Recent ben ik verhuisd naar een nieuwe woning.
Ik heb hier een ziggo abbonoment 200/20
Deze snelheid behaal ik ook zodra ik met een lankabel van 2 meter op de router zit..
Nu heb ik een kamer voor mijn pc en apparatuur elders in het huis en heb ik heel netjes een partij kabels weggewerkt door mijn huis.
De router staat in de woonkamer, hier heb ik een lankabel (Kabel A) van 30 meter achter alle plinten langs, door een muur heen, onder de deurmat door en zo de meterkast in.
Vanaf de meterkast heb een andere lankabel van circa 10 meter (Kabel
die via een bestaande leiding naar de bovenetage weten te krijgen. Deze leiding met kabel komt uit een een ruimte die boven de trap is weggewerkt waar tevens mijn CV ketel en wat andere appartuur staat.
Vanaf dit hokje loopt vervolgens een 3e lankabel van 10 meter (Kabel C) naar mijn kamer waar de pc staat.
Alle kabels zijn op dit moment met elkaar verbonden via cat6 koppelstukjes.
Alle kabels zijn cat5e
Zodra ik deze hele route aan kabels gebruik ontvang ik op mijn PC 95/19
Zodra ik een andere lankabel (Kabel D) van ongeveer 15 a 20 samen met koppelstukje en een lankabel van 2 meter pak, en deze aan de ene kant in mijn PC duw, en aan de andere kant in de router behaal ik 150/20
Komt dit verlies in snelheid door de kabellengte ?
Wat zijn andere zaken waar ik naar kan kijken ?
Kabel B en C zijn tevens kabels die ik zelf heb moeten maken. (connectors aan vast gemaakt met zo'n tang die daarvoor geschikt is).
Alle andere kabels zijn kant en klare kabels.
Wie kan mij helpen het probleem te traceren ?
Ik heb hier een ziggo abbonoment 200/20
Deze snelheid behaal ik ook zodra ik met een lankabel van 2 meter op de router zit..
Nu heb ik een kamer voor mijn pc en apparatuur elders in het huis en heb ik heel netjes een partij kabels weggewerkt door mijn huis.
De router staat in de woonkamer, hier heb ik een lankabel (Kabel A) van 30 meter achter alle plinten langs, door een muur heen, onder de deurmat door en zo de meterkast in.
Vanaf de meterkast heb een andere lankabel van circa 10 meter (Kabel
Vanaf dit hokje loopt vervolgens een 3e lankabel van 10 meter (Kabel C) naar mijn kamer waar de pc staat.
Alle kabels zijn op dit moment met elkaar verbonden via cat6 koppelstukjes.
Alle kabels zijn cat5e
Zodra ik deze hele route aan kabels gebruik ontvang ik op mijn PC 95/19
Zodra ik een andere lankabel (Kabel D) van ongeveer 15 a 20 samen met koppelstukje en een lankabel van 2 meter pak, en deze aan de ene kant in mijn PC duw, en aan de andere kant in de router behaal ik 150/20
Komt dit verlies in snelheid door de kabellengte ?
Wat zijn andere zaken waar ik naar kan kijken ?
Kabel B en C zijn tevens kabels die ik zelf heb moeten maken. (connectors aan vast gemaakt met zo'n tang die daarvoor geschikt is).
Alle andere kabels zijn kant en klare kabels.
Wie kan mij helpen het probleem te traceren ?