Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een basis systeem voor thuis. De volgende taken moet ik er mee kunnen uitvoeren:
Mijn richtprijs is € 800,- inclusief verzendkosten. Zal het systeem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf alleen een toetsenbord, muis, geluidssetje, en nog een HDD (SATA-300). Verder zal ik alles nog moeten aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende wensen voor mijn nieuwe setje:
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat de basis van dit systeem wel een goede combinatie is. Veel komt tenslotte uit de best buy guide van september. Wel zou ik graag wat advies willen omtrent behuizing, voeding en eventueel koeling/uitbreiding. Specifieke vragen:
Ik ben op zoek naar een basis systeem voor thuis. De volgende taken moet ik er mee kunnen uitvoeren:
- Office
- TV kijken via webtv, HD film kijken/streamen
- Streamen naar mijn PS3
- Football Manager 16. Verder speel ik vooral oude spelletjes of game ik nog op mijn PS3.
Mijn richtprijs is € 800,- inclusief verzendkosten. Zal het systeem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf alleen een toetsenbord, muis, geluidssetje, en nog een HDD (SATA-300). Verder zal ik alles nog moeten aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende wensen voor mijn nieuwe setje:
- SSD
- Digitaal Optisch (S/PDIF) uitgang
- Compacte behuizing. Zal de pc waarschijnlijk in een (bureau)kast zetten.
- Bij voorkeur een optische drive (voor een bijzonder knappe behuizing wil ik deze wens laten varen eventueel)
- Scherm: kantelbaar en draaibaar, beeldkwaliteit is belangrijker dan reactietijd, mooi design.
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Ik wil graag een niet al te grote kast.
- Graag de mogelijkheid om later een videokaart toe te voegen. Voorlopig denk/hoop ik het met de geïntegreerde graphics uit de voeten te kunnen.
- Moet als het even kan zo’n vijf jaar mee kunnen.
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat de basis van dit systeem wel een goede combinatie is. Veel komt tenslotte uit de best buy guide van september. Wel zou ik graag wat advies willen omtrent behuizing, voeding en eventueel koeling/uitbreiding. Specifieke vragen:
- De voeding die ik heb geselecteerd lijkt mij wat zwaar voor mijn set. Ik heb deze echter gekozen omdat deze (deels) modulair is wat wellicht wel handig is in een kleine behuizing plus voeg ik misschien later een videokaart toe. Zou ik toch beter af zijn met een andere voeding? Bijvoorbeeld de be quiet! System Power 7 300w.
- Op het gebied van gaming heb ik weinig wensen. De enige recente game die ik verwacht te gaan spelen is Football Manager 2016. Wat voor prestaties zou ik voor dit spel kunnen verwachten van dit systeem?
- Is het wenselijk om gelijk een koeler toe te voegen? Of kan ik beter eerst maar eens kijken/horen hoe het gaat en dan later eventueel de stockcooler vervangen?
- 40 euro voor Windows lijkt mij wat goedkoop. Zit er een addertje onder het gras?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 177,- | € 177,- |
| 1 | Gigabyte GA-B85N Phoenix | € 87,80 | € 87,80 |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 238,95 | € 238,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 45,99 | € 45,99 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Corsair CX430M | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 775,96 | |