Toon posts:

luidsprekers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraag aan jullie, ik heb net mijn sonos play 3 de deur uit gedaan omdat ik op zoek ben naar iets nieuws. De reden dat ik de sonos weg gedaan heb is omdat ik graag een speaker(s) zou willen aansluiten op mijn tv zodat ik er tv mee kan kijken en mee kan gamen. Ik heb niet zo'n grote kamer en het hoeft dus niet heel groot te zijn, wel zou ik graag surround geluid hebben om mee te gamen. Ook zou ik graag er muziek mee willen luisteren. Ik zou het graag willen aansluiten op een 32 inch sony tv.

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes Gijs!

ps; Ik ben 14 en heb niet heel veel te besteden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Setje logitech 5.1 misschien?
pricewatch: Logitech Z506
Kleine prijs en ik heb vaak goede dingen hierover gehoord.

[ Voor 73% gewijzigd door Daniel36 op 26-10-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daniel, dit setje heb ik al geluisterd. Komt goed geluid uit, maar voor muziek is het niet echt handig en zet ik eigenlijk een stapje terug terwijl ik graag iets meer zou willen.
Ik heb trouwens een budget van rond de 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Muziek en surround voor dat budget is een uitdaging. Wat is voor jou belangrijker? Heb je nagedacht over een stereo set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Versterker en speakers voor 400€ is nieuw een uitdaging idd.
Zeker 5.1.
pricewatch: Pioneer VSX-323-K
pricewatch: Jamo A 102 HCS 6 (Zwart)

Of eerst twee kwalitatief betere speakers en later uitbreiden, zoiets:
pricewatch: Wharfedale Diamond 10.0 Kersen (Bruin)

protip: gebruik de pricewatch en ga zelf eens kijken naar prijzen en mogelijkheden.

[ Voor 101% gewijzigd door Daniel36 op 26-10-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

http://www.receiverstore....7Oywb5sam0aPYYaAh768P8HAQZoiets

Simpel versterkertjes met speakers. Incl optical in. En HDMI.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
2e hands op Mp zoeken.

Tannoy mercury lijn is betaalbaar EN goed geluid voor t geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook wel wat extra bijleggen, ik moet er immers lang mee doen. Zijn en dan nog goede opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft geen surround te zijn, het leek me alleen een extra bonuspuntje;)
Zijn er ook andere opties die niet surround zijn en wel goed geluid produceren met een beetje bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33
Ik zou met jouw budget zeker eens op marktplaats rondneuzen. Ga dan voor een versterker + een 2.1 set nu. Zorg dat je een versterker koopt die 5.1 aankan en koop er later nog een center en 2 rearspeakers bij.

Daarnaast is het de bedoeling dat je ook zelf initiatief toont en niet alleen met vragen komt, dus zelf ook dingen opzoekt.

En de groeten doen hoeft ook niet onder je post dat doen we elkaar automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha heb ik ook zeker gedaan, ik wou alleen wat tips voor als ik wat ga kopen. Zijn er nog merken die jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:47
Boston acoustics A25
Je vindt geen beter waar voor je geld.
Om TV te kijken zorg je eerst voor een 3.0 (center dus), daarna voeg je een sub toe, en dan eventueel een paar rear speakers.

Je center is de belangrijkste speaker voor TV en films.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
@tommie12,
Dalí Zensor 1 is toch ook een waardige kandidaat :)
Daarnaast vraag ik me al heel lang af of die center echt zo belangrijk is. Ik luister inmiddels zo'n drie jaar zonder en kan niet zeggen dat ik alles moeilijk versta. Heb de Dalí Zensor 5 als main speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

Daniel36 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:40:
pricewatch: Jamo A 102 HCS 6 (Zwart)

Of eerst twee kwalitatief betere speakers en later uitbreiden, zoiets...
Dan zou ik eerst voor twee goede speakers gaan. Met een set als die Jamo heb je qua opbouw hetzelfde als de vele PC-setjes: kleine speakers en een subwoofer die het grote gat op moet vangen tot waar deze speakers beginnen (veelal 150 - 200 Hz).
LA-384 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:47:
@tommie12,
Dalí Zensor 1 is toch ook een waardige kandidaat :)
Wellicht beter dan de Boston Acoustics aangezien de Zensor een serie is die nog verkrijgbaar is en het eventueel uitbouwen naar 5.0 daarmee makkelijker wordt. Mits je in dezelfde serie wilt blijven, dat is namelijk discutabel of dat echt nodig is op het gebied van het geluid. Qua looks is het zeker iets om rekening mee te houden. Qua geluid is met de A25 niets mis overigens, ik heb ze zelf ook :P

