Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
een smartphone die bij mij past, liefst samsung/apple maar voor iets anders sta ik ook open. Wil alleen geen goedkoop chinees merk zoals UMI of ZTE.
Ik heb wel een paar eisen:
- Goede camera's: ongeveer 15 mp achter en 5 mp voor.
- voldoende opslaggeheugen: minimaal 16 GB, liefst uitbreidbaar met simkaart.
- niet al te groot: max 5.2 inch.
- android 5.1/IOS 9
- liefst ook een beetje snel.

Wat is je budget?
ongeveer €300-€350. Voor echt een goede telefoon misschien €400, maar meer ook niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
op internet te surfen, social media, films, games etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik een paar telefoons in gedachten:
- Samsung galaxy S5 neo:
vind dit een mooie telefoon, en het is natuurlijk mooi meegenomen dat ie waterdicht is.

- Samsung galaxy A5
een nog mooiere telefoon dan de s5 neo, en ook goedkoper, maar geheugen is maar 16 GB en is niet uitbreidbaar.

- Iphone 5/5c
Ik had een iphone 4, was ik erg tevreden mee maar ging kapot toen ik hem had laten vallen...

Het is dus ook wel handig als de telefoon een beetje stevig is, en bijv. Gorilla Glass heeft.

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan iemand mij hier AUB advies over geven en anders een andere telefoon voordragen?

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 11:27
Ik zou gaan voor de Oneplus One, heb je voor 299 euro meteen een 64GB versie. Goedkoop maar voor Chinese begrippen al helemaal van uitmuntend kwaliteit. Anders de Z3 Compact of Z3/2 (normale varianten)

[ Voor 44% gewijzigd door karimmm op 26-10-2015 20:48 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is de Moto G 2015 niet iets voor je?
Samsung mid-end toestellen zou ik persoonlijk vermijden.

Oh, en ik zou je niet blindstaren op het aantal megapixels van smartphone-camera's. Dat zegt vrij weinig over de kwaliteit van de foto's die een smartphone neemt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:10
Is er een specifieke reden om Windows toestellen buiten beschouwing te laten? Daar zitten ook een paar fraaie tussen die bij jouw wensen zouden passen.

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:58:
Is er een specifieke reden om Windows toestellen buiten beschouwing te laten? Daar zitten ook een paar fraaie tussen die bij jouw wensen zouden passen.
Ik weet dat er prachtige windows toestellen zijn, maar daar heb ik persoonlijk niet zo heel goede ervaringen mee. ( mijn nokia lumia crashte tijdens een update, was niet meer te herstellen). heb je misschien nog andere aanraders?

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:53:
Is de Moto G 2015 niet iets voor je?
Samsung mid-end toestellen zou ik persoonlijk vermijden.

Oh, en ik zou je niet blindstaren op het aantal megapixels van smartphone-camera's. Dat zegt vrij weinig over de kwaliteit van de foto's die een smartphone neemt.
Mag ik vragen waarom je de Samsung midrange toestellen zou vermijden?
En ik weet dat foto's niet alleen met megapixels te maken hebben, maar uit ervaring van kennissen van mij heb ik opgemaakt dat zij erg te spreken zijn over hun samsung camera.
Ook is het natuurlijk gewoon een beetje status als je nog op school zit.
Groet, Harry

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Ik zou gewoon lekker voor een mooie tweedehandse Sony Xperia Z3 gaan. Ik heb mijn Z3 van 4 weken oud voor 325 inc gekocht, prachtig toestel met goede camera.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:10:
[...]

Ik weet dat er prachtige windows toestellen zijn, maar daar heb ik persoonlijk niet zo heel goede ervaringen mee. ( mijn nokia lumia crashte tijdens een update, was niet meer te herstellen). heb je misschien nog andere aanraders?
Dan kun je beter een dumbphone aanschaffen of een postduif.... Elk toestel kan wel eens crashen bij een update

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:20:
[...]

Dan kun je beter een dumbphone aanschaffen of een postduif.... Elk toestel kan wel eens crashen bij een update
Daar heb ik over nagedacht alleen is toch niet zo praktisch ;)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:41
waarom ga je niet voor de Lg G4.. kleine bezels.
Dus de telefoon is niet zo groot...

https://www.naztel.nl/lg-g4-h815-32gb-leather-edition-zwart

en 75 euro retour

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:15:
[...]

Mag ik vragen waarom je de Samsung midrange toestellen zou vermijden?
En ik weet dat foto's niet alleen met megapixels te maken hebben, maar uit ervaring van kennissen van mij heb ik opgemaakt dat zij erg te spreken zijn over hun samsung camera.
Ook is het natuurlijk gewoon een beetje status als je nog op school zit.
Groet, Harry
Samsung's touchwiz (de "laag" die ze bovenop Android leggen) is een beetje berucht om veel resources te vragen van je telefoon. Dat is op zich niet zo'n probleem als je de snelste processor en grootste batterij hebt, maar bij midrange toestellen voelt dat snel heel traag aan.
Daarnaast zijn er toestellen met betere specs voor even veel geld te krijgen. Dan zou het een beetje stom zijn om voor de "status" toch per sé een Samsung toestel te kopen.

Maar goed, dat is ook gewoon maar mijn mening. Er zijn genoeg mensen fan van Touchwiz, en écht slecht zijn die toestellen natuurlijk ook niet. Ik zou er zelf gewoon geen kopen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45
De nieuwe Moto G 16gb lijkt me een goed toestel voor weinig.

Touchwizz anno 2015 is al een stuk lichter dan daarvoor. Camera's op de Samsungs zijn in het algemeen altijd wel goed.

Ook een optie is en 2e hands Galaxy S6, LG G4 of iPhone 5s of 6. Dan heb je een snel toestel met zeer goede camera.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Begin eens met het posten in het juiste subforum (het aankoopadviestopic) en verzin aub een minder schreeuwerige titel. Zo gaat het niet werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.