Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
wacko: staat het er niet op?
Verwijderd
Voor de voordeligste moet je wezen op www.crucial.com
Neem degene zonder ECC , dan kan je later als je gaat uitbreiden naar 256 MB nog steeds op een cas van 2 draaien.
Crucial geheugen is de enige die ik tot nu toe kon vinden die dat kan.
Echt ...... neem geen goedkoop geheugen .....
ZEKER NIET met een AMD processor , daar krijg je echt spijt van.
R12
Verwijderd
Verwijderd
R12:
CAS Latency: wa's dat en waarom is dat beter? Misschien kan iemand het even voor mij uitleggen?
Zonder ECC, dan mogelijkheid tot uitbreiden naar 256mb? Hoezo dat?
Als ik toch gewoon "doorsnee", geen A-Merk geheugen neem, heeft dat dan invloed op de snelheid van m'n systeem of ben ik dan net zo snel uit.
Groetjes,
zteph
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Corsair PC133Cas2 is op dit moment (bij vele sites) uitgeroepen tot beste overclock mem.
CM654128-133C2 MET Micron chips:
"OUDE" chips MT 48LC8MA2-75B
"NIEUWE" Chips MT 48LC8MA2-7E
Verder Crucial (sorry geen nummer)met wederom Micron Chips: MT48LC8M8A2-75B
Kingston KVR-VC133/128
Hyundai HYM71V16635A(L)T8-K
Bovenstaande 5 reepjes zijn 128PC133Cas2!!
Verwijderd
EEhh 64 of 128 eeehhhh doe maar 128 en eehhh nou vooruit dan maar 133 mhzzztjes ....klaar .
FOUT.
Het geheugen heeft zeer veel invloed op het presteren van je systeem.
Naast de frequentie die een DIMM aankan (tegenwoordig moet je echt min. PC133 hebben omdat het bijna niks meer kost dan PC100 en in de toekomst gaat het nog sneller dus ik vind 100 Mhz een stervend ras) zijn er nog andere BELANGRIJKE factoren die een goed geheugen moet hebben.
De CAS LATENCY (je zult het vast wel eens in je BIOS hebben zijn staan) bepaalt hoeveel cycles er nodig zijn om iets te doen (simpel gezegd) . Normaal geheugen heeft cas3 en heeft 3 cycles nodig. CAS2 geheugen heeft maar 2 cycles nodig , je kan op je vingers natellen dat CAS2 stukken sneller is dan CAS3.
In amerika zijn ze veel verder op het gebied van overklokken dan hier , dus de meeste spullen komen uit amerika of moet je daar bestellen.
Ik heb pas orginele ARCTIC ZILVER PASTE besteld en vandaag toegepast , en het werkt ECHT.(zie ergens in het forum : ARCTIC ZILVER , het werkt echt !)
Ik heb gezocht naar geheugen met CAS2 en heb er verscillende gevonden.
KINGSTON PC133 CAS2 (erg duur)(niet kopen bij graficall , maar www.OC-shop.nl )
MUSHKIN PC133 CAS2 (best goed , echter CAS2 tot 128MB)
En .... CRUCIAL geheugen ....
Geheugen dat op CAS2 kan draaien (je kan het ook op CAS3 laten draaien) kan dat meestal maar tot een bepaalde hoogte (omdat het anders echt te snel gaat) en tot een bepaald aantal MB.
Je wilt dus geheugen dat minimaal op 133 MHz en CAS2 kan draaien , maar de meeste moet je boven de 128 MB op CAS3 terugzetten. Behalve het geheugen van CRUCIAL.
Als je het wilt hebben , en dat wil je , neem dan geheugen type :
waarvan de laatste nummers eindigen op S4D7E en geen "ECC" heeft maar "NON Parity".
