Philips HiFi systeem MCD716 Boxen aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

• Straetje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo iedereen,

Wat voor sommige mensen misschien redelijk simpel lijkt is voor mij een hele opgave waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken.

Laat ik beginnen met waarom ik deze boxen graag wil aansluiten op de computer. Het betreft de computer beneden waarop we soms nog wel is muziek op aan zetten via de boxen. De boxen die er nu aan zitten komen uit het jaar 2000 en de kwaliteit ervan is zeer matig en gaat met de dag achteruit. Het leek ons dan ook wel tijd voor iets anders. Nu ligt er toevallig op zolder nog een setje boxen die bij de HiFi set zaten (Philips MCD716). Het kastje en de afstandsbediening zijn wel in gebruik in combinatie met andere boxen van vroeger.

Nu komt natuurlijk de vraag: hoe sluit ik de boxen aan op de computer.
Ik heb een aantal foto's gemaakt van de kabels die er nog over zijn en van de aansluiting van de boxen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2yjvwk5.jpg
Hier een foto van de aansluiting van de boxen. De stekkers die ik aanwezig heb passen niet direct (of ik doe het verkeerd) en de enige optie die ik over houd is de draad (op de volgende foto) erin vast te maken door hem los en vast te draaien, zodat hierbij contact gemaakt kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/23abg8.jpg
De 2 stekkers die mij het meest logische leken om in de boxen te kunnen passen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2i7wiv9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2n9w5ls.jpg
Overige stekkers.

Komt er dus op neer:

- Kan ik deze boxen ten eerste al gebruiken hiervoor?
- Welke stekkers moet ik nog meer aanschaffen?
- Welke van de aanwezige stekkers kan ik gebruiken?
- Hoe krijgen de boxen eigenlijk stroom?
- Hoe moet ik de setup voor me zien? kabels, aansluitingen, enz....

Ik heb wel wat dingen geprobeerd op te zoeken, maar mijn kennis in kabels en dit soort dingen is vrijwel 0. 8)7

In ieder geval alvast bedankt voor de mensen die zo lief zijn om mij te helpen!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je sowieso moet aanschaffen is een versterker. Die boxen hebben namelijk geen eigen versterker ingebouwd; het zijn geen PC speakers.
Vervolgens heb je een verloop van 3,5mm (bij jou ongetwijfeld bekend als een hoofdetelefoonplug) naar twee van die tulpstekkers (2e foto). Die 3,5mm plug gaat achter in je PC en dan sluit je die twee tulpstekkers aan de andere kant van de kabel aan op de versterker. Kan op een willekeurige ingng, zolang het geen phono is.
Vervolgens pak je de koperen kabels die je op foto 1 laat zien. Daarmee sluit je je boxen op je versterker aan. Rood is rechts, zwart is links. En op je versterker zul je zien dat je ook rode en zwarte aansluitingen hebt. Dan is het alleen een kwestie van de goede ader van die tweeaderige kabels in het juiste gat steken. Maar je zult ws zien dat een van die twee aders gemerkt is, dus daar kun je aan zien welke ader wat is :)

Kortom: je zult op zoek moeten naar een versterker. Dan kan op marktplaats, bij de kringloop of nieuw. Hangt helemaal van je budget af. Dat losse kabeltje kost je misschien 5 euro :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 23:29
Je kan ook een klein digitaal versterkertje uit China kopen, waarschijnlijk perfect voor je doeleinden.

http://www.ebay.com/itm/M...da5fad:g:TXsAAOSwu4BV5rz9 + kabel 3,5mm jack/jack

http://www.ebay.com/itm/M...46fd48:g:9oQAAOSwd0BVyYDO + kabel tulp/jack

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 27-10-2015 18:46 ]

• The Eagle

The Eagle

Een versterker is een versterker in dit geval idd :)
Alleen heb je bij bovenstaande nog steeds wel een extra adapter nodig als power source, die wordt niet meegeleverd. Kost je ook nog eens een tientje ofzo. Dan is de kringloop denk ik goedkoper :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

15 watt is wel voldoende als versterker voor speakers voor pc-gebruik.
Versterkers beginnen vaak van 30 watt, overkill eigenlijk.

In een kringloop heb je niet zo snel dat men alleen het versterker zelf verkoopt.
Ze worden vaak in een set verkocht met cassette, CD of radio.
En onthou oude versterkers worden erg heet en ze kunnen stinken.
Vooral Marantz is daar erg bekend om.

Edit: ik lees dat je een hifi-set hebt. Die heeft een ingebouwde versterker. d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door MedionAkoya op 27-10-2015 21:32 ]

Trein?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:05

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

MedionAkoya schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:31:

In een kringloop heb je niet zo snel dat men alleen het versterker zelf verkoopt.
Ze worden vaak in een set verkocht met cassette, CD of radio.
En onthou oude versterkers worden erg heet en ze kunnen stinken.
Vooral Marantz is daar erg bekend om.
Alles wat hierboven staat is onzin.

Sorry ;)

Praktisch iedere stereoversterker is prima geschikt voor die speakertjes.

[ Voor 8% gewijzigd door mentalmadnizz op 27-10-2015 23:07 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

mentalmadnizz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:06:
[...]

Alles wat hierboven staat is onzin.

Sorry ;)
Waar woon je dan? Den Haag?

Trein?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:05

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik weet niet wat dat ermee te maken heeft maar ook de kringloopwinkels in de buurt van Den Haag verkopen losse versterkers. De meesten vragen wel absurde prijzen, daarom kun je beter op Marktplaats kijken.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Iedereen denkt veel te moeilijk hier, volgens mij heb je helemaal geen versterker nodig, de huidige boxen werken toch ook.

Je bent het snelste klaar als je de kabels van de huidige boxen afknipt (aan de kant van de box) en die kabeltjes stop je vervolgens in de 'nieuwe' boxen die je wilt gaan gebruiken. (wel even op de + en - letten, + is rood, - is zwart) en klaar is Straetje :)

Tenzij de huidige boxen een ingebouwde versterker hebben, dan heb ik niets gezegd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Meelobee op 28-10-2015 16:53 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-12 09:08
Meelobee schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:51:
Iedereen denkt veel te moeilijk hier, volgens mij heb je helemaal geen versterker nodig, de huidige boxen werken toch ook.

Je bent het snelste klaar als je de kabels van de huidige boxen afknipt (aan de kant van de box) en die kabeltjes stop je vervolgens in de 'nieuwe' boxen die je wilt gaan gebruiken. (wel even op de + en - letten, + is rood, - is zwart) en klaar is Straetje :)

Tenzij de huidige boxen een ingebouwde versterker hebben, dan heb ik niets gezegd :)
Heb jij het topic wel gelezen?

• The Eagle

The Eagle

Even wat ophelderen en uit de startpost quoten:
Nu ligt er toevallig op zolder nog een setje boxen die bij de HiFi set zaten (Philips MCD716). Het kastje en de afstandsbediening zijn wel in gebruik in combinatie met andere boxen van vroeger.
Oftewel: TS heeft alleen de speaker. De versterker (het "kastje") die er bij hort is elders in gebruik.

Kortom: TS heeft een versterker nodig en wat aansluitkabels. Er is al meerdere keren aangegeven waar die voor weinig te krijgen zijn :)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ehm ja? TS geeft niet aan welke boxen hij nu gebruikt, dus ik ging ervanuit dat het om een speakerset ging zoals ikzelf heb staan (dat had ik wel even kunnen aangeven) daar zit het versterker deel in de woofer en dan kan je prima enkel de boxen vervangen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1