Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelheidverlies netwerk. Opzoek naar de oorzaak

Pagina: 1
Acties:

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-11 19:00

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Recent ben ik verhuisd naar een nieuwe woning.

Ik heb hier een ziggo abbonoment 200/20
Deze snelheid behaal ik ook zodra ik met een lankabel van 2 meter op de router zit..

Nu heb ik een kamer voor mijn pc en apparatuur elders in het huis en heb ik heel netjes een partij kabels weggewerkt door mijn huis.
De router staat in de woonkamer, hier heb ik een lankabel (Kabel A) van 30 meter achter alle plinten langs, door een muur heen, onder de deurmat door en zo de meterkast in.

Vanaf de meterkast heb een andere lankabel van circa 10 meter (Kabel B) die via een bestaande leiding naar de bovenetage weten te krijgen. Deze leiding met kabel komt uit een een ruimte die boven de trap is weggewerkt waar tevens mijn CV ketel en wat andere appartuur staat.

Vanaf dit hokje loopt vervolgens een 3e lankabel van 10 meter (Kabel C) naar mijn kamer waar de pc staat.

Alle kabels zijn op dit moment met elkaar verbonden via cat6 koppelstukjes.
Alle kabels zijn cat5e

Zodra ik deze hele route aan kabels gebruik ontvang ik op mijn PC 95/19

Zodra ik een andere lankabel (Kabel D) van ongeveer 15 a 20 samen met koppelstukje en een lankabel van 2 meter pak, en deze aan de ene kant in mijn PC duw, en aan de andere kant in de router behaal ik 150/20

Komt dit verlies in snelheid door de kabellengte ?
Wat zijn andere zaken waar ik naar kan kijken ?

Kabel B en C zijn tevens kabels die ik zelf heb moeten maken. (connectors aan vast gemaakt met zo'n tang die daarvoor geschikt is).
Alle andere kabels zijn kant en klare kabels.

Wie kan mij helpen het probleem te traceren ?

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:56

Detmer

Professioneel prutser

Je schrijft dat alles verbonden is met cat6 koppelstukjes. Dus dan krijg je totaal 50 meter?

Mijn advies:

Meet kabel voor kabel. Eerst kabel A, Pc / laptop aanhangen en snelheid testen. Snelheid goed? Kabel B aan kabel A koppelen en op dezelfde manier testen. Dan weet je meteen bij welke kabel de oorzaak ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door Detmer op 26-10-2015 15:27 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 21:35
Temujin schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:21:
Kabel B en C zijn tevens kabels die ik zelf heb moeten maken. (connectors aan vast gemaakt met zo'n tang die daarvoor geschikt is).
Alle andere kabels zijn kant en klare kabels.
Het zou kunnen dat bij het kabels maken enkele aders niet goed zijn gelukt, hierdoor is de kabel 100 Mbit ipv Gbit. Je kan dit zien door bij eigenschappen van je netwerkkaart te kijken, daar staat aangegeven of het 100 Mbit of Gbit is.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-11 19:00

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Ondertussen heb ik kabel B uit de route gehaald, en hiervoor in de plaats een kabel los door het huis gelegd van 20 meter. om deze vervolgens kabel A met kabel C te laten verbinden.

Ik krijg nu 160 down en 18.5 up

Hieruit durf ik te concluderen dat er in elk geval iets misgaat met kabel B. Ik zal hier later vandaag nieuwe connectors opzetten.

Nu mis ik nog een klein beetje download.. en een klein beetje upload. Kabel C vervangen lijkt daar geen verandering in te brengen.. Komt hier alsnog de lengte van de kabel om de hoek kijken ? Of zou de lengte niet van invloed mogen zijn ?

Verwijderd

Ga maar niet op dat "kleine" verschil bekijken. Dat is heel normaal dat het internet een beetje "indipt". Als je het nogmaals wilt testen op een rustig moment: rond 4:00 in de ochtend volgens AMS-IX, dan weet jet het "bijna" zeker.

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beter lokaal wat files overpompen ipv een speedtest.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Waarom knoop je allemaal losse kabels met koppelstukjes aan elkaar?
Waarom niet gewoon 1 lange kabel de hele route laten afleggen?
Pagina: 1