videokaart heeft spontaan kortsluiting. kan dat ?

Pagina: 1
Acties:

• BasBas3D
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09-2025
Hey,

De videokaart van m`n laptop (HP Elitebook 8760w) geeft kortsluiting, kan dat zo maar ?
Ik was beetje Facebook spelletjes aan het spelen toen in 1x het beeld zwart werd en laptop uitschakelde.
Voeding lampje stond ook uit.
Na stekker er uit te hebben gehaald en 10sec hebben gewacht en er weer in heb gedaan gaat het lampje uit zodra ik de laptop aan zet.
Heb vervolgens de laptop open gemaakt om dingen te testeten, nu kwam ik achter wanneer ik de videokaart er in zit doet hij dit, en wanneer die er uit is gaat de laptop gewoon aan.
Na mijn weten gaat de voeding uit wanneer er kortsluiting in de laptop zit.
Kan het zijn dat kortsluiting in de videokaart zit ? of kan het ook nog aan andere dingen liggen?

Videokaart is een Quadro 5010M en zit er nog maar paar maand in, deze is er nieuw er in gekomen.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen ?
temp van de videokaart is altijd tussen de 30 en 70 graden geweest. 70 graden is uitzonderlijk en alleen bij zware games en dat speel ik vrijwel niet.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:46
Misschien kan je voeding het niet (meer) aan ? Zo'n Quadro gebruikt aardig wat dacht ik zo.

• BasBas3D
MEN-O schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:40:
Misschien kan je voeding het niet (meer) aan ? Zo'n Quadro gebruikt aardig wat dacht ik zo.
Ik heb een 180 watt voeding, en windows zat inderdaad al constant meldingen te geven dat de voeding niet sterk genoeg was, maar had er nog geen problemen mee gehad.
Heb op m`n werk een 230watt voeding, zal dat morgen eens even eens proberen, bedankt voor het idee

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
heb je gecontrolleerd of er geen koelpasta tussen de transistoren rond de gpu is gelekt?
dit kan kortsluiting veroorzaken, als het er wel zit kun je het het best verwijderen met alcohol en een oude tandenborstel (voorzichtig natuurlijk).

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• BasBas3D
aminam schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:38:
heb je gecontrolleerd of er geen koelpasta tussen de transistoren rond de gpu is gelekt?
dit kan kortsluiting veroorzaken, als het er wel zit kun je het het best verwijderen met alcohol en een oude tandenborstel (voorzichtig natuurlijk).
Alle koelpasta heb ik verwijderd, alles is weer helemaal clean, maar helaas het zelfde verhaal.
Bedankt voor het idee.

Is het wel mogelijk dat koelpasta voor problemen kan zorgen ? of dat je je videokaart daar mee op branden of wat dan ook ? er zat wel een beetje over paar van die condensatoren heen.

Links onder zat op 3 van de condensatoren beetje koelpasta.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/5cei6c.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door BasBas3D op 25-10-2015 19:13 ]