Andere relatief goedkope speaker is de Q Acoustics 2010i, valt in dezelfde prijsklasse als de hierboven genoemde exemplaren. Andere optie is wellicht iets van een Jamo S-serie (S426, S606, S608). Die komen op sites als iBood regelmatig voorbij voor relatief goede prijzen. Ook daar moet nog wel een receiver bij.
Daarnaast vraag ik me al heel lang af of die center echt zo belangrijk is. Ik luister inmiddels zo'n drie jaar zonder en kan niet zeggen dat ik alles moeilijk versta. Heb de Dalí Zensor 5 als main speakers.
Wellicht een stukje "ignorance is bliss" of gewoon een afstand speaker/zitplek waarbij de center iets meer gemist kan worden. Als je geen center hebt zal de receiver dit kanaal over je fronts gooien, je zal dus geen informatie missen. Met center komt de spraak wel meer onder de TV vandaan wat een beter geluidsbeeld geeft.

Verder schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het een aankoopadvies betreft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst geluisterd bij een vriend die 2 b&w speakers had, is dit wat? Heb namelijk wel interessante dingen gezien op marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, B&W is op zich een prima merk, net als zoveel andere merken. En zonder typenummer heeft niemand een idee waar we het over hebben.

Komt nog bij dat elk merk en type anders klinkt dus of het iets voor jou is, kun je alleen zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de 686 s2
Ik vond het aardig goed klinken en vind ik het geluid ook aardig bij mij passen. Ik had nog een vraag, stel ik wil ergens nieuwe speakers aanschaffen, waar moet ik dan gaan kijken? Ik woon in de buurt van ede
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Dit is niet de bedoeling op het forum.
Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 28-10-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:29

ilm

Voor 400 euro heb je een volledige set boston acoustics op marktplaats
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

2 vloerstaanders voor muziek, en surround boxen + center. Geen subwoofer, persoonlijk mis ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:06
Of als je nieuw wilt bij Correct hebben ze oude modellen Klipsch voor weinig geld
Deze https://www.correct.nl/artikel/Klipsch_RB-51K_art319816.php x2 plus 2hands versterker en je hebt zeer mooi geluid voor het geld.

Maar je moet wel van Klipsch geluid houden die is nogal smaak gebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 20:55

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Gijs is 14 en wilt goed geluid. Ducksy88 wilde dat ook op die leeftijd en heeft het volgende gedaan:

Hierboven raadt ilm áf om een sub te nemen; ik raad het je aan. Wellicht niet zozeer voor muziek (met goede vloer staanders kom je ver genoeg) maar in een film en game zijn van echt diepe overweldigende bassen wel degelijk een toegevoegde waarde. Daarnaast is Gijs 14 en ik denk dat hij dus af en toe zijn ouders gek wilt kunnen maken met het volume op standje burenruzie; een sub helpt een boel ;)

Maar alle gekheid op een stokje Gijs: Marktplaats is je vriend! Ik heb een Sony 7.1 receiver gekocht voor €60 en twee Magnat zuilen voor €120. De receiver was vrijwel niet gebruikt, de zuilen gereviseerd door een enthousiasteling. Beide prima kwaliteit.
Een klein actief subje kostte me nog eens €80 (Magnat Alpha 20A uit mn hoofd). Dan ben je voor €260 al een heel eind. Dit levert genoeg power om echt volledig op te gaan in de muziek of game.

Een center speaker zou ik ook wel in investeren maar echt waar; met alleen 2 fronts kan je prima TV kijken, gamen en films checken. Houdt er rekening mee dat als je een surround 5.1 setup maakt dat de achterste kanalen alleen gebruikt worden voor effecten. Hierdoor hoeven dit niet perse grote speakers te zijn en volstaan kleinere boekenplank speakers net zo goed.

@Gijs: Laat je vooral NIET gek maken door informatie van puristen die zeggen dat je eerst verschillende merken moet luisteren en dat je geluid beïnvloed wordt door de versterker. Er zijn meerdere dubbel-blind tests uitgevoerd waarbij vrijwel niemand het verschil tussen versterkers kon onderscheiden. Het is een groot grijs gebied waar veel mensen de marketingpraat napraten.

Zelf heb ik in de loop van de jaren JVC, Sony, Denon en nu Onkyo receivers gehad van 35 tot 1 jaar oud. In combinaties met B&W, Magnat, AKAI en Eltax speakers. Allemaal heb ik altijd van genoten en leverde geluid met helderheid én power.

Er zullen wel degelijk verschillen zitten hoe verschillende speakers/receiver combinaties klinken maar ik weet zeker dat dat voor je eerste set, op je 14e jaar, álles beter klinkt dan all-in-one oplossingen.

