Toon posts:

keuze nieuwe soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb besloten mn gehele surroundset te verkopen en een soundbar te plaatsen. nu heb ik bij de MM de Samsung HW-J8500 gezien en die vond ik goed klinken. Daar hangt echter het prijskaartje van 800 euro aan. Nu wil ik dit best uitgeven, maar vraag me af of er voor dit budget betere systemen te krijgen zijn.
Ik heb een samsung smart tv, die ik er aan wil koppelen. Verder zie ik wel dat er een USB poort op zit. Speelt deze ook diverse mediafiles af? suggesties of aanbevelingen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, dat ligt maar net aan het beoogde gebruik en gewenste kwaliteit. Een muziek-liefhebber zal geen soundbar willen omdat de geluidskwaliteit achter blijft. Een fim-liefhebber zal geen soundbar willen omdat de surround ervaring ontbreekt. Een soundbar is dus een compromis op alle vlakken en in mijn ogen alleen interssant als geluidskwaliteit en surround sound minder belangrijk en de eenvoud van het plaatsen van slechts één speaker het belangrijkst is. Dus ja, voor je budget is genoeg beters te koop maar het is de vraag wat voor jou belangrijk is.

Of je via die USB poort ook mediabestanden kan afspelen? Dat zou je natuurlijk prima zelf kunnen achterhalen door even online in de handleiding van dat type te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 26-10-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ligt er ook aan wat je allemaal wil, de Samsung heeft maar 1 HDMI ingang voor extra apparaten.. Als het alleen je TV is kan dit mogelijk via een optische aansluiting, die hebben de meeste soundbars wel..

Mogelijk is de Sonos Playbar ook een optie? geen HDMI, wel fijn geluid (maar geen Subwoofer):
pricewatch: Sonos Playbar

Er is zoveel keuze tot 800 euro, merken als Sony en Harman Kardon hebben ook fatsoenlijke soundbars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Je zou ook is kunnen gaan kijken naar de soundbars van merken die veelal opereren op audio gebied.

denk daarbij is aan Teufel, Yamaha en Denon.

Teufel schijnt een erg goede, krachtige soundbar te hebben.
deze is niet heel klein, maar daardoor zitten er ook wat fatsoenlijke speakers in de bar.
ook het aantal aansluitingen is veel uitgebreider dan de soundbars van Samsung, LG, Sony.
Deze Teufel heeft gewoon optisch en hdmi inclusief ARC.

http://www.teufelaudio.nl...inebar-52-thx-p14657.html
http://hificorner.nl/hifi...aha/yamaha-ysp-2500-zwart