Toon posts:

Garantie op reparatie door een derde partij.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging op mijn telefoon zitten. Barst in scherm, touch werkt niet meer. Balen, eigen schuld, niets aan te doen. Geen zin om telefoon weken kwijt te zijn. Dus ga er mee naar goede (van horen) locale reparatie winkel. Die zeggen 3 dagen. Prima, liever de kosten dan mijn telefoon lang kwijt.

Nu ben ik dus al 3 keer terug gemoeten naar hun, omdat het scherm steeds los laat. Soms al na een dag. Ben het een beetje beu nu. Had vorige keer al gezegd, kijk nou of er een reden is waarom het loslaat. Frame verbogen misschien? Al kan ik er zelf niets aan zien.

Maar nu moet ik weer terug en ze blijven zeggen dat ze er nu echt goed naar zullen kijken. Wat heb je vorige keer gedaan dan? Dus ik zei dat ze anders het geld maar terug konden geven. Waarop ze zeiden ze dat ze dan het gebroken scherm er terug in zouden zetten. Is dat normaal? Een verkoper zal normaal het product terug nemen, dat weet ik.

Niet dat het opzich uitmaakt omdat ik er alsnog mee naar een ander moet. Maar waar valt dit onder? Is dit een aankoop die je dan ontbind vanwegen hun gebrekkige reparatie onder garantie? Is dit type reparatie eigenlijk een aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:57
Dus ze geven je het geld dat je betaald hebt terug en brengen de telefoon terug in de staat zoals je hem bracht? Dat is dan toch prima? Jij verliest niks, zij personeelstijd en een tevreden klant waar ze ook niet blij mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei ook niet dat er wat mis mee was. Ik zei dat het niet uitmaakt als hij toch naar een andere winkel moet (of toch maar opsturen naar Sony voor reparatie).

Maar ik vond het wel vreemd klinken. Dat ze dat kapotte scherm nog hebben, en dat er dan terug in willen zetten.

Komen die schermen met hun eigen lijmlaag btw, of komt dat uit een tube? Kan een andere winkel dan een betere lijm hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 15:59
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:19:
Ik zei ook niet dat er wat mis mee was. Ik zei dat het niet uitmaakt als hij toch naar een andere winkel moet (of toch maar opsturen naar Sony voor reparatie).

Maar ik vond het wel vreemd klinken. Dat ze dat kapotte scherm nog hebben, en dat er dan terug in willen zetten.

Komen die schermen met hun eigen lijmlaag btw, of komt dat uit een tube? Kan een andere winkel dan een betere lijm hebben?
Vind je dat echt gek :? Je krijgt je geld terug en de telefoon wordt in oude staat herstelt. Of denk je dat je bij alles wat je koopt (ook al zit er een stukje arbeid bij) je het spul gewoon mag houden als je er niet tevreden over bent? Met een stukje glas op je telefoon is dat echt niet anders hoor.

Waarschijnlijk is het frame gewoon iets verbogen en heb je speling op het scherm. Doordat deze "beweegt" komt de lijmlaag los.

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 26-10-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:19:

Normaal gesproken wordt bij de Sony de hele lijmlaag verwijderd. Dit is eigenlijk een soort van 3m sticker die over alle vlakken valt waar het scherm contact maakt met het toestel.
Deze laag zal nooit zo maar los laten.

Ik vermoed dat ze het toestel warm gemaakt hebben, het scherm hebben herplaatst en gewoon op de 'oude' lijm laag hebben vast gedrukt. Dat gaat niet werken zoals je nu ontdekt.

Voor een beetje reparatie bedrijf moet dit super simpel op te lossen zijn want ze hoeven alleen die sticker er tussen te plakken..

Je zou zelfs kunnen overwegen deze zelf even te regelen kost een paar euro, je scherm ligt toch al los. Alleen even de oude lijm goed verwijderen en de sticker is 100% op maat en kun je er zo inleggen. Als is dat wel wat zuur natuurlijk als je al betaald heb.

Edit: zo eentje dus:
Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/007359/files/013308257/sony-xperia-z1-compact-plak-sticker-1274-9953-tape.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 02-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Om wat voor telefoon gaat het precies?
Reparaties waarbij het glas van de digitizer & lcd is afgehaald zijn gedoemd te mislukken.
Dat is ook de reden waarom veel bedrijven complete display unit's gebruiken bij vervanging van gebroken glas!
Pagina: 1