke uit een database komt en de gegevens zien er als volgt uit:
birth_date`, `password`, `salt`, `cart`, `wishlist`, `newsletter`, `address_id`, `customer_group_id`, `ip`, `status`, `approved`, `token`, `date_added`) VALUES ('433', '0', 'Peter', 'Jansen', 'Peter_Jansen@hotmail.com', '0628xx0244', '', '', '6c38a10b20e37521e0928b1c08eddc41ca5cec89', 'a6d2f7933', 'a:0:{}', '', '0', '487', '1', '145.xxx.xxx.xxx', '1', '1',
Ik zou graag hieruit de voor, achternaam en emailadres willen filteren zodat ik deze kan invoeren. Is er een automatische manier om deze te kunnen filteren uit zo'n lijn?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ziet eruit als een csv.
Knal het Excel in... kun je daarmee verder

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Enige probleem, het is een enkele regel dus even kolommen van maken is ook niet zo gedaan. Makkelijkste is om 't in een database te importeren, dan een select naam,voornaam,email from table en de uitvoer kopiëren naar Excel of whatever. Je kan ook met tools het een en ander doen, en het eerste waar ik aan denk, is Linux command line tools zoals awk, sed e.d.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ziet eruit als een stukje SQL-query ;)

En dan nog niet eens volledig. De veld-namen en de values kloppen niet met elkaar. Er missen 7 veld-namen vóór `birth_date` (welke overigens een openings-quote mist) en er missen twee values achteraan.

Lijkt wel alsof Yzord een database-dump van een webshop heeft en wel specifiek van de user-table..

Joost mag weten of 'ie daar legaal aan gekomen is of dat 'ie hier 1337 mee wil gaan |-|x<>0|23|\|..

[ Voor 57% gewijzigd door Osiris op 26-10-2015 21:34 ]