Toon posts:

kan 1 site niet openen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb sinds kort een andere router gekregen en had eerst nergens last van, alleen wilde ik laatst wat bestellen op de site chemicalguys.eu en krijg ik de melding;
safari kan de pagina 'www.chemicalguys.eu' niet openen. omdat de server waarop deze pagina zich bevindt, niet reageert.

ik heb ook al firefox en google chrome geprobeerd maar dat werkt ook niet. en krijg ik dezelfde melding.

en als ik deze site via mijn telefoon via 4g open doet deze het gewoon.

ik heb ook geprobeerd de site via een proxy te openen en dat werkt ook gewoon.

heeft iemand van jullie een idee hoe dit kan en op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Probeer de DNS van je router of PC eens te veranderen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 :)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle reageren!

DNS op mijn macbook verandert naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4. alleen kan ik de DNS van mijn router niet veranderen, is een TC7210 van Ziggo en even gegoogeld en bij deze router is het niet mogelijk mijn DNS te veranderen.

alleen is het probleem niet opgelost als ik alleen de DNS op mijn macbook verander of moet ik ook wat bij de zoekdomeinen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:36:
[...]
alleen is het probleem niet opgelost als ik alleen de DNS op mijn macbook verander of moet ik ook wat bij de zoekdomeinen veranderen?
Bedoel je dat je op je macbook de DNS instellen aangepast hebt en het nog steeds niet werkt?
Wat je met zoekdomeinen bedoeld weet ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Je mackbook gebruikt de DNS instellingen die ingesteld zijn. Doe je daar zelf niets aan, dan worden ze door de router aangeleverd in de meeste thuissituaties. Als je daar wel iets aan doet, dus bijvoorbeeld 8.8.8.8 instellen, dan gebruikt de mackbook die instelling.

Let wel dat als je met je mackbook naar een ander netwerk gaat dat geen of beperkte internettoegang heeft of waar 8.8.8.8 geblokkeerd is, je (praktisch) geen (inter)net hebt. Dat omdat je macbook niet de lokale DNS gebruikt boven je eigen instellingen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op mijn macbook nu de DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 toegevoegd en helaas kan ik deze site nog steeds niet bereiken.

ik heb bij mijn DNS instellingen 1 kolom staan met de DNS servers en er een kolom naast staan met zoekdomeinen daar staat nu in cable.ziggo.nl

en het is ook niet het geval dat ik bijna geen internet heb, de enige site die ik tot nu toe tegen gekomen ben die niet werkt heb ik net genoemd.

na enig gegoogle kom ik ook wel eens tegen dat het een ip ban zou kunnen zijn. zou dat het ook kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac heeft de neiging voor weken de zelfde en oude DNS servers te blijven gebruiken.

Ooit een keer een extreem felle discussie met een klant gehad na verhuizing, alles wat ie deed gebeurde niets. Totdat ik erachter kwam dat het Mac zelf is die een extreem lange setting voor DNS bewaard.

https://www.google.nl/web...UTF-8#q=reset%20dns%20mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
open terminal en doe eens het commando: "ping -c 4 www.chemicalguys.eu" (zonder aanhalingstekens uiteraard) en druk op enter.

Daar moet dan iets staan als:
computer:~ user$ ping -c 4 www.chemicalguys.eu
PING www.chemicalguys.eu (83.98.177.101): 56 data bytes
64 bytes from 83.98.177.101: icmp_seq=0 ttl=56 time=10.351 ms
64 bytes from 83.98.177.101: icmp_seq=1 ttl=56 time=10.729 ms
64 bytes from 83.98.177.101: icmp_seq=2 ttl=56 time=10.183 ms
64 bytes from 83.98.177.101: icmp_seq=3 ttl=56 time=10.230 ms

--- www.chemicalguys.eu ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 10.183/10.373/10.729/0.214 ms

De site lijkt verder van een Nederlandse B.V. te zijn, en ook in Nederland gehost. Het IP-adres lijkt op een normaal datacenter adres.

[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 26-10-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het DNS cache opnieuw ingesteld maar ook dit mocht niet helpen helaas.

ik heb de terminal geopend en; ping -c 4 www.chemicalguys.eu ingevuld en krijg ik de volgende melding en niet zoals bij jou JohnKeates

PING www.chemicalguys.eu (83.98.177.101): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2

wat zou dit kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een IP ban.

Hij resolved het juiste adres, maar je bent niet permitted om te pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Ik denk dat hun hostingprovider na een 'aanval' een hele range IP-adressen geblacklist heeft en dat jouw ip daar ook tussen is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

@sadner kun je mij je ipadres even doen toekomen dan kijk ik even op de server of je inderdaad tussen de gebande reeks staat.
Gister avond is er inderdaad even downtime geweest van enkele minuten maar dat was gelukkig snel weer over.

Alvast bedankt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:04
Ik heb ooit zoiets gehad en voor mij was dat een IP ban.
Ging om PVOutput.org, waar ik meer dan de gebruikelijke API calls deed per dag.
Opgelost door een vriendelijke mail te sturen naar de beheerder van de site.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb zojuist het ipadres wat je via email hebt gestuurd verwijderd uit de firewall.
Kun je het nog eens proberen of het nu wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het!!

Bedankt SteveV!

enig idee hoe mijn IP in jullie firewall terecht gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb echt geen idee, daar moet ik er helaas iets dieper induiken om te kunnen achterhalen wat er precies is gebeurd.

Zijn helaas flink wat log files die ik door mag spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:55:
Ik heb ooit zoiets gehad en voor mij was dat een IP ban.
Ging om PVOutput.org, waar ik meer dan de gebruikelijke API calls deed per dag.
Opgelost door een vriendelijke mail te sturen naar de beheerder van de site.
Dan ben je vermoedelijk gebanned omwille een X aantal connecties naar een server toe.

Dat doe ik standaard ook. Waarom zou een IP adres meer dan 400 connecties in het uur moeten maken naar een server toe? Meestal zijn dat signalen van een bruteforce aanval en dan bannen we daar automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:04
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 05:59:
[...]

Dan ben je vermoedelijk gebanned omwille een X aantal connecties naar een server toe.

Dat doe ik standaard ook. Waarom zou een IP adres meer dan 400 connecties in het uur moeten maken naar een server toe? Meestal zijn dat signalen van een bruteforce aanval en dan bannen we daar automatisch op.
Wat je zegt klopt..
Aan de "voorkant" heeft de klant recht op zoveel API calls per uur.
Technisch gezien aan de "achterkant" werkt dat natuurlijk gewoon op zoveel connecties per uur opgezet vanaf een IP.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Pagina: 1