Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:

Mijn maatje heeft een Samsung Galaxy S2 en gebruikte de S-Planner om zijn afspraken op te schrijven.
De telefoon had ie van zijn zoon overgenomen en er stonden 2 gmail accounts in in 1e instantie.
Nadat hij maanden de telefoon gebruikt had heb ik de gmail van zijn zoon gedeletet en zijn telefoon geüpdatet van Gingerbread naar Jelly Bean 4.1.2.
Heb 2 dagen later de Google Agenda gedownload en geïnstalleerd.
Tijdens installatie stond het Gmail-adres van mijn maatje er, dus 'door geklikt'.

Vervolgens was 80-90% van de afspraken verdwenen uit de S-Planner.
De dingen die in de S-Planner stonden stonden ook in Google Agenda en dat was meteen alles wat er stond.
Waar is die 80-90% gebleven?

De telefoon is niet geroot en via de app Helium was het niet mogelijk om de S-Planner te back-upen.
Dus, Google Agenda er op goede hoop af gegooid om te kijken of S-Planner weer de oude gegevens zou herpakken. Maar nee dus. Het was nog steeds weg.

Mijn vraag is: is die data nog ergens? Waar zou die data kunnen zijn? Kan het inderdaad in het tweede Gmail-account staan? (daar hebben we geen password van en kunnen er niet in) En, hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren dat Google Agenda zo aggressief alle agendapunten van de S-Planner om zeep geholpen heeft?

Bij voorbaat dank aan een ieder die wat inzicht kan verschaffen

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Ondanks dat je wel wat informatie geeft is het alsnog vrij summier.

Aantal vragen die we nodig hebben om er wat meer over te kunnen zeggen zijn:
A) stond de data na de update er nog wel in?
B) hoe heb je geupdate?
C) stonden de agenda items voor jouw interference ook wel in de google agenda (log eens via de webbrowser in?

Verwijderd

Topicstarter
A) de data stond er na de update nog wel
B) zonder factory reset geupdate middels de update button in het menu
C) de agenda items die in Google Agenda stonden zijn allen juist die die recent zijn toegevoegd in S-Planner en zijn dezelfde als te zien via de webbrowser

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Dan ben ik bang dat de data geassocieerd was met het account dat je hebt verwijderd. Denk dat het ook het account was dat als eerste op het toestel was toegevoegd en dat de telefoon deze zag als "main"

Bij het toevoegen van agenda punten kun je kiezen in welke agenda ze zouden moeten staan maar deze staan standaard dus op het eerste account. Door deze account te verwijderen heb je tevens de agenda punten verwijderd. Dit is natuurlijk prima want je wilt niet dat deze blijven staan en dat je deze handmatig zou moeten verwijderen. Ik denk dat de agenda punten dus zijn opgeslagen in dat account.

Dat is tenminste wat ik denk. Dus dat wordt proberen dat wachtwoord zien te proberen te achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt Ruben! Ik zag dit zelf ook als meest logische verklaring. We gaan proberen het password van het oude main account te achterhalen en dan zou alles opgelost moeten zijn. Merci!

Verwijderd

Topicstarter
Iets te snel feest gevierd, we hebben ingelogd bij de oude main account, maar daar stond maar 1 herhalend agenda item in. Verder helemaal niets. Heel jammer.. Waar zou het dan aan kunnen liggen?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45
In S planner kun je meerdere accounts beheren via Agenda beheren. Je kunt even kijken of alles ingeschakeld staat.

Mijn agenda is het samsung account. Ben je ingelogd onder je samsung account?

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 26-10-2015 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, alle accounts staan ingeschakeld, maar het is een zooitje, want er staat ook aan ghost account in van Google (met een uniek serienummer oid).

Er zat geen Samsung account op deze telefoon tot vanmiddag toen ik er 1 aangemaakt had. Die account is echter niet gesynchroniseerd met de S-Planner.

Wat ik ga doen is de telefoon een factory reset geven en de hele meuk opnieuw opbouwen. Eerst alles goed synchroniseren en naar de Google server uploaden. Mooi balen dat deze data dan dus zomaar pleitte is. Jammer dat dat dus kan, mogen ze wel een waarschuwing voor geven bij t downloaden van die agenda, ieg voor Samsung users.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:13:
Mooi balen dat deze data dan dus zomaar pleitte is. Jammer dat dat dus kan, mogen ze wel een waarschuwing voor geven bij t downloaden van die agenda, ieg voor Samsung users.
Ik heb geen problemen gehad na installatie van Google agenda. Dus het blijft toch een beetje vreemd
Pagina: 1