Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, verder ook beeldbewerking (Photoshop) en CAD (SolidWorks)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 900 euro. Assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ultrawide monitor (2560x1080), toetsenbord, muis, speakers, hdd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5 processor en een goede videokaart en sowieso een SSD. Wil de meeste games goed op max kunnen draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als de kwaliteit maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst redelijk stille onderdelen, energieverbruik maakt me niet heel veel uit. Rooie accentkleur is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Geen voorkeur
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening over mijn configuratie, gaat dit zo werken of heb ik iets over het hoofd gezien, of valt nog ergens winst te behalen qua prestaties of kosten? Ik heb het volgende samengesteld:
Mij leek een haswell voldoende voor wat ik met het systeem ga doen. Of zou met skylake de performance merkbaar beter worden?
Verder heb ik gekozen voor de 390 tov de 970 vanwege mijn monitor en omdat deze kaart iets meer dx12 proof is. Is 550w voldoende voor dit systeem aangezien de 390 een behoorlijk hoog verbruik heeft?
Heb ik nog een extra fan nodig als intake bij deze behuizing?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Voornamelijk gamen, verder ook beeldbewerking (Photoshop) en CAD (SolidWorks)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 900 euro. Assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ultrawide monitor (2560x1080), toetsenbord, muis, speakers, hdd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5 processor en een goede videokaart en sowieso een SSD. Wil de meeste games goed op max kunnen draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als de kwaliteit maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst redelijk stille onderdelen, energieverbruik maakt me niet heel veel uit. Rooie accentkleur is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Geen voorkeur
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening over mijn configuratie, gaat dit zo werken of heb ik iets over het hoofd gezien, of valt nog ergens winst te behalen qua prestaties of kosten? Ik heb het volgende samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 177,- | € 177,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 75,75 | € 75,75 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 390 8G D5 | € 349,- | € 349,- |
| 1 | NZXT S340 Wit | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 906,60 | |
Mij leek een haswell voldoende voor wat ik met het systeem ga doen. Of zou met skylake de performance merkbaar beter worden?
Verder heb ik gekozen voor de 390 tov de 970 vanwege mijn monitor en omdat deze kaart iets meer dx12 proof is. Is 550w voldoende voor dit systeem aangezien de 390 een behoorlijk hoog verbruik heeft?
Heb ik nog een extra fan nodig als intake bij deze behuizing?
Alvast bedankt voor jullie reacties!