Het maakt niet uit of je 32 , 64 , 128 of 256 MB neemt , dat is het mooie , ze kunnen allemaal op een CAS van 2 draaien.
www.crucial.com (onder advanced search kan je , je keuze maken...168-pin DIMM....PC133)
R12
Verwijderd
Ik neem dan maar aan dat dat geheugen heel hier komt?!
Verwijderd
Verwijderd
Weet iemand trouwens of je ook BTW/invoerrechten moet betalen als je dat geheugen uit engeland haalt?!?
Verwijderd
Ligt eraan hoe je het haaltWeet iemand trouwens of je ook BTW/invoerrechten moet betalen als je dat geheugen uit engeland haalt?!?
Als je een bedrijf in Engeland weet te vinden die dat voor je wilt kopen, en gewoon wilt versturen, betaal je geen invierrechten.
Moet jou leverancier het rechtstreeks naar jou versturen betaal je wel invoerrechten.
Verwijderd
Ik ken jammergenoeg geen bedrijf/persoon in the U.K. die dat voor me zou willen regelen. Lijkt me ook een stukje minder veilig dan direct van de leverancier.Als je een bedrijf in Engeland weet te vinden die dat voor je wilt kopen, en gewoon wilt versturen, betaal je geen invierrechten.
Groetjes, zteph
Verwijderd
R12
Trouwens zteph , jij zei 's ochtends dat je zeer binnenkort 128 MB gaat kopen en 's middags zeg je ik heb het besteld. Goh...als jij bedoeld zeer binnenkort....dan bedoel je ook ZEER binnenkort.....hahaha....grapje
Verwijderd
Dat had ik nog niet nagekeken, maar hieronder dan toch even een kleine berekening:in amerika....volgens mij maakt het niet zoveel uit in verzend-kosten
Crucial UK:
Pound 093.59 (1*CT16M64S4D7E)
Pound 011.00 (shipping)
Pound 104.59 (total)
HFL 372.83 (totaal)
Crucial USA:
Dollar 152.99
Dollar 015.00
Dollar 167.99 (total)
HFL 394.15 (totaal)
Alles excl. evt. BTW/invoerrechten die die douane weer zo nodig moet heffen
Scheelt je dus zo fl.20,- , toch maar in UK kopen dus. Maar 't is jammer dat in de USA het geheugen ook "out of stock" is.
Ben ik eindelijk eens snel, is de boel uitverkocht. 't Zit me ook niet mee met de koop van de rest van m'n nieuwe computer. De ADI G910 monitor die ik wil is volgens mij in heel Nederland nergens te koop.......als jij bedoeld zeer binnenkort
BTW: 'k Heb nog nooit zoveel gepost op GOT in zo'n korte tijd
Verwijderd
www.pc133memory.com
128mb PC150 Enhanced HSDRAM
in stock
CAS 2 Modules (2:3:2) @ 150 MHz
CAS Latency = 2
RAS to CAS Delay = 3
Precharge Delay = 2
Fast 4.5 ns Clock Access Time
Supports CAS Latency = 2,3
SPD EEPROM
Unbuffered 168-pin Dimm
Ik heb net twee 128MB modules bij Mushkin besteld:
http://www.mushkin.com/cgi-bin/Mushkin.filereader?398f54fa02bb7cf2273fcdaa9b0206d9+EN/products/990355
Het is toch niet zo dat deze twee modules samen niet op CAS2 kunnen werken eh? Anders wordt ik een beetje gek
Verwijderd
Mijn Hyundai's PC133 kreeg ik anders niet boven de 133, ze lopen nu 150MHz met twee repen van 64MB.
150MHz memorybus/FSB is nog altijd sneller dan 133MHz met CAS2! http://HardwareXpo.hypermart.net
Verwijderd
Wat is het verschil dan
pls advise; ik wil vanmiddag bestellen.
Verwijderd
Bedoel je daarmee dat je een DIMM van 256 niet op CAS2 kunt draaien of dat als je bij 128 Mb nog een 128 MB DIMM bijzet, je ze dan ook alletwee terug moet zetten?