• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 10:21
Beste Tweakers,

recentelijk heb ik mijn pc een upgrade gegeven en opnieuw geinstalleerd.
de pc zoals deze er nu uitziet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 57,-€ 57,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 350,60€ 350,60
1Sharkoon VG4-W Blauw€ 30,-€ 30,-
1BenQ GL2250 Zwart€ 104,57€ 104,57
1Cooler Master Hyper 103€ 20,95€ 20,95
1Logitech G402 Hyperion Fury€ 53,-€ 53,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 991,39

De computer werkt perfect, gamen gaat goed etc.
Echter als de computer uit standby mode komt, geeft deze problemen.
het geluid doet het niet meer, zelfs simpele zoekspelletjes zijn onspeelbaar door de lag, ik krijg geen verbinding met de netwerkprinter etc.
wanneer ik de pc opnieuw opstart doet alles het wel weer.

de computer is 3 dagen geleden schoon geinstalleerd met windows 10 education, en alle drivers zijn volledig up to date.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat het probleem kan zijn, en hoe dit opgelost kan worden

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Brandonvds schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:05:
Beste Tweakers,

recentelijk heb ik mijn pc een upgrade gegeven en opnieuw geinstalleerd.
de pc zoals deze er nu uitziet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 57,-€ 57,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 350,60€ 350,60
1Sharkoon VG4-W Blauw€ 30,-€ 30,-
1BenQ GL2250 Zwart€ 104,57€ 104,57
1Cooler Master Hyper 103€ 20,95€ 20,95
1Logitech G402 Hyperion Fury€ 53,-€ 53,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 991,39

De computer werkt perfect, gamen gaat goed etc.
Echter als de computer uit standby mode komt, geeft deze problemen.
het geluid doet het niet meer, zelfs simpele zoekspelletjes zijn onspeelbaar door de lag, ik krijg geen verbinding met de netwerkprinter etc.
wanneer ik de pc opnieuw opstart doet alles het wel weer.

de computer is 3 dagen geleden schoon geinstalleerd met windows 10 education, en alle drivers zijn volledig up to date.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat het probleem kan zijn, en hoe dit opgelost kan worden
Waar druk je op om de computer uit de slaapstand te halen.?
Ik druk op de muis maar dan komt ie er niet uit, ik moet de spatie duwen dan pas komt ie uit slaapstand.
Zijn alle bestanden up to date bij de windows configuratie?
Zijn alle drivers up to date van je moederbord.?
Je hebt op je moederbord bespaart voor een dikkere videokaart te kopen. :)
Maar dan nog moet ie uit slaapstand komen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:13
Indien het puur lagg is (veroorzaakt door hoge latency), controleer je netwerkkaart en drivers. Je geeft aan dat de netwerkprinter ook onbereikbaar is, dit wijst op een probleem met je netwerk(kaart).

My favorite programming language is solder.

• Brandonvds
Waar druk je op om de computer uit de slaapstand te halen.?
de computer word uit slaapstand gehaald, door met de muis te bewegen, of een knop drukken op muis/toetsenbord
Zijn alle bestanden up to date bij de windows configuratie?
Zijn alle drivers up to date van je moederbord.?
zoals al aangegeven zijn alle drivers etc volledig up to date, maar zelfs met oudere drivers lijkt mij dat dit niet hoort te gebeuren
Je hebt op je moederbord bespaart voor een dikkere videokaart te kopen. :)
het is geen compleet nieuw systeem, door een defect moederbord of processor, waren al erg oud, heb ik maar besloten om zo'n upgrade setje te halen bij alternate en gelijk een ssd erin te zetten.
vandaar ook gelijk de schone installatie.
Indien het puur lagg is (veroorzaakt door hoge latency), controleer je netwerkkaart en drivers.
ik weet niet of lag het goede woord ervoor is, maar er worden van die simpele zoekspelletjes, bubble shooter etc op gespeeld door familie. maar die zijn gewoon onspeelbaar. beeld blijft om de seconde 5 secondes vasthangen.
Je geeft aan dat de netwerkprinter ook onbereikbaar is, dit wijst op een probleem met je netwerk(kaart).
ik kan wel gewoon blijven internetten etc, downloads lopen ook niet trager alleen zegt ie dat de printer offline staat.

het geluid loopt via de ingebouwde speakers in de monitor die via hdmi is aangesloten op de videokaart
wat ik nu ook opeens bedenk is dat de oude HDD waar windows 8 op stond ook nog in het systeem zit, heb nog niet genoeg tijd gehad om alle documenten en fotos etc uit te zoeken en over te zetten.
zou het kunnen dat deze problemen kan veroorzaken?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

wat ik nu ook opeens bedenk is dat de oude HDD waar windows 8 op stond ook nog in het systeem zit, heb nog niet genoeg tijd gehad om alle documenten en fotos etc uit te zoeken en over te zetten.
zou het kunnen dat deze problemen kan veroorzaken?
Nee, al stond er Windows 3.11 op het heeft geen enkel invloed op de prestaties van je huidige OS (de schijf word dan gewoon een 'slave' schijf, het OS wat daarop staat start niet op en doet dus verder niks met je systeem).

De 'lagg' die je omschrijft doet me eerder denken aan framerate problemen (beeld blijft hangen wat ik begrijp), iets wat vaak verward word (lagg is hoge latency, dus trage verbinding, traag beeld is lage FPS of framerate en heeft meestal bar weinig met je netwerk/internet verbinding te maken).

Wat nog wel eens mis wil gaan met slaapstand, is dat bepaalde apparaten niet weer goed inschakelen.
Zelf denk ik dat je videokaart blijft 'slapen' , lage framerate en geen geluid meer (via HDMI, dus via de videokaart) doet mij dit vermoeden.

Kijk eens met GPU-z wat je videokaart doet (als die überhaubt nog wat doet) als je de PC uit slaapstand haalt. Wat doen de kloksnelheden?

Misschien even een blik werpen in het Windows energiebeheer, en op maximale prestaties te zetten (of zelf instellen, dat de videokaart niet in slaapstand mag of iets dergelijks).

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:45

Esumontere

Floep, banaan.

Ah, het bekende probleem met een HD7970 (280X). https://steamcommunity.co...ons/0/613938693109972672/.
Daar staat de oplossing.

• Brandonvds
Het grootste deel van de problemen zijn nu gelukkig verholpen.
Er zijn 4 revisions van mijn moederbord, dus ik had denk ik zonder hierop te letten de verkeerde gepakt.

Ook heb ik van amd ipv de nieuwste veta drivers een versie daarvoor gepakt, en nu lopen de spelletjes wel weer normaal na standby.
Alleen het geluidsprobleem is nog niet opgelost, maar na nog wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat dit een bekend probleem is met de 15.10 drivers van amd.
Dus ik ga vanmiddag even proberen om de hdmi sound drivers van een oudere versie erop te zetten en hopen dat dit het probleem oplost.
Pagina: 1