Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stuurprogramma voor netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb in mijn computer van vijf jaar oud de hardeschijf moeten vervangen. Daarna heb ik Windows 7 Home erop gezet. Ik kan nu geen verbinding krijgen met het internet omdat ik een stuurprogramma voor de netwerkadapter zou moeten installeren.

Als ik dan ga googlen naar wat ik precies moet hebben krijg ik meestal twee antwoorden 1) laat windows het online downloaden 2) gebruik de CD die je bij de computer hebt gekregen.

Doordat het al een wat oudere pc is zal ik niet meer weten of ik de CD met het stuurprogramma überhaupt heb, en ik heb dus geen verbinding met internet. Ik zou het stuurprogramma dus via een andere pc moeten downloaden en dan met een usb stick over moeten zetten neem ik aan. Maar hoe weet ik dan welk stuurprogramma ik moet hebben?

Kan iemand me hiermee misschien helpen?

Misschien nog een stukje extra nodige info: toen ik windows installeerde zei het dat mijn serial onjuist is. Ik heb windows legaal en ik heb het echt correct overgetypt dus ik snap niet waarom hij dat zegt. Daarna voerde ik allemaal nullen in en toen deed hij het wel. Er staat nu wel een melding dat ik het binnen 30 dagen moet activeren. Geen idee of dit er iets mee te maken heeft maar ik zeg het maar even.

Mvg

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon ff in kast kijken wat het merk type van je mobo is, dat googlen en je vindt je driver.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Idd even opzoeken in apparaatbeheer op basis van Device ID.
Dan kan je wel achterhalen welke fabrikant en type het is. En de juiste driver downloaden.

Verder geeft windows aan dat serienummer niet goed is? Of dat ie niet kan activeren?
Daarbij heb je een Retail licentie of een OEM. Bij OEM kan hij namelijk zeuren als je de HDD vervangt
En zal je contact op moeten nemen met MS voor nieuwe activatie code.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:30:
Daarna heb ik Windows 7 Home erop gezet.
Misschien nog een stukje extra nodige info: toen ik windows installeerde zei het dat mijn serial onjuist is. Ik heb windows legaal en ik heb het echt correct overgetypt dus ik snap niet waarom hij dat zegt. Daarna voerde ik allemaal nullen in en toen deed hij het wel. Er staat nu wel een melding dat ik het binnen 30 dagen moet activeren. Geen idee of dit er iets mee te maken heeft maar ik zeg het maar even.

Mvg
Is de key wel voor de Home versie? Zo ja, heb je ook nog Home Premium en Basic, zit kwa key ook verschil tussen.

En een key met allemaal nullen gaat natuurlijk never nooit niet door de activering komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik heb een CD van mn vader gekregen waar alle versies van Windows 7 op staan. Zal wel gedownload zijn, not sure. Maar die key die ik gebruik is van een oude pc (legaal dus) die we nu niet meer gebruiken. Is er een makkelijke manier om te zien waar die key bij hoort of moet ik daadwerkelijk die computer aan gaan sluiten om te kijken wat er op staat?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er moet wel een heel aparte NIC gemonteerd zijn wil 'ie niet herkend worden in een 5 jaar oude PC door Windows 7. In 99 van de 100 gevallen zit er een Intel of Broadcom NIC in (met redelijk generieke drivers per leverancier). In geval een eigen "el-cheapo" samenstelling van diverse onderdelen zit er ook wel eens een "RealTech" (óf real pech :o ) in.

@ Topic Starter (TS):

Kijk eens in de "devicemanager" (Apparaatbeheer) van Windows. Daar heb je nu onder "Network Adapters" waarschijnlijk een 'geel' driehoekje staan.

Als je van dat apparaat (device) op het tablad "geävanceerd" kijkt dan kun je daar het Hardware ID van dat apparaat bekijken. Dat ID even op een andere PC mét netwerk door "Google" halen en je komt vrij snel te weten wat je voor een NIC aan boord hebt.

Dat je nú niet kunt activeren..... Kip-EI :9

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 26-10-2015 19:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:55:
Ehm ik heb een CD van mn vader gekregen waar alle versies van Windows 7 op staan. Zal wel gedownload zijn, not sure. Maar die key die ik gebruik is van een oude pc (legaal dus) die we nu niet meer gebruiken. Is er een makkelijke manier om te zien waar die key bij hoort of moet ik daadwerkelijk die computer aan gaan sluiten om te kijken wat er op staat?
De PC kan een OEM bevatten. Een meegeleverde key die bij DIE pc hoort. En dus eigenlijk niet op een andere PC gebruikt mag worden. Dat die PC legaal was betekend niet zomaar dat je die key legaal op een andere PC mag gebruiken. De CD van je vader kan uit illegale bron komen (dat maakt voor MS niet uit) zolang je maar een geldige licentie hebt. Wel kunnen illegale bronnen voorzien zijn van "leuke extratjes" dus kijk wel goed uit op ongewenste extratjes.

http://answers.microsoft....-ba86-233be13545de?auth=1

hier kan je kijken wat voor soort key je hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1