Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie hbo-ict:ID&s

Pagina: 1
Acties:

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld als werklaptop voor school, en thuis als desktop ( aangesloten op tv + keyboard en muis. Ik ga als programma's vmware workstation gebruiken met veel virtuele machines, omdat de servers in de school nog wel eens problemen hebben. Dus denk aan 6 tot 10 vm's die tegelijk moeten draaien, mijn huidige hp kan dit nog aan ( ik deel niet zoveel ram uit ) verder game ik niet echt, als de mogelijkheid er is prima maar wil geen extra geld uitgeven voor dit...

Wat is je budget?
Mijn budget is in principe tussen de 1000 en 1500 euro, ik wil hier alleen overgaan als dit echt niet anders kan en er zoveel winst bij is...

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke keer naar de les, echter maakt gewicht mij totaal niet uit de huidige gaat met oplader erbij ook richting de 5 kilo. Maar ik MOET goeie bouwkwaliteit hebben!! ( lees horror verhaal hier beneden!)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Geen HP en toshiba !! Mijn huidige laptop is een HP, ongeveer 3 jaar oud en de behuizing is geknapt op meerdere plekken, heeft slechte koeling en alleen maar gezeik met de videokaart!! Dus ik wil NOOIT meer een HP !

eigen idee
Aangezien ik veel vm's tegelijk wil draaien lijkt mij 16 GB het minima en een 4K scherm erg handig voor de extra ruimte. In de huidige hp zit nog een 840 pro ssd van 256 GB dus die kan ik gewoon overzetten !

Gevonden laptops

Deze lenovo lijkt aan alle hardware eisen te voldoen, maar ik ben bang voor de bouwkwaliteit ...
http://www.bol.com/nl/p/l...LTWE002021-CYLF2IWA2I6JO#

Voor deze geld hetzelfde, ook is deze iets boven het budget...
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/y-series/

Deze lijkt te voldoen maar ook bouwkwaliteit verder lijkt deze niet echt zakelijk....

http://tweakers.net/price...l-(apache)/specificaties/

Deze lijkt goeie bouwkwaliteit te hebben, alleen is de resolutie maar 1080P en heeft deze intel hd grafics...

http://tweakers.net/price...1jb-cn083t/specificaties/

Een goeie laptop, maar ik heb niet veel vertrouwen in medion, ook ondersteund deze geen wifi AC...

http://tweakers.net/price...18-qwerty)/specificaties/

Als laatste die ik gevonden had, is buiten de pricewatch om. Ik weet echter niet of de website betrouwbaar is, deze is metaal maar heeft maar 8 GB ram

http://tweakers.net/price...18-qwerty)/specificaties/

Ik heb ook nog gekeken naar alienware en Apple echter vallen deze ver buiten budget.
Hopelijk hebben jullie nog een idee voor eentje die ik heb vergeten! _/-\o_ _/-\o_

• johanneslol
  • Niet online
Bump ?

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 04:12
Dell 15 7000 met alle upgrades. Evt de goedkopere versie zonder SSD, maar dan moet die van jou wel passen natuurlijk.

Lees dit topic voor wat eerste ervaringen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:02

Zenix

BOE!

Intel HD graphics is voldoende voor deze opleiding ;) Ik zit zelf in het derde jaar met een simpele laptop, want ik heb een ESXi server thuis die ik gebruik via de VPN.

Persoonlijk zou ik gaan voor één van de Lenovo's of de Dell die Pepper aangeeft. Medion heb ik qua bouwkwaliteit niet hele goede ervaringen mee. Daarnaast is het waarschijnlijk makkelijker om onderdelen te vinden van een populaire Lenovo of Dell laptop als je er ooit wat mis gaat met je laptop.

Wireless-AC kan je ook achteraf plaatsen, als de laptop die je hebt gekozen het niet heeft. Maar een kaartje dat geschikt is voor 5Ghz is wel een voordeel, want dan haal je hogere snelheden bij eduroam.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:48
4K scherm erg handig voor de extra ruimte
4K gaat je effectief op dit schermformaat geen extra ruimte opleveren, full-hd op 100% schaal of 4K op 200% schaal geeft even veel schermruimte. Je hebt ook met leesbaarheid te maken namelijk...

Die Asus N551JB heeft ook gewoon een vaste grafische kaart

De nieuwe 15" ROG is ook wel een mooi beestje:
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN104T

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nooberke, je vergeet even dat je niet per sé naar 200% moet he. Er zijn stappen van 125%, 150%, 175% die er nog tussenliggen. 4K op 150% levert je geweldig veel werkruimte (2560x1440) én een scherp beeld op. En als de tekst dan niet meer leesbaar is, is er nog 175%. Met andere woorden, een 4K scherm is veel flexibeler dan een native 1080p beeldscherm.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 02-11-2015 19:28 ]

• johanneslol
  • Niet online
Zenix schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:16:
Intel HD graphics is voldoende voor deze opleiding ;) Ik zit zelf in het derde jaar met een simpele laptop, want ik heb een ESXi server thuis die ik gebruik via de VPN.

