Toon posts:

Nieuw geluids setje voor aan mijn pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben al jaren opzoek naar een zon goedkoop mogelijke oplossing voor mijn pc set up.
Maar nog steeds niet geslaagd en deze keer wil ik me toch richten op een receiver + twee speakers in het eerste geval. Ik heb al een aantal pc setjes gehad zoals de edifier s730d wie mij niet beviel en een logitech z906 beide heb ik binnen 3 maanden verkocht omdat ik het gewoon niet vond klinken.

Nu heb ik bij mijn moeders huis rondgesnuffeld en kwam nog een aantal oude speakers tegen wat nu mijn huidige setup is als nood oplossing. Ik zal het maar even benoemen

2x Aiwa front 180 speakers (uit de 90's) wel zo goed als nieuw.
1x Yamaha natural sound stereo receiver CR-440 (bouwjaar 1981)

Die receiver heb ik al zon 5 jaar in mijn bezit (altijd goed zijn werk gedaan)
Maar heeft altijd last gehad van kanalen die kraken en soms ook helemaal weg vallen.
Dus dat is mijn situatie op dit moment.

Nu ben ik van plan om stapje voor stapje te gaan upgraden.
Te beginnen met een receiver.

Receiver eisen: Eigenlijk niet erg veel het liefst eentje met wat power en het moet minimaal een 5.1 zijn (budget 60 tot 100 euro) Dus dat word sowieso 2e hands waar ik geen enkel probleem mee heb.
*Het liefst dat ik hem optisch aan mijn pc kan aansluiten)

Speaker eisen: Boekenplank want ze komen aan de muur te hangen Budget rond de 150 euro (ook 2e hands)

En voor in de verre toekomst wil ik het setje nog kunnen upgraden met een subwoofer.
Kwa budget heb ik nog geen idee hoeveel ik daarvoor kan uitgeven maar dat is toekomst.

Ik ben dus echt een beginner met hifi sets en heb eigenlijk nooit iets degelijks gehad ik weet dat het weinig geld is maar voor het geld moet er wel wat te vinden zijn toch?

Hoop dat dit genoeg informatie is in ieder geval een leuke uitdaging om voor voor weinig toch redelijk geluid in huis te kunnen halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 04:19 . Reden: Titel moet 2ehands zijn in plaats van nieuw ]