k geef binnenkort een feest in een schuur van 15 bij 15 en 5 m hoog ongeveer. Ik wou daar een disco houden. En nou wou ik weten hoeveel vermogen je daar ongeveer voor nodig hebt. Om een gezonde portie kabaal te producenren (hoeft ook niet acosiaal hard)Ik heb 2 zelf bouw speakers met allebei 2 woofers van 100 w rms per stuk( van het merk monarch) en een 80 wat NAD versterker ik denk niet dat ik hieraan voldoende heb maar wat zou ik wel nodig hebben.
Verwijderd
ik denk dat je die sloopt...btw het vermogen dat je nodig hebt hangt af van het rendament van de speakers...
dat had ik ook al gedacht maar ik zat te denken aan een subwoofer met ene zware eindtrap
hoe kun je datrandament meten of zien
hoe kun je datrandament meten of zien
subwoofer is niet handig in grote ruimtes, dan moet je PA speakers nemen.
Neem gewoon de Warfedale EVP 15/EVP 18 SB of de HK Audio PR 115. De eerste is 200 watt en de 2e 300 watt. Als je er daar 4 van neerzet (in elke hoek 1) en die aan een DAP Radon 900
(2*400 watt) of een Dynacord S 900 (2*450 watt) dan moet je een eind komen. Hiermee kan je de nodige decibellen laten weerklinken in je schuurtje
Neem gewoon de Warfedale EVP 15/EVP 18 SB of de HK Audio PR 115. De eerste is 200 watt en de 2e 300 watt. Als je er daar 4 van neerzet (in elke hoek 1) en die aan een DAP Radon 900
(2*400 watt) of een Dynacord S 900 (2*450 watt) dan moet je een eind komen. Hiermee kan je de nodige decibellen laten weerklinken in je schuurtje
gewoon huren, met versterker etc.... dan weet je dat het goed is...
Maareuh: geslaagd?
Maareuh: geslaagd?
if broken it is, fix it you should
Verwijderd
lijkt me wel verstandig...Op dinsdag 19 juni 2001 21:26 schreef elgringo het volgende:
gewoon huren, met versterker etc....
Verwijderd
Heren heren...nu moet ik toch echt ff bellen met de duivis want mischien dat er ergens anders nog een fuif is!!
Affijn jullie hebben het best vaak over boxen en versterker huren e.d. maar hoeveel gaat zo'n geintje dan wel niet kosten. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Affijn jullie hebben het best vaak over boxen en versterker huren e.d. maar hoeveel gaat zo'n geintje dan wel niet kosten. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Hoeveel kan je besteden aan het geluid? Ik zou namelijk absoluut niet je eigen spullen gebruiken, de kans dat het kapot gaat is echt groot.
Een hele dikke PA kost zo'n 400,- om een dag te huren, een bescheiden setje zo'n 200,-. En als je een compleet disco setje huurt iets meer.
Een hele dikke PA kost zo'n 400,- om een dag te huren, een bescheiden setje zo'n 200,-. En als je een compleet disco setje huurt iets meer.
Verwijderd
Je zet er gewoon een versterkertje neer met een paar goede boxen, heb je geen kenissen met een drive-in ofzo? Die weten dat wel, en als je ze lief aankijkt mag je misschien wel apparatuur lenen...
Verwijderd
regel voor 400,- een drive in, ben je meteen klaar..kun je zelf ook lekker bier zuipen ehh cola drinken als je nog geen 16 bent..
Voor 200 piekies kun je een set huren die zeker zwaar genoeg is. Is ook nog eens bijna niet op te blazen want zowel op speakers als versterker zitten zekeringen. Ergste wat je kan gebeuren is zekering doorblazen.
Huren is en blijft het makkelijkst, dan weet je ten minste zeker dat het OK is (als je het bij een beetje goed bedrijf huurt natuurlijk!)
Jekunt niet zeggen hoeveel. Haal gewoon een aantal speakers er naartoe en hoor of je het voldoende vindt
Always outnumbered, never outgunned!
Verwijderd
eehhhmmm....zo werkt dat meestal niet met huren........Op woensdag 20 juni 2001 13:27 schreef Keize001 het volgende:
Jekunt niet zeggen hoeveel. Haal gewoon een aantal speakers er naartoe en hoor of je het voldoende vindt
Pagina: 1