Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kpn draadloze verbindingsset glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• Remco_1980
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Goededag,

Ik weet niet of ik bij de juiste topic ben, maar ik probeer het.

Vandaag wordt bij ons KPNglasvezel aangesloten. Nu had ik in ons oude woning een draadloze verbindingsset van TP-link. De monteur zegt dat dit niet werkt en dat perse een setje van KPN nodig is.

Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt.

Graag jullie reactie.

Gr.
Remco

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Dit maakt helemaal niks uit.
Heb zelf ook een vergelijkbaar setje in gebruik om de internetverbinding naar de zolder te brengen, maar werkt perfect.

Waarschijnlijk een beetje geld aftroggelen....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk heeft het uitermate weinig met geld te maken en alles met support. KPN kan ondersteuning bieden bij producten en diensten die zij leveren. Spullen van derden kennen ze niet. Ik vermoed ook niet dat aan TS verteld is dat het niet kan werken, maar dat zij er niet voor in kunnen staan dat het werkt en dat alleen kunnen met spul wat ze zelf leveren.

Nu heeft KPN een erg goed AP in de aanbieding, maar als de huidige TP-Link voldoet in dezelfde woning zal het ook nu voldoen. Als je daarentegen verhuist weet je dat niet van tevoren. het kan dus zijn dat de huidige oplossing niet (even goed) gaat werken in het nieuwe huis.

TS: graag exact aangeven welk apparatuur je van TP-Link hebt, en hoe de bouwvorm en -materialen van de twee huizen zich verhouden (en als er ook maar iets over stroomnet gaat: hoe het zit met groepen en fases in de huizen). Dan kunnen we een redelijke inschatting maken voor je.

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij bedoelt KPN met "Draadloze verbindingsset" een DLAN-oplossing.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Remco_1980
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Het gaat om de TP-LINK TL-WPA4220T KIT AV500 Wifi Powerline.

Hiervoor zaten wij in een appartement, weliswaar met een aantal betonnen muren.

Nu moet het door een plafond en een muur.

Lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Het powerline gedeelte van dit setje trekt zich weinig aan van plafonds en muren (het werkt immers niet draadloos maar loopt via de bestaande bekabeling van je stroomnetwerk). Je kunt met dergelijke setjes in de situatie terecht komen dat het in een appartement met gewapend beton prima werkt maar dat het in een huis met een houten vloer tussen de begane grond en de eerste verdieping niet meer functioneerd.

In mijn geval had dat te maken met het feit dat het appartement op dezelfde stop in de straatkast zit en het huis met de houten vloer verbonden is op twee verschillende stoppen in de straatkast (omdat het bij het aansluiten van de electra twee verschillende huizen waren).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Remco_1980 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:59:
Het gaat om de TP-LINK TL-WPA4220T KIT AV500 Wifi Powerline.

Hiervoor zaten wij in een appartement, weliswaar met een aantal betonnen muren.

Nu moet het door een plafond en een muur.

Lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn.
Voor het PLC (Powerline) gedeelte niet nee. Dat is zelfde techniek en zelfde uitdagingen als WiFi (demping en storing) maar over een ander medium. Dan komt het neer op de electrische layout van je huis en wat je eraan hebt hangen.

Om te beginnen is dit nogal low-end spul; de AV1.1 500 spec gaat alleen over fase-nul paar. Als je dus meerdere fases in huis hebt gaat het alleen werken op dezelfde fase. Wil je met PLC over meerdere fases gaan, dan kan dat, ofwel met ingewikkelde bridge-constructies in de meterkast, danwel met modernere AV2 1200/2000 (of G.hn) MiMo setjes die ook over aarde-nul paar werken. Mits je aarding in orde is natuurlijk...

Vwb storing, dat is een erg lastig verhaal om voorspellingen over te doen. Zorg in ieder geval dat beide apparaten direct in stopcontacten gaan (dus geen verlengsnoeren) en probeer ze uit de buurt te houden van storingsbronnen zoals computervoedingen.

Ik weet niet wat KPN op dit moment uitlevert. Doet het MiMo ("AV2 1200" of hoger) dan is het duidelijk superieur aan wat jij hebt. Doet het geen MiMo, dan zal het niet veel uitmaken, AV2 600 presteert daadwerkelijk slechter dan AV1.1 500 in de meeste situaties, en de WPA4220 is een van de beter presterende AV1.1 gevallen.

Maar... als je toch verhuist, trek dan alsjeblieft een paar Ethernetkabels door de (loze) leidingen, dan hoef je dit soort meuk helemaal niet meer te gebruiken. Ethernet naar boven, daar een AP aansluiten en klaar. Veel betere performance, veel simpeler en minder storingsgevoelig. Plus makkelijker te upgraden mocht dat ooit nodig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1