Toon posts:

Behuizing: monitor erop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een korte, misschien ietwat vraag. Ik zie bij ons op de universiteit vaak monitoren op de behuizingen staan (behuizing plat).
Zijn behuizingen hier tegenwoordig nog op gebouwd? Zou een budget itx behuizing hier tegen kunnen? Ik zou dan denken aan een monitor van 21"
Zo niet, dan moet ik even op zoek naar een andere oplossing :) Hartelijk dank.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat gaat een beetje afhangen van je behuizing en dan met name de gebruikte materialen alsook het gewicht van de monitor.
De PCs bij een school/universiteit zitten vaak in zo'n platte serverkast.

Maar een 21" monitor is vaak niet bepaald zwaar dus dit zou zonder problemen moeten kunnen lijkt me.
Een dikke CRT monitor zou ik er dan weer niet op zetten ;)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Op scholen/kantoren zijn vaak de wat meer stevige kasten beschikbaar (zijn ook wat duurder). Vaak hebben die Dell/Lenovo/HP kasten een chassis van metaal waardoor ze wat meer kunnen hebben. Dus zoek een metalen kast en het kan zonder problemen. Eventueel koop je een oude pc en swap je de onderdelen

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn 21" monitor weegt echt 3x niks, en ik denk dat zo'n beetje iedere kast daar dus prima tegen kan.

Overigens staat mijn monitor al tijden, zonder problemen, op mijn versterker.

People as things, that’s where it starts.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:46

Esumontere

Floep, banaan.

RobinHood schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:19:

Overigens staat mijn monitor al tijden, zonder problemen, op mijn versterker.
Dat zou ik dan weer niet doen, een versterker genereert een hoop hitte die ergens naartoe moet, als er een monitor bovenop staat gaat dat een stuk minder goed.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:02:
Dag,

Ik heb een korte, misschien ietwat vraag. Ik zie bij ons op de universiteit vaak monitoren op de behuizingen staan (behuizing plat).
Zijn behuizingen hier tegenwoordig nog op gebouwd? Zou een budget itx behuizing hier tegen kunnen? Ik zou dan denken aan een monitor van 21"
Zo niet, dan moet ik even op zoek naar een andere oplossing :) Hartelijk dank.
Een 21" lcd weeg dan ook niks....
De meeste platte itx kastjes houden daar ook wel rekening mee, structureel kunnen die wel die paar kilo dragen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Esumontere schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Dat zou ik dan weer niet doen, een versterker genereert een hoop hitte die ergens naartoe moet, als er een monitor bovenop staat gaat dat een stuk minder goed.
Ik heb wel rekening gehouden met de airflow, hij staat niet op de ventilatie sleuven ;)

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1