Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Beste Tweakers,

Na wekenlang proberen en dertig verschillende androids roms later, ga ik toch jullie voor advies vragen. Ik ben ten einde raad. Mijn probleem lijkt uniek en daardoor krijg ik niet de juiste info gevonden. Ik heb een Samsung Note II (gewoon gekocht in een Nederlandse webwinkel paar jaren geleden). Zelf ben ik op een gegeven moment naar de Z2 overgegaan en de Note II aan mijn moeder gegeven.

Nu komt het leuke deel :). Mijn ouders zijn voor langere tijd naar Turkije gegaan (bij langer dan 1/2 mnd worden buitenlandse toestellen in Turkije geblokkeerd i.v.m. import). Er zijn trucjes om deze blokkering om te zeilen (door een "Turkse imei" op te zetten). Nu hebben mijn ouders dat gedaan alleen hebben ze hier een andere variant (die erg lijkt op) de samsung rom opgezet.

Dit is lange tijd goed gegaan tot 2 maanden geleden. Toestel begon uit het niets uit te vallen en erg sloom te reageren. Er werd mij gevraagd of ik niet de originele samsung rom terug kon zetten. Even wat googlen, en ik kwam tot conclusie dat ik het wel kon. Overal stond dat backuppen een goed plan was dus ik heb vrolijk alle plaatjes en foto's opgeslagen (maar dus niet het EFS bestand, god ik wist niet eens wat dat was).

Nu is het gelukt om de originele nederlandse samsung note 2 rom te installeren (android 4.4.2). De imei is als ik het goed heb nog steeds een Turkse imei (begint met 4492). Alleen er kan niet gebeld worden omdat er een melding komt "Niet aangemeld bij netwek". Ik heb echt alles geprobeerd en gelezen maar geen oplossing mocht baten.

Wat heb ik geprobeerd:
- Andere android versies van N7100 originele rom
- Cynagogenmod
- Turkse N7100 originele samsung rom
- T-mobile N7100 rom
- Verschillende simkaarten

Ik heb dus wel een imei nummer maar ik kan niet registeren op netwerk. Als ik dit handmatig doe, krijg ik ook een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk. Mijn vermoedens blijven dus gaan naar een imei problematiek. Maar ik kan de orginele imei (beginnend met 3546) niet terugzetten. Blijkbaar kan dit dus alleen via de EFS bestand (welke ik dus sowieso nooit in bezit heb gehad om onze turkse vrienden die hoogstwaarschijnlijk hebben verwijderd).

Ik heb filmpjes gevonden betreft handmatig terugzetten via verschillende usb-settings (RNDIS + DM + MODEM) maar dit werkte dus niet omdat mijn computer (en mijn broers computer) de telefoon niet herkennen in deze usb modus (ja alle drivers geïnstalleerd). De telefoon wordt alleen herkent bij MTP of PTP instelling.

Ik heb echt elke mogelijkheid geprobeerd met de meest rare en wazige programma's die ik eigenlijk nooit zou vertrouwen, maar ben ten einde raad. De telefoon is nu wel geroot omdat voor verschillende handelingen dit nodig was.

Wat kan ik nu nog doen? Is dit einde verhaal en reparatie betalen aan samsung of?
Iig elke hulp is enorm gewaardeerd _/-\o_

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Het nummer dat begint met 4492 is als het goed is geen geldig imei nummer. Haal.maar eens door een imei checker(imei.info bv). Ongeldige imei nimmers worden geweigerd door de netwerken hier. Voor zover ik weet kan alleen samsung het imei nummer terug zetten. Je kan het beste een samsung premium point zoeken( let op dus niet een normaal servicepunt, die hebben namelijk die mogelijkheid niet.)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:36
Zelf een andere IMEI flashen is wel mogelijk met een of ander 'grijs gebied' tooltje, denk niet dat een service punt je daarbij gaat helpen..

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even een puntje van aandacht. Waarom in vredesnaam niet een simpel telefoontje in turkije kopen in plaats van dit getweak? Nu heb je in feite een dure baksteen ;) Wijze les voor een volgende vakantie?

Daarnaast vraag ik mij af of dit nog te fixen is, de originele EFS zijn gewijzigd in een Turkse variant zodat het toestel daar werkte. Zeker met een backup VOOR DE VERANDERING NAAR DE TURKSE VERSIE had je een boel problemen kunnen schelen.
Ik denk dat het het beste is om even een Samsung Service Center te bezoeken want dit is lastig zelf te fixen ;)

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
dutchgio schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:56:
Zelf een andere IMEI flashen is wel mogelijk met een of ander 'grijs gebied' tooltje, denk niet dat een service punt je daarbij gaat helpen..
Volgens mij werkt dat alleen als je een backup van je EFS folder hebt of een dure jigbox. Zomaar een IMEI schrijven is niet modgelijk dacht ik.

• FireBladeX
Ja, als ik erbij geweest was had ik dit nooit laten toestaan. Het is gewoon sund die risico's te nemen voor een prima telefoon. Het leuke is, ze hebben alsnog een turkse mobiel aangeschaft omdat het toch problemen gaf |:(

Ik heb imei.info de imei ingevoerd (zonder /01 achter omdat het dan niet accepteert). En ik krijg een Nokia 5110 te zien :o Maar ik weet dus niet dat dit als ongeldig gezien wordt? Dit verklaart wel hoe de turken het systeem omzeilen.

Het is dus afgelopen verhaal voor mn notie :( ik zal kijken hoeveel ze vragen bij een service point (als ze besluiten om het te repareren, niet elke service point accepteer een telefoon waar dus met de imei geknoeid is al moet ik wel de aanschafbon hebben (waar hopelijk dan een serienummer opstaat)).

:F Mn ouders een les wijzer dat ze dus niet met de imei moeten knoeien en voor mijn een les wijzer om dus nooit meer een rom te installeren.

Verwijderd

http://www.technobezz.com...unknown-baseband-version/

Misschien het proberen nog waard!

• FireBladeX
Method 1: gaat over het backuppen en terugzetten van de EFS? Maar dit lijkt mij dus onnodig. Want de huidige EFS is dus sowieso een verkeerde. Edit: toch besloten om te backuppen maar krijg hier error: unable to extract PIT from device als ik het probeer te backuppen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2lxjxja.png
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/a7ddw.png

Method 2: Loop ik vast. Het lukt tot ">On the screen provided, select a method to restore the EFS via ODIN". Odin gaat open en EFS-BACKUP.BAT vraagt om de EFS.tar.md5 bestand in de PDA slot te zetten. Het probleem is dat ik dus geen EFS.tar.md5 bestand heb en als ik die uit mijn telefoon haal, krijg ik gewoon de turkse EFS bestand en niet mijn originele :(

[ Voor 13% gewijzigd door FireBladeX op 27-10-2015 09:11 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38
Van wat ik me nog uit het S3 topic weet te herinneren kun je dit alleen oplossen via een Samsung reparatie punt(KPN of Vodafone XL winkel) of door naar één van de betere Telco turken te gaan, deze gasten kunnen naast je toestel verneuken ook e.e.a. weer fixen :)
Pagina: 1