Vreemd dataverbruik iPhone 6s iOS 9.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 12:12
Ik heb sinds een paar dagen een vreemd dataverbruik op mijn iPhone 6s.

Wifi-assist staat uit. Heb het idee dat het mijn Exchange account is, want deze toonde in de Instellingen wel een heel hoog verbruik. Hoewel ik Afbeeldingen laden uit heb staan. Heb mijn bundel er in 5 minuten doorgejaagd.

Wat opvalt is dat het identieke groottes zijn qua data per minuut. Iemand hier een verklaring voor?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mc6xb5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door frankpaul1 op 26-10-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33
wat zegt je dataverbruik onder 'instellingen' - 'mobiel netwerk'? je ziet daar per app wat er zoal gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34

Bob Popcorn

Plop!

Dat is ws. de manier waarop je provider rekent. Ik denk niet dat het betrouwbare data is.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:41
Ikzelf heb dit 2x in extreme mate gehad.

1x 4 maanden geleden toen ios 8.0 net uit was. (heb btw een iphone 6).
3gb data verbruikt in het ritje naar werk (+-45 minuten). Iphone gaf aan dat deze 3gb door het 'systeem' verbruikt was, maar kon niet tonen wat van het systeem. Apple gebeld: telefoon installeren als een nieuwe iphone zonder een backup terug te zetten (kortom, alles weer kwijt dus).

de 2e keer is pas 1 week geleden. Onverklaarbaar is er 3gb door het systeem gebruikt in een dag tijd. Gisteren zelfs 2,3gb in 20 minuten! (nu heb ik gelukkig een 10gb bundel.... maar die zou nooit op moeten kunnen gaan, wat nu dus wel het geval is). Gisteren weer met appple gebeld: reset je netwerkinstellingen & anders je iphone volledig wissen via iTunes, en instellen als een nieuwe iPhone.

Kortom: iPhone verstookt gigabytes aan data onder 'Systeem'. Zowel mijn iPhone als Apple heeft hier geen verklaring voor.
Oplossing: extremer kan niet.... iPhone helemaal opnieuw installeren zonder back-up terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

nexhil

BAM!

diefightdie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:06:
Ikzelf heb dit 2x in extreme mate gehad.

1x 4 maanden geleden toen ios 8.0 net uit was. (heb btw een iphone 6).
3gb data verbruikt in het ritje naar werk (+-45 minuten). Iphone gaf aan dat deze 3gb door het 'systeem' verbruikt was, maar kon niet tonen wat van het systeem. Apple gebeld: telefoon installeren als een nieuwe iphone zonder een backup terug te zetten (kortom, alles weer kwijt dus).

de 2e keer is pas 1 week geleden. Onverklaarbaar is er 3gb door het systeem gebruikt in een dag tijd. Gisteren zelfs 2,3gb in 20 minuten! (nu heb ik gelukkig een 10gb bundel.... maar die zou nooit op moeten kunnen gaan, wat nu dus wel het geval is). Gisteren weer met appple gebeld: reset je netwerkinstellingen & anders je iphone volledig wissen via iTunes, en instellen als een nieuwe iPhone.

Kortom: iPhone verstookt gigabytes aan data onder 'Systeem'. Zowel mijn iPhone als Apple heeft hier geen verklaring voor.
Oplossing: extremer kan niet.... iPhone helemaal opnieuw installeren zonder back-up terug te zetten.
Heb je toevallig veel data op je iCloud drive staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:41
nexhil schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:34:
[...]

Heb je toevallig veel data op je iCloud drive staan?
Helemaal niets. Vanwaar de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

nexhil

BAM!

diefightdie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:38:
[...]

Helemaal niets. Vanwaar de vraag?
Sorry vraag was eigenlijk voor de TS :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bekijk bij mail eens of je Exchange op Push staat. Als je die aanpast naar handmatig dan moet je wel wat vaker je email app openen maar heb je er wat meer controle op.

Verder zou ik de gegevensverbinding als je onderweg bent uitzetten.Misschien verstanding om zelf ook een datamonitor erop te zetten. Kun je zelf ook zien of het klopt wat er bij je provider staat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Controleer de data monitor die in iOS ingebouwd staat, dan weet je snel meer. Gokken heeft zo verder geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb dit in oktober een keer gehad, net voordat ik een nieuw toestel kreeg (toestel draaide nog iOS 8.4 zelfs). Ook precies 2 of 3x die 60MB verbruik (zelfde provider denk ik, screenshot lijkt van Simyo te zijn).

Had het niet zelf gedaan omdat ik toen zeker weten in de auto zat.

Ik maak ook gebruik van Exchange mail, maar geen Push.

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 03-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:46
Ik kwam er bij toeval achter dat er spontaan podcast afleveringen over 3g werden opgehaald sinds de nieuwe podcast app (iOS 7 dus al). Heb die nu ingesteld op alleen via wifi.
Ook via Simyo, zie nu al 2 maanden een stuk rustiger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
Frostbite schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:44:
Bekijk bij mail eens of je Exchange op Push staat. Als je die aanpast naar handmatig dan moet je wel wat vaker je email app openen maar heb je er wat meer controle op.

Verder zou ik de gegevensverbinding als je onderweg bent uitzetten.Misschien verstanding om zelf ook een datamonitor erop te zetten. Kun je zelf ook zien of het klopt wat er bij je provider staat.
ik heb zelf mijn iphone zo ingesteld dat mail eigenlijk alleen automatisch wordt opgehaald (elke 5 minuten) als ik op een wifi zit. Mail wordt op 3g/4g/mobiel internet alleen opgehaald als ik daarvoor handmatig het commando geef. (scheelt wel een hoop ongewenst data verbruikt).

...

Pagina: 1