Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Surface Pro 4 vs Miix 700 vs Spectre x2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views

• s-y-b
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-11-2018
Beste allemaal,

De laatse maand zijn er drie (volgens mij iig) nieuwe tablets aangekondigd die een kickstand hebben en een schermformaat van ongeveer 12". Nou weet ik dat het nu nog wat speculeren is, maar ik ben benieuwd naar jullie mening over de drie.

De iPad pro valt af omdat daar geen volledige os op zit en Dell heeft volgens mij echt een verkeerde keus gemaakt met hun maar op 1 stand te gebruiken combinatie..

Waar ik persoonlijk vooral benieuwd naar ben, hoe denken jullie dat de m3 in de surface pro 4 het doet (bijvoorbeeld tov de i5 in de surface pro 3, twee intel generaties terug)?
Of hoe groot het verschil is bij de spectre x2, van m3 4gb naar m5 8gb, is dat het verschil in prijs (van 800 naar 950 dollar) waard?

• BringDa69
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-04-2019
Goed topic.
Ik twijfel ook tussen aantal opties waaronder SP3 (als die wat goedkoper wordt).

Enige teleurstellingen van de SP4 voor mij: ontbreken van usb-c en weinig spectaculaire batterylife.
De prijs was ingecalculeerd...

Bescheidenheid is voorbehouden aan mensen met bescheiden capaciteiten

• s-y-b
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-11-2018
Dan zou ik zeggen ga voor de spectre, grotere accu (42wh tegen 39wh van de pro4), lager verbruik (m tegen i) en twee USB c poorten.

Ik hoop alleen dat je die dan ook als display poort kunt gebruiken, maar kan dat nergens vinden..

• BringDa69
ik draai weleens wat databasejes in VMs. Daarvoor heb ik wat meer paarden nodig onder de motorkap en neig ik toch naar een core i5.

Maar ik moet geduldig wat reviews van de skylake core m afwachten voordat ik een beslissing kan nemen.

• BringDa69
Er staat een hp x2 op futureproef in Amsterdam.
Het ziet er wel heel premium uit...

• eswa
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:03
Interessant topic idd, ga ik ook volgen: ik ben wellicht ook in de markt voor 1 van deze (als ik lang genoeg vooronderzoek doe kun je de 'wellicht' doorhalen ;) ) Ben alleen (nog) niet zo'n fan van de 3:2 schermverhouding, heb liever 16:10/16:9, wat al een paar opties zou uitsluiten...(in dat kader: de specs in de startpost kloppen niet: de HP Spectre X2 is 1920x1280)
Ik vraag me dan vooral af in hoeverre ik rekenkracht zou inleveren als ik voor 1 van bovenstaande ga (Core M) tov de core i5 3317U uit mijn Surface Pro 1. Of zou ik daar al minder van merken als ik van 4gb naar 8gb ram ga..?

• BringDa69

• BringDa69
Vandaag bij de mediamarkt in Amsterdam ff met de x2 gespeeld. Ik wist niet dat ze al beschikbaar waren. Ze zien er wel heel mooi uit....

• BringDa69
De elite x2 mag ook in de lijst van alternatieven

• eswa
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:03
Samsung TabPro S mag ook op het lijstje erbij wmb, al heeft ie geen eigen kickstand, maar is wel neer te zetten icm zijn meegeleverde toetsenbord ding.
Al verbaasd het mij dat er zo weinig over deze apparaten te vinden is op tweakers qua topics (gelukkig wel wat reviews, though). Ik had zo onderhand wel een TabproS Ervaringen en Discussie topic verwacht, danwel een verzamel 'Win10 Tablets met Core M' topic ofzo, maar kan er weinig van vinden. En hier in dit topic loopt het ook niet echt storm...
Verkopen ze toch niet zo goed ondanks hun prominente plek in winkels als de MediaMarkt?

• Xstreamdigital
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-02-2019
Wat ook belangrijk is is wat ben je van plan met je toestel te doen? Zwaardere programma's gaan op de surface pro 4 al gemakkelijker draaien. Vanwege dat ik Fotografie doe heb ik zo mijn keuze gemaakt en was gevallen op de microsoft surface pro 4 met i7, 16gb ram en 512gb opslag. Die draait zo soepel en snel. Kan alles gemakkelijk doen. Van lichte tot zwaardere bewerkingen.

De accu is inderdaad wat minder. Maar ik kan toch 3u met lightroom door. Ik verkies de prestaties net boven de accu. Vermits ik toekomst gericht kijk en dat ik vlot wil kunnen werken.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:25

rens-br

Moderator Mobile & IN
Een oud topic kicken is niet nodig. Verder zijn opsomlijstjes hier niet heel nuttig.

Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True