Dependency is unsatisfiable.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
Best tweakers,

Na een reguliere update van ubuntu 15.10 wily werewolf is plots mijn grub customizer verdwenen.
M'n grub doet het wel maar alle settings zijn nu weer default. Dit betekent dat ik hele hele kleine lettertjes zie.

Toen ik opnieuw grub customizer wilde installeren stond er: dependency is unsatisfiable libatkmm-1.6-1 (>=2.22.1). Betekent dit dat deze dependency nu versie 1.6-1 heeft en moet ik 2.22.1 installeren?

of is het juist andersom, dat grub customizer alleen werkt op libatkm-1.6-1.?

heb verder al gekeken of er packages achtergehouden zijn bij upgrade en dat is niet het geval.
What do i do?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Laat je niet vangen. kibatkmm-1.6-1 is wel degelijk versie 2.22.7 sinds trusty. Maar de naam van het pakket is lichtjes aangepast in wily en noemt nu libatkmm-1.6-1v5 . Mogelijks dat het daar ergens fout gaat en dat men in de .deb een foute paketnaam heeft laten staan (zou wel vreemd zijn aangezien dat betekend dat de installatie ervan niet getest is geweest).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het package is idd van naam verandert naar libatkmm-1.6-1v5, vanwege de GCC 5.2 transitie (die Debian al heeft gehad, en Ubuntu heeft overgenomen). Echter vind ik geen enkele package voor grub-customizer of wat dan ook. Waar heb je 'm vandaan? Want zo te horen is die nog niet voor Wily in een PPA of waar je 'm ook vandaan haalt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
ik had hem uit een PPA en deed het voorheen op Wily vlekkenloos. Na een laatste update alleen niet meer.

Okey heb nu een geupdate wily versie gevonden: https://launchpad.net/~da...grub-customizer/+packages.

zal zo ff testen.
crossed fingers*

Update: all is good. O-)
PS. blijkbaar had ie moeite met updaten vanuit de PPA zelf en werden updates niet meegenomen via apt-get update. Zag het al vaker staan maar nooit echt bij stilgestaan totdat dit probleem zich nu voordoet.

[ Voor 29% gewijzigd door headphoneguy op 26-10-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik bij die PPA zie, is dat er maar 1 build is gemaakt van grub-customizer voor Wily en dat was vorige week al klaar (22-10 staat er bij de build log). Oftewel, je hebt de PPA blijkbaar niet bijgewerkt toen je de upgrade deed van Vivid naar Wily. Die worden ook standaard uitgeschakeld tijdens de upgrade en kunnen verwijdert worden als het de upgrade in de weg zit (hier krijg je ook een melding over).

Omdat je bij de upgrade nog beschikte over grub-customizer die toen je grub config heeft gemaakt (waarna het verwijdert is), is er geen kernel update geweest tot recent en je dit probleem tegen kwam. Of het was al eerder weg en viel het nu pas op.

Commandline FTW | Tweakt met mate