audio-cd schrijven van mp3's

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
hoi,

ik heb een rits mp3's van een live-cd. die wil ik als audio-cd wegbranden. echter: omdat het live is, is er op het origineel geen stilte tussen de tracks. kan ik de losse mp3's zodanig branden dat er geen stilte tussen komt? in Nero heb ik hier geen optie voor gevonden.

iemand tips?

bvd

Verwijderd

hiervoor moet je disk-at-once gebruiken...dat zit ook in Nero..(alleen heeft het bij mij met Nero nooit gewerkt)...

Verwijderd

Met de laatste Nero versies kon je toch ook filters gebruiken? Hier zat ook een fade-in en fade-out functie in.

Die disc-at-once zou volgens mij voor dit soort dingen ook wel moeten werken.
Je hebt dan geen onderbrekingen tussen de nummers.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Volgens mij moet je ook de pauzes (standaard 2 sec) weghalen, anders heb je nog steeds pauzes tussen de nummers.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

In dit topic staan misschien ook wat tips:

[topic=164564]

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Je krijgt de klik nooit helemaal weg als je direct vanaf MP3 brandt. Dat ligt aan de definitie van het bestandsformaat MP3. Het eerste frame van een MP3 begint nl niet gelijk als de audio begint. Vandaar dat je altijd iets van een synchprobleem houdt. Het ergste kun je inderdaad oplossen door die 2 seconden pauze weg te halen, maar perfect wordt het niet, jammer.

http://www.r3mix.net

Fun while it lasted: World Community Grid!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

-Stef-

Slainthe!

Inderdaad is het mp3 formaat niet gebouwd voor een dergelijke naadloze aansluiting. Wat je doet is dus eerst je mp3 bestanden decoderen (met bv Winamp of Lame). Laad vervolgens de bestanden achter elkaar in een programma als CoolEdit of Soundforge. Edit vervolgens de "naadjes" eruit en voila!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Ik heb al heel vaak mixen van mij zelf in losse mp3 tijdelijk opgeslagen om ze daarna weer te branden op cd en ik heb nog nooit een naadje/klikje gehoord. Ik gebruik CD-Wave (freeware) om de lange mix (in wave-formaat) te knippen, want dit programma houdt rekening met de sample-grootte tijdens het knippen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1