Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:22
Beste tweakers,

Ben op een probleem gestuit met een access point. De situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imagetitan.com/img4/small/12/12_netwerkissue.jpg

Boven heb ik een RPI met openelec draaien met een wifi stick. Deze had een dermate slechte verbinding dat ik een access point boven heb geplaatst. Als ik met meerdere verbindingen connect met de accesspoint dan heb ik last van dropouts en disconnects. Als er 1 user op zit is er geen enkel probleem.

Hebben jullie enig idee waar dit mee te maken kan hebben?

Bij voorbaat dank,

Shmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Ik neem aan dat je het Access Point zoals op de afbeelding bekabeld aangesloten hebt?
Dan denk ik dat er wat mis is met het access point.
Heb je hem al eens gereset en opnieuw geconfigureerd met alleen de basis instellingen?
Denk dat er ergens iets niet goed zit in de config.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
djkavaa schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:53:
Ik neem aan dat je het Access Point zoals op de afbeelding bekabeld aangesloten hebt?
Dan denk ik dat er wat mis is met het access point.
Heb je hem al eens gereset en opnieuw geconfigureerd met alleen de basis instellingen?
Denk dat er ergens iets niet goed zit in de config.
Heb inderdaad al een keer de factory reset gedaan.

Extra info:

De access point heb ik (natuurlijk) een vast ip-adres gegeven vanuit mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
shmp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Heb inderdaad al een keer de factory reset gedaan.

Extra info:

De access point heb ik (natuurlijk) een vast ip-adres gegeven vanuit mijn router.
En dat vaste IP zit niet in de DHCP reeks neem ik aan?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
djkavaa schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:58:
[...]

En dat vaste IP zit niet in de DHCP reeks neem ik aan?
Jawel:
Gateway 192.168.0.1
dhcp: 192.168.0.100 tot 192.168.0.254
accesspoint zit op 192.168.0.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Je zou beter onder de 100 kunnen gaan zitten.
Voor het geval je router ineens een apparaat het IP 254 geeft dan werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
djkavaa schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:12:
Je zou beter onder de 100 kunnen gaan zitten.
Voor het geval je router ineens een apparaat het IP 254 geeft dan werkt het niet meer.
Ga ik is proberen. In de huidige setup heb ik de mac-adres van de accesspoint een vast ip gegeven in mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat zou goed moeten zijn.
Het kan ook goed zijn dat het access point gewoon bezwijkt onder de hoeveelheid clients.
Zelf leveren en installeren we alleen nog maar Ubiquiti Access Points deze kunnen 10-15 users zonder problemen aan. Dit is met Engenius etc. wel anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
Dat is naar om te horen. Gelukkig heb ik deze te leen. Heb nu de volgende test uitgevoerd.
IP onder de 100 mislukt. clients krijgen geen ip adres toegewezen.
Nu IP op het WAP als static ingesteld op 192.168.0.250

Stream een film op 1080p op de RPI als enige client. Geen Problemen
Connect mijn telefoon ook met de WAP. Nog steeds geen problemen, totdat ik de speedtest op mijn telefoon erop los laat. Met de download geen problemen te zien. (kan de bandbreedte via de RPI checken) zodra de upload op mn tel begint komen de problemen. De Buffer raak in no time leeg en hij krijgt nog maar 0.5 mbit binnen via de wifi.

apart...
Pagina: 1