Toon posts:

hoeveel vermogen nodig voor een schuur 15 bij 15

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
k geef binnenkort een feest in een schuur van 15 bij 15 en 5 m hoog ongeveer. Ik wou daar een disco houden. En nou wou ik weten hoeveel vermogen je daar ongeveer voor nodig hebt. Om een gezonde portie kabaal te producenren (hoeft ook niet acosiaal hard)Ik heb 2 zelf bouw speakers met allebei 2 woofers van 100 w rms per stuk( van het merk monarch) en een 80 wat NAD versterker ik denk niet dat ik hieraan voldoende heb maar wat zou ik wel nodig hebben.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 12:43

wij

neem 2 infinity sm-225 speakers met een vette versterker

Verwijderd

ik denk dat je die sloopt...btw het vermogen dat je nodig hebt hangt af van het rendament van de speakers...

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik ook al gedacht maar ik zat te denken aan een subwoofer met ene zware eindtrap

hoe kun je datrandament meten of zien

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

subwoofer is niet handig in grote ruimtes, dan moet je PA speakers nemen.
Neem gewoon de Warfedale EVP 15/EVP 18 SB of de HK Audio PR 115. De eerste is 200 watt en de 2e 300 watt. Als je er daar 4 van neerzet (in elke hoek 1) en die aan een DAP Radon 900
(2*400 watt) of een Dynacord S 900 (2*450 watt) dan moet je een eind komen. Hiermee kan je de nodige decibellen laten weerklinken in je schuurtje :P

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:04
gewoon huren, met versterker etc.... dan weet je dat het goed is...

Maareuh: geslaagd?

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:26 schreef elgringo het volgende:
gewoon huren, met versterker etc....
lijkt me wel verstandig...

Verwijderd

Heren heren...nu moet ik toch echt ff bellen met de duivis want mischien dat er ergens anders nog een fuif is!!

Affijn jullie hebben het best vaak over boxen en versterker huren e.d. maar hoeveel gaat zo'n geintje dan wel niet kosten. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Hoeveel kan je besteden aan het geluid? Ik zou namelijk absoluut niet je eigen spullen gebruiken, de kans dat het kapot gaat is echt groot.
Een hele dikke PA kost zo'n 400,- om een dag te huren, een bescheiden setje zo'n 200,-. En als je een compleet disco setje huurt iets meer.

Verwijderd

Je zet er gewoon een versterkertje neer met een paar goede boxen, heb je geen kenissen met een drive-in ofzo? Die weten dat wel, en als je ze lief aankijkt mag je misschien wel apparatuur lenen...

Verwijderd

regel voor 400,- een drive in, ben je meteen klaar..kun je zelf ook lekker bier zuipen ehh cola drinken als je nog geen 16 bent.. :)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Voor 200 piekies kun je een set huren die zeker zwaar genoeg is. Is ook nog eens bijna niet op te blazen want zowel op speakers als versterker zitten zekeringen. Ergste wat je kan gebeuren is zekering doorblazen.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Om te antwoorden op de vraag:
Heel veel vermogen nodig, iets van 500 000 Watt (PMPO) |:(

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Huren is en blijft het makkelijkst, dan weet je ten minste zeker dat het OK is (als je het bij een beetje goed bedrijf huurt natuurlijk!)

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jekunt niet zeggen hoeveel. Haal gewoon een aantal speakers er naartoe en hoor of je het voldoende vindt

Always outnumbered, never outgunned!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:27 schreef Keize001 het volgende:
Jekunt niet zeggen hoeveel. Haal gewoon een aantal speakers er naartoe en hoor of je het voldoende vindt
eehhhmmm....zo werkt dat meestal niet met huren........
Pagina: 1