Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:37
Ik heb een S5 met met Android 5.0 en sinds kort een S5 Neo (van de baas) met 5.1.1
Op de S5 ga ik met een "long press" op de recent button naar menu. Dit is noodzakelijk voor o.a. apps die geen eigen menu knopje hebben.
Op de S5 Neo kom ik met een "long press" op die knop in een soort split screen mode, ook handig maar hoe kom ik in menuuuuuuu ?

Via Twitter meldt SamsungMobileNL mij :"Goedemorgen, in apps kun je op de drie puntjes tikken om de menu te openen. ^WY"
Haha daar heb ik dus ook niets aan.

Iemand een oplossing?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

Ik ben wel erg beniewd naar welke apps je dan gebruikt die een fysieke menu knop nodig hebben. De menu knop wordt al sinds Android 4.0 (IIRC) uitgefaseerd. Het menu dat eerst onder de menu knop te vinden was, is nu meestal te vinden onder een knopje met drie puntjes (meestal rechts bovenin).

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

De menu knop wordt sinds een tijdje niet meer gebruikt in Android: http://android-developers...odbye-to-menu-button.html

Het menu is sowieso op te roepen via een "soft" button. In plaats van op je hardware key te drukken zal je dan ergens op het scherm moeten drukken. Apps zonder dat "menu knopje" bestaan bij mijn weten niet. Android zet zelf wel ergens drie puntjes als dat niet zo zou zijn.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is dat tegenwoordig niet een long-press op de 'back'-knop bij Samsung toestellen?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb hier ook last van eigenlijk. De Rabobank app (oude versie) had altijd dat menuknopje (drie stippen) rechts in beeld maar dat is sinds een maandje ofzo verdwenen. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om hetzelfde menu alsnog op te roepen. Long-press op recent geeft splitscreen modus inderdaad en een longpress op back-doet niets, behalve back.

Misschien dat de knop inderdaad wel is verdwenen na een update van m'n S6; heb er nooit over nagedacht dat hij ook door de firmware weggehaald kon zijn. Ik dacht dat Rabobank de boosdoener was :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:37

WCA

Bij samsung toestellen zie ik in veel apps in plaats van puntjes "More" staan

Share and Enjoy!

• Pjoromura
Chester schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:23:
Is dat tegenwoordig niet een long-press op de 'back'-knop bij Samsung toestellen?
Ja dat is zo bij mijn S5 met Android 5.0
Bij mijn S5 Neo met 5.1.1 krijg ik die rare split screen :(

• Chester
  • Niet online
Pjoromura schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Ja dat is zo bij mijn S5 met Android 5.0
Bij mijn S5 Neo met 5.1.1 krijg ik die rare split screen :(
En een long-press op de andere knop?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Pjoromura
TommieW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:21:
Ik ben wel erg beniewd naar welke apps je dan gebruikt die een fysieke menu knop nodig hebben.
o.a.
TouchDown for Smartphones (gekochte versie) super prettige email cliënt, vanuit zakelijk gebruik heb ik geen andere keuze.
Volume Master (gekochte versie)

• Pjoromura
Chester schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:36:
[...]
En een long-press op de andere knop?
Nee, in de handleiding wordt ook niet meer gesproken over deze functionaliteit.

• Chester
  • Niet online
Dan zul je waarschijnlijk een andere launcher moeten gebruiken, zoals Nova Launcher ofzo. Daar kun je instellen wat een long-press op een knop doet.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

Pjoromura schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:38:
[...]

o.a.
TouchDown for Smartphones (gekochte versie) super prettige email cliënt, vanuit zakelijk gebruik heb ik geen andere keuze.
Volume Master (gekochte versie)
Ah, interessant. Toevallig moet m'n pa daar ook binnenkort mee gaan werken. Ik ben benieuwd hoe dat wordt opgelost op z'n Nexus 6...
Chester schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:45:
Dan zul je waarschijnlijk een andere launcher moeten gebruiken, zoals Nova Launcher ofzo. Daar kun je instellen wat een long-press op een knop doet.
Ik denk niet dat een andere launcher hier veel aan kan doen. Wat de fysieke knoppen doen zit "dieper" in het OS dan waar een app kan veranderen, zo ver ik weet.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Pjoromura
TommieW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:52:
[...]
Ik denk niet dat een andere launcher hier veel aan kan doen. Wat de fysieke knoppen doen zit "dieper" in het OS dan waar een app kan veranderen, zo ver ik weet.
Toevallig gebruik ik Nova, de instelling "menu" is niet te mappen

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Ik heb er totaal geen last van. Rabo app heeft linksboven het menu, touchdown werkt gewoon wel met de recents knop lang ingedrukt. (Of natuurlijk de knop rechtsboven voor het menu)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

TommieW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Ah, interessant. Toevallig moet m'n pa daar ook binnenkort mee gaan werken. Ik ben benieuwd hoe dat wordt opgelost op z'n Nexus 6...
Op een Nexus toestel heb je onscreen buttons, daar verschijnt dan gewoon een extra menuknopje. Zo was het op mijn Nexus 5 in ieder geval wel.

:)

• Pjoromura
Ik heb contact gehad met de support afdeling van Touchdown, het is bekend en bewust dat de menu functionaliteit uit de buttons van Android 5.1 gehaald is.
Touchdown levert hiervoor de vervanger "Touchdown HD" die binnen dezelfde licentie gedownload kan worden.
Dit stukje van het probleem dus opgelost.

Van andere "ouderwetse" apps moet ik dan maar afscheid nemen tenzij iemand nog met een soort softbutton app komt die de trigger kan nabootsen die nodig is voor het menu binnen een app

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-10 12:51
Er bestaat een (root) app die on-screen buttons aan kan zetten. Er bestaan ook apps die hetzelfde doen door zich naar Android voordoen als een toegankelijkheidsapp. Zoek maar eens 'soft buttons' in de Play Store :)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• Pjoromura
ColonelPhantom schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:33:
Er bestaat een (root) app die on-screen buttons aan kan zetten. Er bestaan ook apps die hetzelfde doen door zich naar Android voordoen als een toegankelijkheidsapp. Zoek maar eens 'soft buttons' in de Play Store :)
Dank je, had ik echter reeds gedaan :-( .
Het is mijn zakelijke foon, rooten is geen optie.
Er zijn ook softkey apps die geen root nodig hebben (ik heb er 4 geprobeerd) maar die geven niet de "menu functionaliteit binnnen een app" als mogelijkheid.
Pagina: 1