Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 13:34
Hi Mede-Tweakers,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn (primaire, 1920x1080) beeldscherm. Deze crasht af en toe. Soms uit het niets, maar meestal na het switchen naar full-screen. Mijn secundaire beeldscherm (oud ding, 1280x1024) werkt altijd perfect. Soms hebt ik het een dag niet, dan weer een hele avond door (herstarten lost het meestal op, maar heb een SSD, dus hoef gelukkig nooit zo heel lang te wachten :) )

Is dit een hardware (monitor of GPU of software probleem? Ik heb de neiging om een oude driver op te zoeken. Waarop alles wel vlot verliep.

Specs:

- Windows 10 64 Bit
- AMD HD7950 3GB Boost (met 3party cooler, temps zijn perfect, maar misschien toch een plaatje misplaatst?)
- i5-4460
- 520W Seasonic

Samsung Syncmaster 2243 (VGA--> DVI adapter)
Prolite E1700S

Foto' crashend scherm:
[img]file:///C:/Users/mailv/Downloads/IMG_20151025_203347.jpg[/img] ('t lukt allemaal niet... Dan maar een gewoon linkje :)
http://prntscr.com/8v9c6u

(hopen dat de foto goed doorkomt. Zwarte streep is btw van de foto, geen beschadiging dus).
Moet er wel bij zeggen, scherm flikkert (stroboscoop) erg snel... :X )

Aanvullende info nodig? Experiment wat dit kan oplossen? Ideeën? Zeggen dat ik een nieuw beeldscherm moet kopen? (antwoord:nee :P)

Ik hoor het graag!

Mvg Vincent

[ Voor 6% gewijzigd door vincent120420 op 25-10-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Vind je het gek dat die eerste poging van je foto niet lukt. Die linkt naar je harde schijf. Mag hopen dat dat niet werkt ;).

Wat zien we? Is dat je hele scherm? Een deel? Want dit ziet er uit als een gaar scherm/verbinding door wat voor reden dan ook. Heb je de kabel gecontroleerd? Gewisseld? Drivers toch maar eens teruggezet?

Verder natuurlijk schopje naar VB, want OH heeft van alles te maken met printers, scanners, voedingen etc ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

VGA kan inderdaad dit soort problemen geven, analoog is nou eenmaal een stuk gevoeliger voor storing dan digitaal.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
br00ky schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:14:
Vind je het gek dat die eerste poging van je foto niet lukt. Die linkt naar je harde schijf. Mag hopen dat dat niet werkt ;).

Wat zien we? Is dat je hele scherm? Een deel? Want dit ziet er uit als een gaar scherm/verbinding door wat voor reden dan ook. Heb je de kabel gecontroleerd? Gewisseld? Drivers toch maar eens teruggezet?

Verder natuurlijk schopje naar VB, want OH heeft van alles te maken met printers, scanners, voedingen etc ;).
Hi Brooky,

Ja, nee. Had eerst een link naar de link die er nu staat (als die zin zo klopt :P). Hardeschifjf was een wanhopige laatste poging.

Wat je ziet is ongeveer mijn hele scherm. Kabel heb ik vervangen, drivers van de Beta afgehaald, maar die versie ervoor gepakt. Zal straks ook even een andere DVi-VGA adapertje pakken.

Oh, VB is idd wat logischer, sorry :D

Het nadeel van dit probleem is het niet duidelijk kunnen constateren of het probleem verholpen is. Het gebeurt namelijk redelijk random...
RobinHood schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:24:
VGA kan inderdaad dit soort problemen geven, analoog is nou eenmaal een stuk gevoeliger voor storing dan digitaal.
Sorry to be rude: Ik merk idd dat het kan. En dat het gevoeliger is snap ik ook wel. Maar hoe los ik dit dan weer op? :P

Thx voor jullie reacties weer!

Opmerking: Kan ik ergens oude drivers vandaan halen? Via AMD zie ik alleen de 2 nieuwste...

[ Voor 3% gewijzigd door vincent120420 op 25-10-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een VGA-DVI adapter heb moeten gebruiken, maar is het niet mogelijk de adapter pas bij je scherm zelf te gebruiken, en tussen videokaart-adapter een DVI kabel te gebruiken.

Redelijk random is trouwens een minder positief iets, een slechte connectie of ruis zou behoorlijk constant moeten zijn. Het kan ook gewoon zijn dat je scherm aan het sterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
RobinHood schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:58:
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een VGA-DVI adapter heb moeten gebruiken, maar is het niet mogelijk de adapter pas bij je scherm zelf te gebruiken, en tussen videokaart-adapter een DVI kabel te gebruiken.

Redelijk random is trouwens een minder positief iets, een slechte connectie of ruis zou behoorlijk constant moeten zijn. Het kan ook gewoon zijn dat je scherm aan het sterven is.
Adapter zit tussen de kabel en de GPU. Zo'n adapter tussen kabel en scherm heb ik nog nooit gezien...
But...But... He's too young to die :'( (eigenlijk is het al een oudje, maar goed).

Kan het aan Win10 (driver support) liggen? Ik ga zonder enig probleem terug naar Win7 hoor...

[ Voor 6% gewijzigd door vincent120420 op 25-10-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als ik inderdaad wat langer nadenk, herinner ik me opeens dat kabels pinnetjes beide kanten hebben, en monitor en scherm gaatjes hebben.

Gaat idd niet werken, tenzij je creatief gaat solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
RobinHood schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:06:
Als ik inderdaad wat langer nadenk, herinner ik me opeens dat kabels pinnetjes beide kanten hebben, en monitor en scherm gaatjes hebben.

Gaat idd niet werken, tenzij je creatief gaat solderen.
Dat gaat hem dan iid neit worden... En wanneer je die k*t garantie nodig hebt is hij natuurlijk al verlopen. (logisch natuurlijk, dingen gaan stuk na een tijdje...)

Ben helaas bang dat geen Software verandering dit gaat oplossen. Dat word sparen voor een nieuwe... ;w ;w

Uiterraard is er op V&A ook niks leuks te vinden :(

[ Voor 4% gewijzigd door vincent120420 op 25-10-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je kan altijd kijken of je iemands monitor "even" kan lenen, kijken of het probleem zich dan ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
Zal even vragen idd. Maar de problemen begonnen met het overgaan op full screen. Heeft dan toch iets met de videokaart belasting te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
FHD krijgt een aardappel al op je beeld getoverd dus dat is niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
Resolutie verandert ook niet met het overschakelen naar FC.. Of wel? :S
Pagina: 1