Toon posts:

Subwoofer krijgt geen signaal pioneer VSX-424

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als versterker een pioneer VSX-424
het geluid komt via een digitale kabel vanaf mn pc

en ik heb nu Yamaha YST-SW012 gekocht
deze
https://hificorner.nl/spe...Kb2rtP33cgCFRATGwodx54FJw

en aangesloten met de subkabel
maar er komt totaal geen geluid uit?

ik snap niet hoe dit kan.
als ik de subkabel tegen mn hand aan houd gaat ie wel brommen dus dan neem ik aan dat ie wel werkt.

het zou dus moeten liggen aan de uitgang van mn versterker.

ik heb de manual doorgelezen van de versterker
maar het probleem is niet opgelost

Edit: de instellingen zover ik weet:
ik heb 4 speakers 2 voorin aan beide kanten van mn monitor en 2 zelf gebouwde speakers in de achterste hoeken van mn kamer met behulp van mcacc zijn deze op elkaar afgestemd
mcacc: http://prntscr.com/8v60d1

de sub staat rechtsonder mn bureau
zoals al vermeld is het signaal digitaal vanaf mn pc
de surround modus is stereo alc
advanced surround staat op f.s.s. advanced -> http://prntscr.com/8v62f2
phase control is aan

verder weet ik zo 1 2 3 niet wat ik verdere nog kan vermelden
ik luister veel muziek en game ook af entoe maar de installatie is voornamelijk voor muziek
hopelijk kunnen jullie hier iets mee

iemand die mij kan helpen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 16:58 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 19:12

FeaR

In GoT we trust

Hoe staan de instellingen in de Pioneer? Crossover, speakers op Large of Small, Double Bass/LFE+Main? En hoe test je de subwoofer? Met een stukje muziek, met een film met 5.1 track? Iets meer van dat soort gegevens maakt het voor ons een stuk minder gissen. Nu kan het alles zijn van een kapotte receiver tot een verkeerde instelling tot verkeerd gebruik.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:35:
Hoe staan de instellingen in de Pioneer? Crossover, speakers op Large of Small, Double Bass/LFE+Main? En hoe test je de subwoofer? Met een stukje muziek, met een film met 5.1 track? Iets meer van dat soort gegevens maakt het voor ons een stuk minder gissen. Nu kan het alles zijn van een kapotte receiver tot een verkeerde instelling tot verkeerd gebruik.
begin post aangepast :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 19:12

FeaR

In GoT we trust

Ik mis nog steeds de instellingen in de Pioneer. Dat MCACC is gedraaid is leuk, maar als je de basis verkeerd instelt, bijvoorbeeld niet aangeven dat je een subwoofer hebt, dan slaat MCACC die over en meet deze niet in.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:16
Pagina 33, 34 en 35 van de handleiding geven info over de speaker instellingen.
Voor en achter speaker op Small instellen, de subwoofer op Yes, de X.over kan gewoon op 100Hz blijven staan.
Met die instellingen zou al het geluid onder de 100Hz uit de subwoofer moeten komen.

Verder zou ik als ik jouw was ook nog even de resultaten van de Auto MCACC controleren en desnoods de channel levels en speaker distances even handmatig terug zetten naar 0 totdat je subwoofer het doet.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nieuwe speaker(s) is sowieso standaard MCACC opnieuw draaien, ongeacht het type speaker. Want extra weergave en andere akoestische eigenschappen van je setup. Mag je bij de inregeling denk ik mooi aangeven dat je nu wel een sub hebt. Daarna zal het ongetwijfeld werken :)

Tip: crossover van de sub op maximaal, volume van de subwooferamp op half. En je receiver de rst laten uitvissen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33
Je moet inderdaad in het menu van de speakerinstellingen de boel instellen, je receiver moet wel via een composietkabeltje op de tv zijn aangesloten anders zie je het menu niet :) Ik had ook maar af en toe geluid en ben er ook achter gekomen dat het in de speaker instellingen zit. MCACC zou het helemaal automatisch moeten instellen, ook met crossover en ruimte correcties.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1