Persoonlijk zou ik gaan voor één van de Lenovo's of de Dell die Pepper aangeeft. Medion heb ik qua bouwkwaliteit niet hele goede ervaringen mee. Daarnaast is het waarschijnlijk makkelijker om onderdelen te vinden van een populaire Lenovo of Dell laptop als je er ooit wat mis gaat met je laptop.

Wireless-AC kan je ook achteraf plaatsen, als de laptop die je hebt gekozen het niet heeft. Maar een kaartje dat geschikt is voor 5Ghz is wel een voordeel, want dan haal je hogere snelheden bij eduroam.
Leuk om te horen dat jij ook hier zit ! :) Uhm tja de laptop is echt een desktop vervanger als ik thuis ben... Ik heb geen vaste computer alleen deze laptop. Dus vandaar dat ik wat hogere eisen heb. Helaas is de Dell niet meer te koop in nederland, ik twijfel alleen aan de bouwkwaliteit van de lenovo's ....

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:48
Frietsaus schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:23:
nooberke, je vergeet even dat je niet per sé naar 200% moet he. Er zijn stappen van 125%, 150%, 175% die er nog tussenliggen. 4K op 150% levert je geweldig veel werkruimte (2560x1440) én een scherp beeld op. En als de tekst dan niet meer leesbaar is, is er nog 175%. Met andere woorden, een 4K scherm is veel flexibeler dan een native 1080p beeldscherm.
4k op 15 inch gaat hem echt niet worden op 150 of 175, veel mensen vinden 200 al klein 8)7

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat kan ieder wel voor zichzelf bepalen. :)

Verwijderd

Ik heb zelf de Lenovo http://www.bol.com/nl/p/l...LTWE002021-CYLF2IWA2I6JO#, (opl. ICT beheer niv. 4) en moet zeggen nog nooit echt last te hebben gehad van de bouw (na 1,5 jaar).

Wel snap ik dat met zulke horrorervaringen je niet zo snel deze zou willen kopen. Hij heeft niet echt de premium feel, is op sommige plekken zelfs een beetje indrukbaar.

Ik wil je dan toch wel aanraden hem even in een winkel te gaan voelen, want ook ik draai vaak meerdere VM's en heb nooit ergens last van gehad dus zoals je zelf zegt, kwa hardware is het een dikke plus. Ik ben zelf vrij slecht met zuinig zijn, en de laptop houd het goed vol. (Even fyi, ik ben er zelfs een keer perongelijk op gaan staan. (niet met vol gewicht) En nog steeds geen scheuren/beschadigingen.)

Hopelijk heb je hier wat aan! O-)

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 09:19

waseland

War... war never changes

Neem een kijkje op de forumpost die ik een tijdje geleden heb gemaakt: Laptop voor school + medium gaming (+- 1000-1200 euro)

• johanneslol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:08:
Ik heb zelf de Lenovo http://www.bol.com/nl/p/l...LTWE002021-CYLF2IWA2I6JO#, (opl. ICT beheer niv. 4) en moet zeggen nog nooit echt last te hebben gehad van de bouw (na 1,5 jaar).

Wel snap ik dat met zulke horrorervaringen je niet zo snel deze zou willen kopen. Hij heeft niet echt de premium feel, is op sommige plekken zelfs een beetje indrukbaar.

Ik wil je dan toch wel aanraden hem even in een winkel te gaan voelen, want ook ik draai vaak meerdere VM's en heb nooit ergens last van gehad dus zoals je zelf zegt, kwa hardware is het een dikke plus. Ik ben zelf vrij slecht met zuinig zijn, en de laptop houd het goed vol. (Even fyi, ik ben er zelfs een keer perongelijk op gaan staan. (niet met vol gewicht) En nog steeds geen scheuren/beschadigingen.)

Hopelijk heb je hier wat aan! O-)
waseland schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:21:
Neem een kijkje op de forumpost die ik een tijdje geleden heb gemaakt: Laptop voor school + medium gaming (+- 1000-1200 euro)
Heel erg bedankt ! :) hier heb ik zeker wat aan. Ik heb ook contact gehad met Dell zij hebben leveringsproblemen, deze laptop komt binnen een maand weer online. Ik denk dat die toch de beste prijs kwaliteit verhouding heeft.. Dan kan ik ook 2 SSDs hebben _/-\o_ Ik wacht nog eventjes af dus. Ik vind het wel jammer dat er gewoon geen metalen laptops meer te krijgen zijn met deze specs... ;(
Pagina: 1