GTX 750Ti of GTX 950

Pagina: 1
Acties:

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Een videokaart. Ik ben van plan een LAN-PC te bouwen. Ik heb momenteel een 360Watt voeding, en twijfel dus of ik een 750Ti of een 950 zal pakken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik sta open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik ga hier voornamelijk op spelen:
- GTA V
- Counter Strike: Global Offensive
- Rocket League

Ik twijfel enorm, want er is wel een verschil kwa prestaties maar ik zit met het limiet van de voeding. En deze is net nieuw (2 maanden nu ongeveer) en heeft wel een 80Plus Gold certificaat.

Overige systeem specificaties:
- i3 4370
- 8gb ddr3 1600mhz
- v300 120gb ssd
- 1tb wd green hdd
- Zal moeten worden watergekoeld wegens de case: CM Elite 11

[ Voor 8% gewijzigd door Juice. op 26-10-2015 00:41 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Is een GTX960 niet nog een optie?

Hij heeft ook nog een prima verbruik,, maar is in GTA V toch wat sneller dan een GTX950

En past net in het budget: pricewatch: Gigabyte GV-N960IXOC-2GD

Een 750ti lijkt mij net wat kracht tekort komen voor GTA V,

People as things, that’s where it starts.

• Juice.
RobinHood schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:55:
Is een GTX960 niet nog een optie?

Hij heeft ook nog een prima verbruik,, maar is in GTA V toch wat sneller dan een GTX950

En past net in het budget: pricewatch: Gigabyte GV-N960IXOC-2GD

Een 750ti lijkt mij net wat kracht tekort komen voor GTA V,
Als ik sommige reviews bekijk van de GTX 960 kom ik toch tegen dat deze GPU niet binnen mijn verbruik past. De GTX 750Ti/950 past hier goed in zonder dat ik hier problemem mee kan krijgen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als je een beetje goede 360w hebt, levert die zo meer dan 300w op de 12v. lijn. Na je mobo, CPU, opslag, waterpomp en nog wat andere dingen heb je nog zeker 200w aan ruimte over, een GTX960 past daar prima in.

De http://www.techpowerup.co...GTX_960_G1_Gaming/26.html heeft op TPU de hoogste in-game verbruik, de GTX960 die ik postte zal zo'n 130w peak-gaming verbruiken, gekeken naar je andere componenten zal je echt hooguit 250w verbruiken, gekke gold 360w voeding die daar niet tegen kan.

Pas bij Furmark knalt het verbruik echt omhoog, maar, dat is zo vreselijk onrealistisch, dat verbruik ga je nooit tegenkomen.

Bij reviews moet je altijd behoorlijk uitkijken wat zij onder load verstaan, zat sites die het nogal vreemd meten, zoals een compleet overclocked i7 systeem + verlies van de voeding, terwijl ze furmark draaien meten. Ja, dan krijg je inderdaad een verbruik van 250w, als het niet meer is. Maar bij TPU is echt puur het verbruik van de kaart en meer niet, zoals het hoort dus.

• Juice.
RobinHood schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 01:10:
Als je een beetje goede 360w hebt, levert die zo meer dan 300w op de 12v. lijn. Na je mobo, CPU, opslag, waterpomp en nog wat andere dingen heb je nog zeker 200w aan ruimte over, een GTX960 past daar prima in.

De http://www.techpowerup.co...GTX_960_G1_Gaming/26.html heeft op TPU de hoogste in-game verbruik, de GTX960 die ik postte zal zo'n 130w peak-gaming verbruiken, gekeken naar je andere componenten zal je echt hooguit 250w verbruiken, gekke gold 360w voeding die daar niet tegen kan.

Pas bij Furmark knalt het verbruik echt omhoog, maar, dat is zo vreselijk onrealistisch, dat verbruik ga je nooit tegenkomen.

Bij reviews moet je altijd behoorlijk uitkijken wat zij onder load verstaan, zat sites die het nogal vreemd meten, zoals een compleet overclocked i7 systeem + verlies van de voeding, terwijl ze furmark draaien meten. Ja, dan krijg je inderdaad een verbruik van 250w, als het niet meer is. Maar bij TPU is echt puur het verbruik van de kaart en meer niet, zoals het hoort dus.
Dan zal ik eens goed kijken wat het beste past bij het systeem. Wil namelijk niet teveel uit zijn maar die GTX 960 die jij aangegeven had is wel een tof ding :)

Verwijderd

Tja je kan de GTX950 ook nog goed overclocken. Die komt behoorlijk in de richting v.d GTX960. De GTX750TI is voor elke reden aftekeuren.

• Juice.
Waar ik momenteel over zit te dubben, is omdat ik een zo klein mogelijke PC wil bouwen om deze mee te kunnen nemen naar LAN-parties. Maar de meeste moeten een SFX voeding hebben, en ik wil dus de Elite 110 halen maar ik twijfel om dan een complete set te nemen (case + psu), of een sfx voeding kopen en dat ik dan altijs safe zit. Maar als dit voldoende wattage is dan is dat niet nodig. Ik ga het liefste dan toch voor een GTX 960, gezien deze maar iets duurder is en toch beter presteert. pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De 4GB versie zou ik dan weer niet nemen, de geheugenbandbreedte vvan een GTX960 is daar echt te laag voor. Verschil in performance is daardoor erg klein.

Pagina: 1