Kies vooral spullen waarvan je de verkoper vertrouwd zodat het een paar jaar mee kan gaan (speakers kunnen makkelijk 30 jaar oud worden) en waarvan het binnen budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

Ducksy88 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:03:

@Gijs: Laat je vooral NIET gek maken door informatie van puristen die zeggen dat je eerst verschillende merken moet luisteren en dat je geluid beïnvloed wordt door de versterker.
Volgens mij is dat eerste toch echt wel wat je moet doen voor speaker als je wilt weten wat je in huis haalt. Idem met dat je een TV in het echt wilt zien om te weten hoe de kleuren in het echt zijn. Natuurlijk zit je thuis met andere akoestiek, maar je krijgt wel een beeld van het geluid van de speaker. Met dit budget is het wellicht niet te doen aangezien je vooral tweedehands zit en niet elke verkoper wil personen over de vloer die alleen even willen luisteren naar de speakers. Blind kopen kan en als je - NOFI - niets bent gewend (lees: niet kent) zal het snel goed zijn en je wennen aan het geluid, maar luisteren is toch zeker wel aan te raden. Het verschil tussen een hier aangehaalde Klipsch en B&W is aanzienlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 30-10-2015 09:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik ben 't wel eens met Ducksy88.

Ja, tuurlijk zit er echt wel verschil tussen die speakers, maar ik ben wel van mening dat je ook moet leren luisteren naar muziek.

Uiteraard is het handig om eerst even te luisteren als je iets vind dat je aanspreekt, maar om nu een complete speurtocht te doen is niet nodig: zorg dat je surround hebt, zorg dat je bas hebt voor je films en muziek en tik een knappe surround receiver op de kop op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

@Gijs: Laat je vooral NIET gek maken door informatie van puristen die zeggen dat je eerst verschillende merken moet luisteren en dat je geluid beïnvloed wordt door de versterker. Er zijn meerdere dubbel-blind tests uitgevoerd waarbij vrijwel niemand het verschil tussen versterkers kon onderscheiden. Het is een groot grijs gebied waar veel mensen de marketingpraat napraten.
Helaas blijkt dit toch niet helemaal te kloppen en is dit sterk afhankelijk van de aangesloten luidspreker. Ik heb het zelf een paar jaar terug bij een gloednieuwe Denon avr4520 receiver moeten ondervinden en baalde er behoorlijk van. Het statement gaat waarschijnlijk wel op bij relatief gemakkelijk aanstuurbare speakers en dergelijke dus volg wat dat betreft het advies van Ducksy88 gewoon op: Focus nu liever op de speakers dan de versterking en inderdaad is een subje wel heel leuk qua indruk, ook op je ouders en buren ;-)

Er zijn al een hoop goede merken en adviezen voorbij gekomen en ik raad je toch aan eens te gaan luisteren. De B&W 685 (grotere broertje van de 686 die jij hebt gehoord) is volgens mij net door What!hifi uitgeroepen tot beste luidspreker van het jaar maar die zou ik niet nieuw kopen als ik jou was. Sterker nog: Ik zou je aanraden zoveel mogelijk waarde voor je geld te versieren op marktplaats zoals Ducksy88 ook al zegt. Met een beetje geluk scoor je dan de verre voorganger van die B&W die je gehoord hebt, de dm602 voor rond de 150,- tot 200,- per paartje. Je kunt ook kijken of je een Kef kht2005 eitjes surround set kunt scoren voor een mooi prijsje (iets van 3 jaar achter elkaar surround set of the year awards en tweevoudig Eisa Award geloof ik). Momenteel staat er een compleet setje met 5 eitjes en subwoofer voor 250,- op in de buurt van Venlo...

Qua versterker kun je (mits niet te lastige luidsprekers) eigenlijk vrijwel nooit fout zitten bij de gerenommeerde merken: Yamaha, Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer en Sony. Zelfs de relatief goedkope instap modellen zijn een prima eerste amp en je vindt ze op marktplaats vaak rond de 100,- dus dan ben je in totaal voor 350,- klaar :-)

Succes in ieder geval met je begin aan deze supermooie hobby!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
GreenGras schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:45:
[...]

De B&W 685 (grotere broertje van de 686 die jij hebt gehoord) is volgens mij net door What!hifi uitgeroepen tot beste luidspreker van het jaar
Volgens mij is Whathifi dan weer net niet de beste bron om je aankoop op te baseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Misschien niet de beste, maar vast ook niet de slechtste ;-)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Misschien is dit wat, via toslink kabel aan je tv, als die dat ondersteunt: pricewatch: Edifier S760D

Niet je leeftijd gezien. Er zijn eigenlijk genoeg leuke setjes. Kijk eens op je een optische uitgang op je sony TV hebt.

Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tech4homes.co.uk/media/wysiwyg/guides/optical_out.jpg

5.1 moet je wel goed weg kunnen werken in je kamer. Koptelefoon zou ook een erg goede oplossing kunnen bieden! Hier wat gaming headsets: http://tweakers.net/categorie/563/gaming-headsets/producten/ kan je soms ook nog aansluiten op je console.

Of een 2e hands 5.1 setje als dit: V&A aangeboden: Logitech Z506

[ Voor 72% gewijzigd door mirno op 30-10-2015 15:43 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nog een vraag aan jullie, ik was onder de indruk van de q acoustic 3020 en ik vroeg mij af of dit wat is. Ik zou graag een nieuw stereo setje willen+ een nieuwe receiver(bluetooth en uitbreiding naar 5.1) . Deze speakers paste binnen mijn budget en heb er goede verhalen over gehoord. Heeft iemand misschien ervaring of nog goed advies over deze speakers of andere speakers die binnen een budget van rond de 400 euro passen. Ik zou er graag op willen gamen + tv kijken(Sony bravia) en muziek luisteren op een wat kleinere kamer. Wel zou ik een volgende stap willen maken qua geluid aangezien ik nu een Sonos play 3 heb
Alvast bedankt,
Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de set al beluisterd? Geluid is zeer persoonlijk en daarom is luisteren naar een set onderdeel van de selectieprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:29:
Hallo,

Ik heb nog een vraag aan jullie, ik was onder de indruk van de q acoustic 3020 en ik vroeg mij af of dit wat is. Ik zou graag een nieuw stereo setje willen+ een nieuwe receiver(bluetooth en uitbreiding naar 5.1) . Deze speakers paste binnen mijn budget en heb er goede verhalen over gehoord. Heeft iemand misschien ervaring of nog goed advies over deze speakers of andere speakers die binnen een budget van rond de 400 euro passen. Ik zou er graag op willen gamen + tv kijken(Sony bravia) en muziek luisteren op een wat kleinere kamer. Wel zou ik een volgende stap willen maken qua geluid aangezien ik nu een Sonos play 3 heb
Alvast bedankt,
Gijs
Voor muziek en rond de €400 ga je niet veel beters vinden als de Teufel Ultima 40 mk2, vaak kun je deze voor rond de €400 kopen in een aanbieding (zoals vorige week), de normale prijs is €500 (ex verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De teufel ultima 40 mk2 zien er inderdaad super mooi uit. Weet je misschien waar ik dit setje speakers kan luisteren evenals de q acoustics 3020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Teufel kun je niet zo maar ergens gaan beluisteren; wordt alleen online verkocht. Het merk heeft sinds kort een tweede brandstore in Amsterdam. De andere zit in Berlijn. Je kan ze thuis proberen en binnen 8 weken retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de teufel ultima 20 mk2? De iets goedkopere variant? Is dat misschien ook wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:27:
En de teufel ultima 20 mk2? De iets goedkopere variant? Is dat misschien ook wat?
Die kan je nemen, alleen komt er een stuk minder goed geluid uit, je mist dan vrij veel laag. Deze zijn in een 5.1 opstelling icm met de teufel ultima 40 mk2 bedoeld als rear speakers met de zuilen als fronts. Je zou deze kunnen nemen en later misschien uitbreiden met wat anders als je krap bij budget zit of op marktplaats kijken voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Jongeman,

Je bent 14 jaar en je hebt een budget van €400. Daar kan je echt wel een hoop leuke dingen voor kopen ;)
Denk dat het wel belangrijk is om jou eisen centraal te zetten. Die €400 hoeft niet op.
Al heb je echt passie voor muziek en kan je dat ook daadwerkelijk horen. En je luister niet van, hoe meer bas hoe mooier ik het vind. Kan je dus beter voor een goede set gaan waarbij die €400 wel opraakt.
Maakt het je niet heel veel uit en wil je het meer baseren om films/games kan je voor <€100 uit zijn.

Je bent al flink wat geadviseerd, de wharfandale en Dali Zensor speakers komt echt wel mooi geluid uit. Versterker en kabels erbij en je hebt een heel mooi audio systeem.
Games/film wil je misschien wel 5.1 voor... Dan is logitech prima, maar als je wat beter luisterd zullen de qua audio zelf natuurlijk lang niet tippen aan de Dali en wharfendale speakers.

Wat wil je zelf?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyetval
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 14:08
Ik heb een paar weken geleden de Onkyo SKF-4800 floorstanders gekocht, naar aanleiding van een review van CNET. € 349 voor een paar.
CNet review SKF-4800

Mooi helder geluid, genoeg bas dat geen subwoofer nodig is bij stereo modus. Ik gebruik ze met een Yamaha RX-V479.
Pagina: 1