Beste allemaal,
Ik heb een probleem met bovenstaande setup. Mooi puzzeltje.
Ik heb sinds kort KPN alles in 1, met 2 tv ontvangers.
Wired naar KPN ontvanger 1: werkt zonder problemen.
Zodra ik de Powerline naar ontvanger 2 er in steek en beide tvs wil kijken haperen ze allebei.
Als ik KPN ontvanger 1 uit doe doet ontvanger 2 (via powerline) het prima.
Als ik ontvanger 2 uit doe doet ontvanger 1 het niet. Als ik de powerline van ontvanger 2 er uit haal doet ontvanger 1 het weer wél.
Als ik beiden wired aansluit werken beiden prima.
Maw het lijkt alsof de powerline stoort, hetgeen zou kunnen in mijn wat oudere 30-er jaren huis.
Maar raar is dat onvanger 2 (powerline) het prima doet, maar ontvanger 1 uitvalt zodra ik de powerline er in steek. Dit zou andersom moeten zijn.
Ik heb verschillende verhalen gelezen en veel geprobeerd, maar niemand met een dergelijk probleem gevonden.
Iemand met goede ideeen om dit op te lossen or iets te proberen?
Is een snellere powerline een remedie? of een ontstoorder?
tx.
Ik heb een probleem met bovenstaande setup. Mooi puzzeltje.
Ik heb sinds kort KPN alles in 1, met 2 tv ontvangers.
Wired naar KPN ontvanger 1: werkt zonder problemen.
Zodra ik de Powerline naar ontvanger 2 er in steek en beide tvs wil kijken haperen ze allebei.
Als ik KPN ontvanger 1 uit doe doet ontvanger 2 (via powerline) het prima.
Als ik ontvanger 2 uit doe doet ontvanger 1 het niet. Als ik de powerline van ontvanger 2 er uit haal doet ontvanger 1 het weer wél.
Als ik beiden wired aansluit werken beiden prima.
Maw het lijkt alsof de powerline stoort, hetgeen zou kunnen in mijn wat oudere 30-er jaren huis.
Maar raar is dat onvanger 2 (powerline) het prima doet, maar ontvanger 1 uitvalt zodra ik de powerline er in steek. Dit zou andersom moeten zijn.
Ik heb verschillende verhalen gelezen en veel geprobeerd, maar niemand met een dergelijk probleem gevonden.
Iemand met goede ideeen om dit op te lossen or iets te proberen?
Is een snellere powerline een remedie? of een ontstoorder?
tx.
[ Voor 5% gewijzigd door Largo op 26-10-2015 15:44 ]